13 Reacties

2 maanden geleden

Wij stoppen met 1 jaar. Bij onze eerste ook zo gedaan. Coldplay turkey en was even huilen en ze liet haar tweede dutje vallen, maar na 2 dagen was ze hem al vergeten! Wij vinden de speen het eerste jaar ook gewoon een beetje gemak🫢 op onhandige momenten kunnen we de fles even uitstellen en het is extra troost indien nodig. Vanaf nu (4,5 maanden) proberen we de speen wel enkel te geven in bed. Onze eerste kreeg tegen 1 jaar een klein beetje zon speen stand van de tandjes, maar zodra we stopten heeft dat zich hersteld 😁

2 maanden geleden

Reactie op Annick33

Wij stoppen met 1 jaar. Bij onze eerste ook zo gedaan. Coldplay turkey en w ...
Hoe ging dat s'nachts bij jullie? Mijn zoontje was gisterenavond/vannacht klaar wakker, kregen hem niet in slaap, behalve z'n speen 🤭

2 maanden geleden

Reactie op JVDWV

Hoe ging dat s'nachts bij jullie? Mijn zoontje was gisterenavond/vannacht k ...
We hadden verwacht dat we snachts ook in slaap moesten helpen zonder speen, maar dat was niet zo! Met 1 jaar sliep onze eerste al door snachts en zonder speen deed ze dat ook. Alleen savonds in slaap vallen was even moeizaam

2 maanden geleden

Hier accepteerde hij aantal weken geen speen. Met geen mogelijkheid in slaap te krijgen. Ben mega blij dat hij hem weer accepteert haha beetje omgekeerd. Wachten tot hij zelf de speen in kan doen :)

2 maanden geleden

Wij hebben het ook 1 nacht en 2 dagen geprobeerd. Ellende 😂. Snachts een uur gehuild en super moeilijk te troosten en overdag ook alleen maar huilen bij de slaapjes en uiteindelijk viel hij dan in de maxi cosi in slaap voor een hazenslaapje. Wij waren heel bang om zn goede slaapgedrag te verpesten door de speen ineens af te nemen en hebben hem toen de 2e dag savonds weer terug gegeven. Vind het zelf ook lastig want hij valt dus echt niet in slaap zonder en ik weet dat ons dat ooit tegen gaat werken. Maar tegelijkertijd denk ik; hij heeft nu nog zo'n grote zuigbehoefte, laat hem maar lekker. Verder hebben we niks te klagen. Gewoon beginnen met nu al in t handje aangeven en begeleiden en hopen dat hij het snel zelf kan 🤞

2 maanden geleden

Ze adviseren om voor de 6 maanden cold turkey te stoppen omdat ze hem dan het snelst vergeten zijn. Maar inderdaad, je kunt een pittige week hebben. Dit hebben wij bij onze eerste ook zo gedaan. Als je wilt dat hij het echt begrijpt dan zul je waarschijnlijk pas na de 2e verjaardag kunnen stoppen (is mijn ervaring). Dan begrijpen ze echt wel veel. Maar hoe dan ook, met een beetje pech blijft het een lastige periode. Als je kleintje 7/8 maanden is zal hij de speen wel steeds makkelijker zelf kunnen vinden in bed en in zn mond kunnen doen

2 maanden geleden

Ik ben er sinds een week (nu 21w) mee gestopt omdat ze bij het inslapen de speen nodig had maar wel continu met haar handen hem er uit trok. Nu ik de speen niet meer geef, gaat het plots veel makkelijker om te slapen, niet meer troosten/zingen/oppakken. Gewoon neerleggen en enkele minuten jengelen en dan valt ze in slaap. Waar ze daarvoor dus nog een halfuur lang dat gevecht met die speen had. Ze geeft duidelijk aan dat als ze in bed ligt, gerust gelaten wil worden. Eventjes is het dan wel jengelen zoals gezegd maar dat is haar manier van tot rust komen denk ik. 🤷 Ik weet niet of dit jou verder helpt maar het kàn dus net een stap vooruit zijn ipv achteruit 😊

2 maanden geleden

Reactie op GJJR

Ik ben er sinds een week (nu 21w) mee gestopt omdat ze bij het inslapen de ...
Ik deel deze ervaring ook! Na een aantal pittige dagen waar het slapen echt een en al ellende was sliep ze ineens veel beter dan ooit daarvoor. Het inslapen en doorslapen was ineens geen enkel probleem meer. Wat een verademing was dat. Ik kan het dus echt iedereen aanraden ookal lijkt het als je net stopt pure ellende 🙈😂

2 maanden geleden

Reactie op shauny1ebaby

Ik deel deze ervaring ook! Na een aantal pittige dagen waar het slapen echt ...
ik was echt bang dat hij zn kamertje niet meer leuk ging vinden omdat het echt iedere keer krijsen was met naar bed brengen... Was zo bang om zn goede slaapgedrag juist te verslechteren door het afpakken van de speen dat ik na 1,5 dag de speen maar weer heb terug gegeven. Zagen jullie na dag 1 al wel iets verbetering bij het zelf in slaap vallen zonder speen ?

2 maanden geleden

Reactie op Loess03

ik was echt bang dat hij zn kamertje niet meer leuk ging vinden omdat het e ...
Bij ons duurde het echt 3 dagen voordat we verbetering merkten. Dus we hebben veel met de auto rond gereden etc met de maxi cosi. We bleven het proberen in bed en uiteindelijk ging dat ook weer top

2 maanden geleden

Reactie op Loess03

ik was echt bang dat hij zn kamertje niet meer leuk ging vinden omdat het e ...
Wat ik "als overgang" een weekje heb gedaan, was in slaap laten vallen met speen en 2min na het inslapen de speen er uit trekken. Misschien dat dat hielp, ze werd in ieder geval niet meer huilend wakker zoals daarvoor als ze met speen in slaap viel en die er uit viel (ik stak hem nooit terug daarna btw). in ieder geval was het na die week van de speen er na 2min uittrekken van de ene op de andere dag plots oke om zonder speen in te slapen 🤷

2 maanden geleden

Dank voor al jullie reacties. Ik ga het toch maar proberen dan zonder die speen. Misschien inderdaad de speen eruit halen net nadat ze slapen. 🤭

2 maanden geleden

Onze kleine kon vanaf 3 maanden zijn speen zelf in zijn mond stoppen. Je kan hem dit heel makkelijk aanleren om continue zelf zijn speen tussen zijn duim en wijsvinger te stoppen en dan naar zijn mond toebrengen. Dit blijven doen en ook in de nacht.