12 Reacties
3 maanden geleden
Ik zou zelf persoonlijk kijken naar of je kindje er klaar voor is. Meestal is dit tussen de 4 en 6 maanden:
- enigszins rechtop zitten voor 5-10min (met steun)
- zelf iets naar de mond kunnen brengen
- interesse in eten (door bijv eten van jouw lepel af te kijken)
3 maanden geleden
Reactie op Meisjesmamma
Ik zou zelf persoonlijk kijken naar of je kindje er klaar voor is. Meestal ...
En als je ervoor kiest om gewoon te gaan proberen zou ik goed in de gaten houden hoe z’n darmen reageren
3 maanden geleden
Wat ik bij mijn neefjes heb gezien, is het ala je met 4 maanden begint vooral introduceren van smaken, dus maar heel weinig. Het is niet vervanging van een voeding.
Voor mijn kindje wacht ik tot ze er echt in geïnteresseerd is, zoals mijn eten proberen te pakken, het uit mijn mond kijken en boos worden als zij niet krijgt. Dan is ze er in mijn opinie aan toe. Vraag ook bij het cb na wat zij aanraden. Ik heb echt een heel leuk pakket van het voedingscentrum meegekregen
3 maanden geleden
Ik denk dat het gewoon is als hij 4 maanden is omdat zn darmpjes al 4 maanden voeding krijgen. Mijn dochtertje heeft vanochtend voor het eerst wortel gekregen en at al een heel ijsblokje op. Daarna ook nog boos dat het op was 😂 ging meteen supergoed maar ze was ons ook echt al 2 weken het eten uit onze handen aan het kijken
3 maanden geleden
Gewoon vanaf de geboortedatum rekenen! Onze zoon is prematuur geboren (8 weken te vroeg) en het ziekenhuis gaf aan dat we al mochten beginnen met oefenhapjes 4 tot 6 maanden na geboortedatum.
(Wij zijn er pas na 5,5 maand mee begonnen, toen was hij er pas klaar voor) dus kijk vooral naar je kindje! ❤️
3 maanden geleden
Hier 9 april uitgerekend, 22 maart geboren. Met 37+3. In alles gedroeg ze zich als prematuur die eerste weken. Nu heeft ze dat goed bijgetrokken. Wij zijn met exact 3 maanden begonnen met kleine oefenhapjes. Nu ze ruim 4 maanden is eet ze bijna elke dag hapjes en zit ze meestal aan 35 gram.
Daarnaast heeft ze ook al kleine mini plukjes van een puntje gekregen toen ik die at, dat is wel heel vroeg maar het ging prima, dit wel pas gedaan nu ze bewust hapt, dus niet zomaar in haar mond geduwd.
Met die hitte heeft ze ook al een 20cc water met babysiroop gehad (die vanaf 4 maanden mocht) daarnaast dronk ze ook nog 750cc borstvoeding. Om verwarring te voorkomen geef ik dit uit een zachte flexibele tuitbeker.
3 maanden geleden
Reactie op SanneJade98
Hier 9 april uitgerekend, 22 maart geboren. Met 37+3. In alles gedroeg ze z ...
Niet onbelangrijk,
Water geven wij alleen als extraatje als ze haar flessen goed uitdrinkt maar dorst blijft houden, we remmen dit wel af na een paar slokjes. Als mama weet je zelf wat het beste is voor je kind.
Het water wat wij gebruiken is trouwens geen kraanwater, maar flessenwater geschikt voor babyvoeding mee te maken).