14 Reacties
één maand geleden
Ik maak m alleen einde middag wakker om 17 45. Want hij gaat 19.00 naar bed
één maand geleden
Nee is niet erg zolang jullie je er goed bij voelen😊. Hier maken we haar nooit wakker. Ze krijgt 4x 180 cc en een fruit en groentehapje. Om 18.30 gaat ze naar bed en slaapt klokje rond. Je zou eens kunnen kijken of je zoontje de fles van 21.00 uur echt nodig heeft door hem na de fles van 18.00 uur naar bed te brengen. Als hij lekker blijft slapen is het prima toch?🙏🏻 Succes!
één maand geleden
Reactie op Chantal1095
Nee is niet erg zolang jullie je er goed bij voelen😊. Hier maken we haar n ...
Ja hier zat ik zelf indd ook aan te denken. Alleen ben ik dan bezorgd dat hij te weinig krijgt, dus moeten we de flessen denk ik gaan ophogen?
Dan kunnen we die ene van 18u ook om 19u doen dan zit er steeds 4uur tussen misschien gaat hij daar dan wel goed op? Lastig...
Ik vind zelf zielig om hem wakker te maken.. haha.. dat is het misschien ook vooral. Al lacht hij altijd gelijk heeeeel lief als ik hem wakker maak 😍
één maand geleden
Reactie op BabyZwaan
Ja hier zat ik zelf indd ook aan te denken. Alleen ben ik dan bezorgd dat h ...
Als hij te weinig krijgt laat hij in de avond/nacht nog wel van zich horen hoor!
Ik lees overal dat baby’s nog 5 flessen krijgen en onze dochter ‘maar’ 4….🤷🏻♀️ Ze is verder tevreden en slaapt prima. Dus ik volg haar daarin gewoon en anders laat ook zij het wel weten.
(Fles ophogen als je wel naar 4 flessen wilt/gaat is inderdaad ook nog een optie als je twijfelt).
Ik zou het gewoon proberen👏🏼
één maand geleden
Hier dezelfde struggle, als ik haar laat liggen dan slaapt ze zo het ochtendslaapje 2.5 uur en vervolgens het middagslaapje ook weer, met als gevolg maar 3 flessen ipv 4 en ze ging ‘s nachts onrustiger slapen. Daarom ga ik nu toch wel een korter ochtendslaapje doen van max 1.5 uur en een middagslaapje van max 2.5 uur denk ik….het is wat dat slapen; dan wil je graag dat ze slapen dan doen ze het is het weer te lang hahaha heeft iemand daarin misschien ook tips?
één maand geleden
Voor de mama’s die hun kindje laten liggen, hoe lang duren de slaapjes van jullie kindje wanneer ze zelf wakker worden? Zit daar een beetje regelmaat in?
één maand geleden
Onze dochter maken wij nooit wakker(tenzij ik weg moet).. Deden we bij ons zoontje wel en was eigenlijk altijd drama haha. Maar haar zelf gemaakte schema is nu 0600 fles, daarna slapen tot 0800 daarna fruit hapje. 10:00 fles daarna weer naar bed en slaapt ze tot 13/14 uur. 14:15 fles en dan probeer ik haar om 16:00 nog even te laten rusten(meestal slaapt ze niet echt) en rond 16:50 wilt ze er weer uit. 17:00 groente hapje, tussen 18:30/19 uur laatste fles en daarna de nacht in. Als ze wilt wisselen van schema dan probeer ik mijn vrije dagen wat uit en dan komen we na ongeveer 1 week weer in een nieuwe flow.
één maand geleden
Als dit jullie ritme is, zou ik blijven doen wat jullie doen. Het klinkt perfect. Soms kan een slaapje 2 uur duren. Moet niet allemaal lijkt me. Maar als de nachten rustig gaan en de voedingen goed lijkt me dat er overdag niks anders hoeft. Ik hoop dat wij ooit in dit ritme komen. Dutjes zijn 45 min. En nacht is ongeveer 10x eruit waarvan 2 voor voeding. (Ook 6 maanden oud)
één maand geleden
Ik maak mijn zoontje van 6 maanden niet wakker als hij lekker slaapt. Daardoor zit er soms 5 uren tussen de flessen in. Maar wij geven 4 flessen ipv 5, waardoor we er minder strak in zitten.
Rond 07.00 uur zijn eerste fles en tussen 18.00 en 19.00 uur zijn laatste fles. Daarna slaapt hij de hele nacht door.
‘s ochtends fruit hapje en ‘s middags groente hapje idd.
één maand geleden
Reactie op Naatjex
Ik maak mijn zoontje van 6 maanden niet wakker als hij lekker slaapt. Daard ...
Vraagje, hoe lang slaapt jullie zoontje dan uit zich zelf? En hoe kom je in die tijd wel uit met 4 flessen en een fruit en groente hapje? Mijn dochtertje komt soms nog om 15.30 uit haar middagslaapje en zou dan eigenlijk nog een flesje, groentehapje en weer een flesje krijgen maar dit lijkt me zo veel in korte tijd. Ze ligt er dan vaak om 19 uur weer in
één maand geleden
Onze zoon is van 15-4. Hij krijgt om 07:00 fles 180+6. Dan slapen van 8:30-10:00, 10:15 fruithap, soms een dutje daarna. 12:00 fles 180+6, slapen 13:00-14:30, 15:00 fles 180+6. 17:30 warme maaltijd, 19:30 fles 210+7 en dan slaapt hij door tot de volgende ochtend. Was hier ook een flink gepuzzel, vanaf 6,5 maand moet er weet een fles af en krijgt hij een boterham.
één maand geleden
Reactie op Laarrriiiissa
Vraagje, hoe lang slaapt jullie zoontje dan uit zich zelf? En hoe kom je in ...
Dat varieert nog wel eens. Sochtends slaapt hij vaak een half uur/drie kwartier. Hij gaat begin middag dan weer op bed en slaapt 1 a 2 uren.
Als je 15.30 de fles geeft, 17.00 groentehap en 18.30 weer de fles moet dat prima kunnen denk ik.
Bij ons zit dat soms ook wel zo kort op elkaar