Hej!
Mijn zoonte gebruikt zijn speen sinds de kraamweek, is nu inmiddels 5 maanden. Hij heeft een speen voornamelijk in bed, met het in slaap komen, en als troost, anders niet echt.
Nu is het zo dat hij met zijn speen in slaap valt (tijdens de diepe slaapt valt hij wel uit en tukt hij zo 2 uur verder) anders gaat hij het niet doen, slaat speen er ook telkens uit met zijn handjes in het begin (nog niet de diepe slaap), hij kan hem niet zelf terug doen, dus loop ik verschillende keren heen en weer daarvoor.
Nu wilde ik dit proberen af te bouwen zodat hij zelfstandig in slaapt gaat vallen, zonder speen. Want ik sta er zo 15 minuten bij, dat vind ik niet erg, maar bij de gastouder is daar niet altijd de tijd voor, en dat begrijp ik.
Ik heb wat manieren voorbij zien komen op het internet, en geprobeerd, zoals de Pick up, Put Down methode.
Is natuurlijk huilen geblazen, en daar moet je doorheen ook s'nachts, maar daar ben ik helaas voor gezwicht 🥴
Ik vraag me af vanaf welke leeftijd kun je hier mee het beste stoppen? Hij mag toch ook wel een beetje baby zijn nog 🤭
Zijn ze er zelf klaar voor om te stoppen? Of moet je zelf gewoon in een keer die speen weg halen?
Maar de een zegt, nu stoppen, de ander zegt doe het als hij 1 jaar is want dan snapt hij het beter.
Wie heeft hier ervaring mee?
Hij zit momenteel ook nog in sprong 4 en een slaapregressie dus ik weet ook niet of het nu het goede moment is 🤭