40 Reacties

5 maanden geleden

Reactie op Stephanie0112

Geef je dan geen fles meer rond 23.00 uur?
Nee we moesten hem elke keer wakker maken en veel moeite doen maar wij mijn man en ik zijn chauffeur en moeten er tussen 04:00 en 05:00 uit wij gaan zelf ook rond 20:00/21:00 naar bed dat is ons ritme wij hadden zelf ook heel veel moeite met de 23:00 en hebben wij gezegd en in ivm cb dat we de fles van 23:00 er af gingen halen maar hij krijgt de voedingen binnen die hij moet krijgen. Dus is het geen probleem 😊

5 maanden geleden

Onze dochter (6 weken nu) slaapt op dr eigen kamer vanaf 8u savonds tot 7u sochtends. Ze krijgt de fles om de 4u (7-11-15-19-23u). Na de fles van 11u sochtends leggen we dr ook op bedje om even te ontprikkelen. Ze slaapt snel in en doet dit tot de volgende fles! We zijn er deze week pas mee gestart overigens.

5 maanden geleden

In mijn bed, slapen we allemaal het beste. Ze weigert sinds ze 3 weken is de co-sleeper

5 maanden geleden

Wauw wat een ritmes al😅😂. Onze meid ligt lekker bij ons tot ik naar bed ga rond 22.00 uur. Dan voed ik haar nog in bed en als ze in slaap valt gast ze naar de co-sleeper. Ze zijn zo kort klein, ik geniet echt nog van dat slapen op de borst

5 maanden geleden

Interessante set up hebben jullie! Slaap jij dan om 4/5 beneden op de bank? Bij ons ligt de mini tot ongeveer 22 op ons in de woonkamer, daarna ga ik met hem naar bed. Hij slaapt dan in z’n Cosleeper of naast me als hij onrustig is. Hij drinkt dan rond 22.30 (elke avond, ook als hij 1 uur daarvoor nog gedronken heeft) en heeft z’n volgende voeding tussen 3-4.30, daarna weer rond 7-8. Ik geef volledig borstvoeding.

5 maanden geleden

Wij doen het een beetje op dezelfde manier. De een blijft ‘s avonds beneden met de kleine (ligt dan in box of gewoon lekker bij je) en de ander gaat al naar bed. Dan na het laatste flesje (rond 12) naar bed (bij ons op de kamer) en in de ochtend (zo tussen 5/6) gaat de ander naar beneden. We hebben ook nog een kleuter die rond 7 uur wakker wordt en zo heeft iedereen genoeg slaap. Ik was nu van plan om de kleine overdag ook wat meer in haar eigen kamer te leggen, gewoon zodat ze daar langzaamaan ook gewend aan raakt.

5 maanden geleden

Reactie op xkimxvx

Onze dochter (6 weken nu) slaapt op dr eigen kamer vanaf 8u savonds tot 7u ...
Wow wat snel al. Wij mogen ook niet klagen. Sinds deze week 6 flessen om 7-10-13-16-19-23 Nachten lijkt ze door te trekken nu. Soms wakker voor een luier. Na de fles van 19.00 uur gaat ze naar bed op haar eigen kamer. Na de fles van 23.00 uur nemen we haar mee naar de cosleeper en gaan we zelf ook slapen. Ze heeft last van reflux en zou het spannend vinden om haar al op haar eigen kamer te laten slapen in de nacht. Het lijkt in dit topic toch al wel dat veel baby’s op hun eigen kamer liggen. Onze dochter went iig al wel door de dutjes en avondslaap aan haar eigen kamer.

5 maanden geleden

Reactie op Clair1988

Wauw wat een ritmes al😅😂. Onze meid ligt lekker bij ons tot ik naar bed g ...
Hier precies hetzelfde! Samen rond 22.00 naar bed. Daarvoor verschoond. In bed nog bv tot ze slaapt. Even na knuffelen en dan in de co sleeper. Niet eens elke nacht want ze slaapt nog niet zo goed alleen. Als ik al die routines al lees ben ik bijna bang dat ik het niet goed doe🙈

5 maanden geleden

Reactie op Rob_in

Hier precies hetzelfde! Samen rond 22.00 naar bed. Daarvoor verschoond. In ...
Niemand doet iets goeds of fout vindt ik dan. Iedereen doet het op zijn manier en hoe het voor jullie goed voelt daar kan niemand over oordelen.

