25 Reacties
2 maanden geleden
Ik zou haar overdag wakker maken toch wel als ik dit lees. En een ritme erin. Volgens mij is t iets van 4 a 4,5 uur dat ze nu aanraden over dag te slapen. Je kan het dus een beetje sturen! Mijn zoontje slaapt van 9 tot 10, van 12 tot kwart over 2 en van kwart over 4 tot 5. En dan sochtends tot 7 uur. Wel laatste uurtje bij mij.
2 maanden geleden
Reactie op Kkraaij
Ik zou haar overdag wakker maken toch wel als ik dit lees. En een ritme eri ...
Hier precies hetzelfde ritme, werkt super! Toevallig van slaaptipsvoorbabys? Haha
2 maanden geleden
@kkraaij en @shauny1ebaby maken jullie jullie kindje wakker om 10 uur? Onze zoon slaapt ‘‘s ochtends altijd langer tussen 1,5-2,5 uur.. Daardoor gaat hij s middags ook later naar bed (rond 13.30 - 15.00/15.15) en dan dutje ergens rond 17.30 van 30 minuutjes..
2 maanden geleden
Onze dochter (17 weken) wordt sinds een week of twee ook steeds wakker rond 0530. Vaak ook brabbelen en kletsen, maar wil wel steeds wat eerder eruit gehaald worden nu. Ze slaapt dan rond 0730 weer tot 0900 en dan nog drie dutjes van steeds 45min. Eerder werd ze altijd tegen 7 uur wakker, vond ik toch een iets fijnere tijd!
2 maanden geleden
Reactie op shauny1ebaby
Hier precies hetzelfde ritme, werkt super! Toevallig van slaaptipsvoorbabys ...
Haha ja! Heb pittige 9 maanden gehad met mijn 1e zoontje. Na 1 consult sliep hij door🥲🤣. Dus nu meteen het schema en alles toegepast! Slaapt echt super goed overdag en avond. Alleen snachts wel soms zoekende omdat hij hongerig is. Nu gelukkig snel vast voedsel dus kunnen weer afbouwen!
2 maanden geleden
Reactie op Anne19881988
Onze dochter (17 weken) wordt sinds een week of twee ook steeds wakker rond ...
Ik kan het slaapje nu tijdens de slaapregressie verlengen door bij me te laten slapen tot 7 uur. Zo hou je wel dat fijne ritme. Lukt jou dat niet ook? En even kijken of ze dus niet teveel slaapt overdag. Of juist te weinig..
2 maanden geleden
Reactie op Kkraaij
Ja! Door laten slapen werkt hier uiteindelijk slecht dan kom ik niet lekker ...
En hoe krijgen jullie de baby zover dat hij/zij ‘s middags langer slaapt en dan in de namiddag nog weer een uur? 🫢
2 maanden geleden
Reactie op Meissie1990
En hoe krijgen jullie de baby zover dat hij/zij ‘s middags langer slaapt en ...
Elke dag zoveel mogelijk aan de tijden houden. Ik deed dit al bij 6/7 weken. En dus wakker maken als t te lang is. En soms dan dus ook nog even wakker houden als ze het niet redden. Zodat je echt elke dag hetzelfde krijgt. Ochtend 1 uur met 2 uur wakkertijd resulteert erin dat hij daarna echt goed moe is voor lange middagdut. En dat laatste slaapje is wel wat lastiger dus daarbij help ik meer. Het is echt zoeken wat voor jouw kindje werkt. Hier wel met ruis en donkere kamer. Alles draait om de slaapjes van de kindjes hier. En daaromheen plannen wij. Straks als ze ouder zijn wordt t weer vrijer en makkelijker.
2 maanden geleden
Reactie op Meissie1990
@kkraaij en @shauny1ebaby maken jullie jullie kindje wakker om 10 uur? Onze ...
Ja. Echt 9.00-10.00, 12-14.15 en 16.15-17.00. Soms is ze rond 7.30 wakker dan schuift het allemaal wat, maar ik laat haar sochtends maar een uurtje slapen
2 maanden geleden
Reactie op Kkraaij
Haha ja! Heb pittige 9 maanden gehad met mijn 1e zoontje. Na 1 consult slie ...
Ja ik heb de gids bij de eerste gekocht en daar zoveel aan gehad en nu ook weer, fantastisch haha
2 maanden geleden
Reactie op Meissie1990
En hoe krijgen jullie de baby zover dat hij/zij ‘s middags langer slaapt en ...
Door dit schema aan te houden is het eigk ook heel snel normaal geworden voor haar. En doordat ze sochtends nog maar een uur slaapt is ze smiddags moe genoeg om langer te slapen. En om 5 moet ik haar vaak weer wakker maken
2 maanden geleden
Reactie op shauny1ebaby
Door dit schema aan te houden is het eigk ook heel snel normaal geworden vo ...
Wauw dat klinkt echt goed!
Moet wel zeggen dat wij ook wel een ritme hebben dat werkt, maar toch is het niet zo dat hij elke dag ‘s ochtends en ‘s middags altijd dezelfde lengte slaapjes doet. Dus dat schema van jullie lijkt wel heel goed.
Hier zijn de slaapjes ook heilig ook. Wij plannen er ook omheen..
2 maanden geleden
Reactie op Meissie1990
Wauw dat klinkt echt goed!
Moet wel zeggen dat wij ook wel een ritme hebbe ...
Ik plan er dan weer juist niet omheen. Natuurlijk hou ik er wel rekening mee, maar als ik wandelend boodschappen wil doen doe ik dat tijdens een slaapje bijv (dan slaapt ze minder). En ik heb een peuter die er ook uit wilt dus net zoals vandaag zijn we de hele middag weggeweest, dan is het ook allemaal anders. Maar op zulke momenten laat ik het lekker los en als ik dan een dag meer thuis ben hou ik het schema gewoon weer goed aan
2 maanden geleden
Reactie op Kkraaij
Ik kan het slaapje nu tijdens de slaapregressie verlengen door bij me te la ...
Ik probeer wel te verlengen door haar het speentje te geven. Ze ligt in de cosleeper naast me. Bij me pakken nog niet geprobeerd, omdat ze direct wakker en alert is zodra ze me ziet😊 maar ik kan het best eens proberen!
2 maanden geleden
Onze dochter is ook rond 6.00 uur wakker. Ligt dan te brabbelen in bed. Ze valt dan op een gegeven moment weer in slaap en wordt rond 07.30 weer wakker. Dan haal ik haar op uit haar kamertje☺️. Zolang ze niet huilt is het prima om haar te laten liggen toch?
Ik zou haar zelf niet eerder wakker maken. Ze heeft de lange slaapjes overdag schijnbaar nodig!
2 maanden geleden
Ik zat even deze topic te lezen en zit op dit moment met hetzelfde probleem. Mijn zoontje kwam altijd mooi rond 7u waardoor ik ook goed uit kwam met het ritme. Vanochtend was het alweer 5:50u. Hoe doen jullie dit dan met de rest van de dag? Wakkertijd telkens proberen iets te verlengen zodat je wel op het juiste ritme weer komt? Want nu zou ik hem volgens z’n wakkertijd alweer om uiterlijk 8:15u op bed leggen, maar 9:15u wakker komt dan weer amper uit met z’n volgende fles en dan blijf je zo bezig 🙄