7 Reacties
3 maanden geleden
Wij hebben echt precies hetzelfde. Wij gaan ervan uit dat het voor deze leeftijd gewoon nog normaal is dat ze ons nodig hebben omdat ze nog niet begrijpen dat ze een apart persoon zijn en omdat ze van onze veiligheid en geborgenheid uit gaan.
Wij gaan nu naast hem liggen in bed of naast hem zitten als hij even op de bank ligt en knuffelen hem of leggen onze hand op zijn buikje, dit lijkt ook goed te werken zodat we van het wiegen eigenlijk rustig kunnen afstappen.
We doen wel standaard 1 middag dutje boven in bed, rond een zelfde tijd en houden een vaste tijd en ritueel aan ‘s avonds voor het slapen gaan, ook dit lijkt het inslapen te versnellen waardoor hij ons minder nodig lijkt te hebben.
Wij gaan hem rustig de tijd geven om eraan te wennen om zelf in slaap te vallen, deze aanpak maakt voor ons de avonden heel relaxt en de nachten ook en hebben tot nu toe 0 slaapproblemen. Hij slaapt goed, verbind zijn verschillende slaapcyclussen aan elkaar, slaapt langzaam langer en word altijd vrolijk wakker
3 maanden geleden
Ik had eerst ook het zelfde probleem, alleen wiegend in slaap vallen.
Ik ben toen begonnen met een routine elke keer. Slaapzakje aan, gordijnen dicht, liedje zingen, in bedje, fopje in, kusje en weg gaan. Een wekker gezet van 7 minuten. En elke 7 minuten terug als hij nog huilde. Alleen een kusje geven en kalmeren en weer gaan.
Soms tot wel 5 keer toe.
M’n hart kon het bijna niet aan. Maar uiteindelijk na een paar keer gelukt.
3 maanden geleden
Wij hebben hier hetzelfde. Ik ga er van uit dat het met de tijd wel komt. Ik probeer het nu een beetje los te laten, want er wordt zo gefocust op het "wakker wegleggen" en "zelfstandig in slaap vallen" dat ik merk dat er zo'n giga druk op mezelf komt en hier wordt ik onzeker van. Ik probeer wat kleiner te denken, ieder dutje die hij overdag in zijn eigen bedje doet is al super knap. En de nachten lukken wel, dus het komt vast wel goed. En anders ga ik vanaf 4 maanden mezelf verdiepen in het slaaptrainen en dan gaan we hier gerichter mee aan het werk. Ze zijn nog zo klein.
3 maanden geleden
Hier precies hetzelfde 😊 kort wiegen en ze slaapt. Vaak korte dutjes.
Mijn eerste deed precies hetzelfde. Bij haar hebben we haar vanaf 6 maanden gecontroleerd laten huilen. Wat betekent dat we na 5 min troosten, daarna na 10 en daarna 15 en tenslotte elke 20 minuten. Werkte goed. Voor 6 maanden vind ik het te jong om te proberen dus nu accepteren we dit.
3 maanden geleden
Komt echt nog wel goed! Je kan proberen elk dutje steeds iets minder lang te wiegen, mocht ze dit niet accepteren is ze er echt nog niet klaar voor. Hier sliep de eerste vrij snel zelfstandig en nu bij de 2e moeten we ook wiegen. Merk nu wel dat ik hem steeds sneller kan weg leggen. Ik maak me er nog niet druk om, ze zijn nog zo klein en er gaat nog zoveel veranderen. Eerst maar eens de 4 maanden slaapregressie afwachten.
3 maanden geleden
Dan is ze er denk ik nog niet aan toe en heeft ze jullie hulp nog nodig!
Mijn dochter is nu bijna 4 maanden en het lukt haar opeens zelf.
Als ze moe is gaan we naar boven, slaapzak aan, gordijnen dicht, white noise aan, kusje en dan lopen we weg.
Ze brabbelt dan echt nog ruim 20 minuten. En op een gegeven moment is het stil en valt ze in slaap.
Geef het de tijd🙏🏻. Onze dochter vond het met 3 maanden ook niks en begon snel te huilen. Het komt goed!!