5 maanden geleden

Ons dochtertje is nu 5 weken en 1 dag. Wij gaan altijd rond 7 uur/8 uur naar boven dan doe ik jaar pyama aan en voed ik haar. Na haar voeding leg ik haar in de co sleeper met speentje en vaak is ze dan nog wakker tot half 10 en dan valt ze in slaap en dan komt ze rond 3 uur/4 uur voor voeding en daarna slaapt ze weer verder tot 7/8 uur 🥰

5 maanden geleden

Wij gaan zo rond 20.00 uur naar boven. Dan kunnen we ons rustig klaar maken voor bed. Pyjama aan, muziekje aan, gordijnen dicht. De kleine meid ligt dan nog bij papa op de borst tot de voeding van (meestal rond) 23.00uur. Daarna nog even rechtop en dan in haar wiegje aan ons bed. Ook na de nacht voedingen gaat ze terug in haar wiegje tot de volgende ochtend. Sommige dagen wordt ze een uur te vroeg wakker voor haar voeding, we merken dat ze dan gewoon weer bij ons wilt liggen. Zo rond 06.00 uur ligt ze dan nog een uur bij papa op de borst. Zo kan ik mezelf even klaar maken voor de dag en gaan we daarna naar beneden.

5 maanden geleden

Reactie op mila12345678

Wij gaan zo rond 20.00 uur naar boven. Dan kunnen we ons rustig klaar maken ...
Ze is overigens bijna 4 weken

5 maanden geleden

Reactie op Rob_in

Zelfde gevoel hier haha, wat fijn dat zoveel kindjes als gewoon in slaap vallen. Onze kleine begint keihard te huilen als we hem weg leggen voor het slapen in bedje of de co sleeper. Ook ‘s nachts is hij super onrustig waardoor we de hele nacht bezig zijn of de speen te geven om hem rustig te maken. In de ochtend laat ik hem nu vaak bij mij slapen, omdat we anders helemaal niet aan slapen toe komen.. denken jullie dat een baby dat nu al onthoud en dit als voorkeur heeft (als ik informatie lees denk ik van niet) mijn vriend is hier bang voor.

5 maanden geleden

Reactie op lieke112233

Zelfde gevoel hier haha, wat fijn dat zoveel kindjes als gewoon in slaap va ...
Nee hoor, hij voelt zich gewoon zo het meest veilig! Iemand zei mij ooit eens, je kan maanden verwennen voordat ze eraan wennen ;) en belangrijkste nu is dat iedereen aan wat slaap komt!

5 maanden geleden

Ik zou graag ritme hebben, maar dat lukt dus kort echt met een tweeling, ik ben al blij als ze redelijk tegelijk komen.. ze zijn met 32 weken geboren en nu bijna 11 weken oud, 1 heeft nu 2 weken sonde uit en de ander een week. Ze hebben 6,5 week ziekenhuis gehad en gingen met bloedarmoede weg, dus ze waren veel moe. We merken nu dat ze vaker wakker zijn. De nachten gaan de laatste dagen op 1 na redelijk goed, als in ze zijn wakker met de voeding en slapen daarna verder. Wij doen ze in de cosleeper ergens tussen 10-11 uur. Dan komen ze weer tussen 2-3 uur. Daarna tussen 5-7 uur weer. En daarna laten we ze ook vaak liggen en komen ze tussen 8-10 uur weer. We hebben ook nog een bijna 2 jarige dus die komt ook ergens tussen 7-9 uur (ja soms hebben we geluk, maar die ligt nooit voor 8-8.30 op bed). Dus slaap is wel een ding, soms is er 1 en als we pech hebben 2 ergens tussen voedingen wakker..

5 maanden geleden

Reactie op lieke112233

Zelfde gevoel hier haha, wat fijn dat zoveel kindjes als gewoon in slaap va ...
Nee, een kleintje kan je nog niet verwennen! Ik snap dat je schrikt van het contrast, maar jouw kindje voelt zich zo het meest veilig! Wij geven laatste voeding rond 22 uur (kan echt ook uur eerder of later zijn, want geef bv op verzoek). Dan leg ik haar bijna slapend in haar wiegje (staat tegen ons bed aan), daarin volgen we de adviezen voor rooming in voor minimaal 6 maanden. Vannacht was een mazzelnacht, toen sliep ze door tot 3:00, maar nu wel volgende voeding, dus die was sneller na elkaar. Overdag slaapt ze op ons (niet dar ze aangeeft dat nodig te hebben, maar voor de geborgenheid en hechting. Tussen twee andere voedingen in de draagdoek (ook praktisch) en andere slaapjes maar net hoe het loopt ligt ze de rest in de box, kinderwagen of op een voedingskussen ben ons op de bank.

5 maanden geleden

In de avond bij ons beneden en dan is ze ook wakker. Rond 10 uur met ons mee naar bed dan meteen nog een voeding. Rond 4 a 5 komt ze dan weer en daarna slaapt ze weer verder. In de ochtend gaat ze mee naar beneden als ze wakker is of als het weer tijd is voor een voeding.

5 maanden geleden

Reactie op Rob_in

Nee hoor! Hier doen wij het precies zo! En denk je dat ze vroeger ritmes hadden ? Toen ging alles ook gewoon op gevoel van moeder en de baby! 😊 Ga zo door mama !

5 maanden geleden

Reactie op Clair1988

Wauw wat een ritmes al😅😂. Onze meid ligt lekker bij ons tot ik naar bed g ...
Zeker blijven genieten 😄 voor je het weet kunnen ze niet meer bij je slapen!