17 Reacties

4 maanden geleden

Mijn zoon slaapt altijd in bed. Of als we weg zijn in de wagen. In t begin nog in t wiegje in de woonkamer maar nu blijft hij sws huilen totdat hij lekker in zn slaapzakje in zn donkere kamertje mag slapen.

4 maanden geleden

Ik heb vanaf dat onze dochter 5 weken was geprobeerd om een ritme voor haar te creëeren en haar ook overag in bed te leggen. Dat was echter direct ook het probleem, ik forceerde het voor haar. Vanaf dat ze 10 weken was, heb ik het los gelaten en sindsdien slaapt ze overal (op de bank, in de box, in de kinderwagen, in de auto) en automatisch zelfstandig in. Alleen 's avonds zit er structuur in doordat ze om 19u naar bed gaat. Voor mij werkt het dus om haar gewoon te volgen. Kan voor ieder kindje natuurlijk anders zijn, maar forceren in bed te leggen en structuur aan te brengen, werkte voor geen meter bij mijn dochter. Als ze moe is, dan valt ze vanzelf wel in slaap. Heel blij mee en ik snap dat dit zeker niet voor ieder kindje geldt!

4 maanden geleden

Onze kleine is 11 weken en slaapt in de draagdoek of op ons (ja, dit vind ik soms best pittig). Het ging een tijdje goed met dutjes in zijn eigen bed maar nu weigert hij dat ineens weer… Kinderwagen, nestje etc slaapt hij ook niet in.

4 maanden geleden

Overdag slapen is sowieso wel lastig. Ik heb een paar dagen geleefd op de bank met een slapende baby op me. Nu accepteert hij de box wel weer. Kinderwagen helpt ook nog wel eens, maar als we klaar zijn met wandelen is hij vaak direct wakker. Bedje gaan wij meer proberen te introduceren, maar we willen het niet forceren

4 maanden geleden

Als we thuis zijn, leg ik haar in de cosleeper boven (daar slaapt ze toch het langst/best), maar als we niet thuis zijn slaapt ze in de kinderwagen, maxicosi in de auto of in de draagzak. Ik blijf niet specifiek thuis voor haar. Het is soms een beetje een rommeltje aan slaapjes, maar zolang ze tevreden is vind ik het best :)

4 maanden geleden

Reactie op Meisjesmamma

Als we thuis zijn, leg ik haar in de cosleeper boven (daar slaapt ze toch h ...
Hier sluit ik me volledig bij aan

4 maanden geleden

Dame van bijna 12 weken slaapt alleen maar op iemand. Of dit nu mama, papa, oma of oom is maakt niet uit. Zolang ze maar iemand voelt. Maar de laatste dagen is de draagzak ook niet meer goed, dus ik leef weer op de bank helaas

4 maanden geleden

Reactie op Meisjesmamma

Als we thuis zijn, leg ik haar in de cosleeper boven (daar slaapt ze toch h ...
Hier hetzelfde!

4 maanden geleden

Draagzak is haar lievelings en slaapt ze heel goed, soms in bedje, box of wagen. Niet echt een ritme! Probeer laatste dagen wel eens middag dutje op bed zodat ik ook even de handen echt vrij heb.

4 maanden geleden

Ons meisje van nu 15 weken slaapt overdag overal. Savonds op eigen kamer, nog niet anders geweest. Toen ze nog niet optimaal sliep in de box, legde ik haar op de slaaptijden met haar slaapzak in de box. Op een of andere manier werkte dat beter dan met het dekentje. Nu slaapt ze wel prima in de box met dekentje.

4 maanden geleden

Onze zoon slaapt overdag in z’n ledikant op z’n eigen kamertje. Hier slaapt hij het rustigste. Hiermee beginnen vanaf dat hij 5/6 weken was. Dit ook vanwege de peuter, die kan dan ook z’n eigen ding doen beneden. Z’n slaapje van 16-17u doet hij of in bed, maar ook weleens in de wagen als ik ga wandelen met hem.

4 maanden geleden

Mijn zoontje van 16 weken sliep de eerste weken in een nestje in de woonkamer. En snachts nam ik dat nestje mee naar bed. Inmiddels slaapt hij al zo'n 1,5 maand in z'n nestje dat nu in z'n ledikant ligt. Dus na z'n wakkertijd, hup daar in. Of, tussen voedingen door in draagzak. Een enkele keer in de kinderwagenbak. (Schuin ivm reflux)

4 maanden geleden

Onze kleine is nu 12 weken en slaapt over het algemeen altijd in z’n bedje in zijn eigen kamertje. Dit doen wij eigenlijk al vanaf dat hij 3 weken oud is en gaat prima. Hij slaapt goed en vanaf 7 weken ook al de nachten door. Het gebeurt natuurlijk weleens dat hij bij 1 van ons in slaap valt of in de wagen slaapt als we op pad zijn maar de basis is toch echt zn eigen plekje 😊

4 maanden geleden

Hier tot vorige week geen structuur en onze dochter (nu 12 weken) gevolgd in haar ritme. Wanneer zij aangaf moe te zijn, dan volgde wij dat. Tot 10 weken voornamelijk bij mij geslapen. Elders lukte jet haar overdag niet om in slaap te komen. Nachten sliep ze moeiteloos in de co-sleeper. Er ontstond vanzelf een ritme waarbij ze elk 1,5 tot 2 uur weer moeheid laat zien. Ik pak haar dan bij me en ga samen op de bank liggen. Sinds 2 weken leg ik haar boven neer in de co sleeper en maak ik de kamer donker. Ik blijf even bij haar en dan valt ze als een blok in slaap. Deze slaapjes variëren en duur van een half uur tot 2 uur. Het lukt haar steeds minder om beneden haar slaap te vatten, omdat ze meer meekrijgt en ook alles wil meekrijgen. Dus kortom: geen structuur of schema's. Wij volgen haar en er volgt vanzelf een structuur (die na een x aantal weken of dagen ook weer wat kan veranderen). Kijk wat je kindje nodig heeft. Ze hoeft van ons niet persee naar boven, maar blijkbaar doet ze het daar nu goed op (in tegenstelling tot 3 weken geleden waar ik structureel met haar smiddags op de bank lag). Volg je kindje zou ik zeggen! 🩷

4 maanden geleden

De love to Dreams slaapzaken zijn verkrijgbaar in TOG 0,2. Dus koel voor warm weer en het merk kent een slaapzak voor het afbouwen van inbakeren. Bij deze slaapzak kun je 1 voor 1 de armpjes losmaken. Zo leren ze eerst met 1 armpje vrij slapen en als dat goed gaat kun je het tweede armpje losmaken.

4 maanden geleden

Ik denk dat je op die leeftijd nog niets moet, maar doe vooral wat goed voelt voor jou als moeder. Mijn kleine werd te groot voor de wieg dus ik heb al snel de ledikant geïntroduceerd, ik denk met 7 weken korte dutjes overdag. Ik denk dat ze na een weekje ook in de nacht in de ledikant ging en tot nu toe (15 weken) heerlijke slaper, slaapt klokje rond. Overdag slaapjes varieert nu waar. Ik doe 2 dutjes overdag ledikant, 1 meestal op pad wandelwagen of auto en laatste dutje meestal lekker in de draagzak nog bij mij! 😀

4 maanden geleden

Ons kindje slaapt in de kinderwagen overdag, savonds op onze buik en snachts in de cosleeper. Nog even van genieten dat ze nog zo veel bij ons in de buurt is. Ik twijfel ook wel eens omdat ze beneden snel wakker is, maar ze wil ook niet boven in het ledikant liggen overdag.