14 Reacties
2 maanden geleden
Het is heel normaal dat hij ‘s nachts nog komt, dus zelf zou ik dat lekker accepteren. Hij heeft het nodig blijkbaar… Volgens mij is doorslapen op deze leeftijd eerder een uitzondering en niet iets normaals ☺️ Ben zelf geen voorstander van een papfles, maar geef nu ook nog borstvoeding. Onze kleine komt ook altijd nog 1/2 keer.
2 maanden geleden
Zeker herkenbaar! Sinds een paar weken wil ons dochtertje van 18 weken ook rond 19 uur de nacht in. Vaak heeft ze tussen 20 en 21 uur eigenlijk nog een voeding op het programma staan, maar dan wil ze niet heel goed drinken, waardoor ze in de nacht tussen 3 en 4 wakker wordt.
Eerder ging ze later slapen en dan sliep ze door tot 5.30/6.30 uur.
Echter is langer wakker houden geen succes, dan krijst ze de hele avond, dus dan maar een nachtvoeding.
2 maanden geleden
Hier slaapt ze rond 20u vaak. Hebben dan einde nacht 4-6u ergens een voeding. Vannacht kwam ze om 00:30 en vorige week ook een keer rond 2u. Zullen ze het nodig hebben. Oudste sliep ‘pas’ door met 6 maanden en hadden we ook nog 1 a 2 nachtvoedingen. Slaapt ze van 20 tot 5u (meerendeel) dan heeeel fijn. Is het anders, dan ook prima. Wat sommigen zeggen, hebben ze het ook nodig! Of (zoals vannacht denk ik) dat ze wakker wordt van zichzelf of iets en dan denkt, goh ik heb ook wel trek.
2 maanden geleden
Mijn zoon is nu bijna 5 maand maar slaapt vanaf 10 week van 7-7 klokje rond.
Misschien laatste fles iets extra aanbieden zodat hij het de nacht red? Bijv. 180 of 210 fles?
Dat werkte hier goed, mijn zoon wil ook rond half 7/7 op bed.
2 maanden geleden
Geen gouden tips, maar wel: hoort erbij! Gewoon doen wat voor jullie goed en juist voelt. Alles is een fase 😁
2 maanden geleden
Onze oudste sliep pas met 1,5 jaar echt door. Hij kreeg toen al heel lang geen voeding meer, maar was altijd tussen 3:00 en 5:00 wakker. Lag dan kletsend in bed. De ene keer voor 30 minuten, de andere keer 1,5 uur. Zolang hij niet huilde ging ik niet kijken. Maar ik werd er altijd wakker van.
Onze jongste krijgt tussen 20:00 en 20:30 de laatste fles, hij slaapt meestal erg diep om 22:00. Mij werd geadviseerd om hem te laten slapen. Hij komt dan meestal tussen 4:00 en 6:00. En soms slaapt hij zo door dat hij om 7:00 of zoals vanmorgen 7:45 kwam.
Hij is nu bijna 5 maand.
Het hoort erbij, maar prettig is anders.
Ik heb bij beide papflessen geprobeerd, dat dit vonden beide kinderen niet lekker en weigerde die te drinken.
2 maanden geleden
Mijn dochter sliep ook weken van 22-7 uur. Komt nu weer om de 2! uur voor een voeding. De hele nacht door🤪 Er is steeds wel weer zo’n nieuwe fase dat er iets veranderd. Ik accepteer het en zie wel hoe het loopt.
2 maanden geleden
Is heel normaal rond de vier maanden dat alles even ontregeld raakt. Lees er maar over: slaapregressie 4 maanden. Komt omdat ze nu de volwassen slaap krijgen:)
2 maanden geleden
Reactie op Gerlinde3
Onze oudste sliep pas met 1,5 jaar echt door. Hij kreeg toen al heel lang g ...
Nou hier ook geen succes! Hij vindt het helemaal niks die papfles. Drinkt hem wel maar ik heb het idee dat hij veel drukker wordt in plaats van slaperiger. Gister na die papfles een uurtje geslapen en toen weer wakker. Uiteindelijk nog 120ml gegeven en weer helemaal opgedronken. Dus dat die papfles erg vult geloof ik ook niks meer van 😂 ik stop er in ieder geval weer mee..
2 maanden geleden
Reactie op Kriel
Hier eerder ook geen nachtvoeding meer (20 weken nu) en sinds kort weer ron ...
Precies! Ik volg zijn ritme maar weer gewoon. En dan laat ik me verassen wanneer hij weer betere nachten maakt. Ik moet zeggen dat hij wel gewoon altijd makkelijk in slaap valt. Dus daar merk ik (nog geen) verschil in..