Onze baby van 6 maanden wordt standaard om 03:30-05:00 wakker. Wij geven hem geen nachtvoeding meer om de slaapassociatie niet te stimuleren. Hij krijgt namelijk overdag genoeg melk (5x180/200), een fruithapje en groentehapjes. Zijn gewicht is prima. Heeft genoeg plas en poepluiers. Hij krijst in de nacht ook niet. Maar is gewoon wakker. Ik heb wel eens eerder geprobeerd om een fles te geven, toen sliep hij verder. Soms ook weer niet. De slaapcoach vertelde ons dat hij op zoek is naar geborgenheid, dus wanneer we hem bij ons nemen, na een uur of 1,5 uur valt hij weer verder in slaap. En dan kun je hem weer terugleggen. Als ie honger zou hebben, zou hij toch weer opstaan? Ik ben een beetje bang enerzijds dat ik hem geen eten geef omdat hij honger heeft. Anderzijds ben ik ook bang dat ik een associatie ga aanleren om elke nacht te drinken zodat hij verder slaapt. Als ik hem een flesje geef, drinkt hij in de ochtend ook z’n flesjes niet helemaal leeg. Herkenbaar? Iemand die dit ook heeft meegemaakt? Hoe gingen jullie hiermee om? We zitten een beetje in een dubio… tips zijn welkom! O ja, hij krijgt z’n laatste fles om 7 uur, slaapt dan tot 1 uur, krijgt dan nog een flesje van 180-210, drinkt deze leeg (5e fles), dus het is bijzonder dat hij zich na 3 uurtjes weer meldt, terwijl hij daarvoor 5/6 uur zonder melk sliep…