62 Reacties
2 maanden geleden
Hoi, mijn dochtertje is van 17-4 en ik ben ook nog niet begonnen om dezelfde redenen als jij benoemd. Ik krijg ook dezelfde opmerkingen uit mijn omgeving. Ontzettend vervelend, maar uiteindelijk is het onze kind. Krijg jij ook opmerkingen over borstvoeding zelf? Dat vind ik nog veel vervelender. Dat borstvoeding zo intens is, ik al veel te lang geef. Het lastig is en niet praktisch. Zo frustrerend!!!!
Ik heb me voorgenomen tegen de 5 maanden te beginnen met oefenhapjes.
2 maanden geleden
Ik vind dat je daarin echt 100% naar je eigen gevoel moet luisteren en naar je kindje moet kijken. Ze zeggen tussen de 4 en 6 maanden en vaak zijn borstvoedingskindjes er wat later aan toe. Hier ook volledig borstvoeding en gaan beginnen met ongeveer 5 maanden. Niet te veel van andere aantrekken doen wat voor jullie het beste is!
2 maanden geleden
Hi Robin, mijn kindje is ook van 10-04 en ik ga ook pas beginnen met 6 maanden. Waarom? Omdat volgens onderzoeken blijkt dat de darmpjes rond 4 maanden nog helemaal niet genoeg gerijpt zijn. Dus het is zeker geen onzin. De reden ‘omdat opa en oma dat zo leuk vinden’ vind ik persoonlijk grotere onzin! 😜 Je moet lekker doen wat voor jou ‘t beste voelt. Jij kent je kindje het beste en weet waarschijnlijk vanzelf wanneer het tijd is!
2 maanden geleden
Hoi!🩷
Onze zoon is bijnaaaa 4 maandjes (25-4) en ik heb toevallig net de eerste hapjes alvast gemaakt. Ik ga wel rond de 4 maanden beginnen, maar puur voor het wennen en proeven. Gewoon 1 of 2 hapjes en dat elke dag. Onze eerste zoon ging daar ook goed op, dus vandaar nu weer “zo vroeg”.
Als je het idee hebt dat je dochter er nog niet klaar voor is, zeker nog niet doen dan. Ze kunnen tot 6 maanden gewoon volledig op melk, dus geen haast!
Ik geef een reactie omdat ik volgens mij als één van de weinige wel begin rond 4 maanden🙈
Doe waar jij je goed bij voelt!🩷
2 maanden geleden
Ik ga pas met 6 maanden beginnen met oefenhapjes. Ik geef ook volledig bv. Als mensen vragen waarom ik met 6 maanden begin dan zeg ik gewoon dat kinderen die bv krijgen nog niet nodig hebben.
Ik trek me er niks van aan.
Mijn zoontje groeit goed en eet goed dus vindt het niet nodig om daarmee te beginnen. En de darmpjes zijn nog aan het rijpen tot 6 maanden
2 maanden geleden
Reactie op Mommy2124
Hoi, mijn dochtertje is van 17-4 en ik ben ook nog niet begonnen om dezelfd ...
Oh, wat irritant en volledig kortzichtig. De WHO (world health organization) adviseert om bv tot 6 maanden alleen te geven, daarna pas bijvoeden. Bovendien bepaal jij zelf hoe lang je geeft. Wat willen ze dat je doet? Broodjes pindakaas en patat geven aan je baby?
Jij bent moeder. Als het niet goed voelt om iets anders te doen moet je dat volgen
2 maanden geleden
Ik vind dat je gewoon moet doen waar jij je goed bij voelt. Is dat nu? Prima, goed voor jou. Is dat nog niet zo? Dan sta je volledig in je recht om het niet te doen.
De redenen die je aangeeft zijn legitiem en als ze meewarig erbij kijken is dat hun probleem. Laat het vooral niet tot jouw probleem gemaakt worden door anderen die een mening hebben
2 maanden geleden
Reactie op Slineena89
Ik vind dat je gewoon moet doen waar jij je goed bij voelt. Is dat nu? Prim ...
Ons dochtertje, wel geïnteresseerd, goed in staat rechtop te zitten met steun en haar hoofdje te tillen, kreeg enorm last van haar buikje. Daarom wachten wij nu ook maar een poosje langer
2 maanden geleden
Reactie op Mommy2124
Hoi, mijn dochtertje is van 17-4 en ik ben ook nog niet begonnen om dezelfd ...
Heel frustrerend he! Ik heb vooral opmerkingen gekregen toen het flesje nog niet lukte. Dat ik moest gaan oefenen met flesje geven (afgekolfde melk) zodat ze konden oppassen.
Nu krijg ik steeds de vraag wanneer ze hapjes mag want “ dat is toch zo lekker voor haar”.
Voor nu geen goed gevoel bij nog
2 maanden geleden
Reactie op Nina1992
Hoi!🩷
Onze zoon is bijnaaaa 4 maandjes (25-4) en ik heb toevallig net de ...
Ook jij doet wat goed voelt voor jou toch! En dat is het belangrijkste. Maar ik dacht, toch even checken want misschien ben ik wel “ te laat” maar zo te zien aan de meeste reacties gaat dit helemaal prima zo haha
2 maanden geleden
Reactie op GJJR
Wij gaan op 6 maanden starten, ook door WHO aanbeveling en dit artikel: htt ...
Ik sla het artikel op! Kunnen ze die mooi lezen🤪 Nou hier ook hoor! Af en toe iets tegen haar lippen aanhouden vind ik prima maar ze kijkt er niet naar om verder dus dan nog lekker bij moeders drinken🩷
2 maanden geleden
Reactie op jolijnma
Wij echt pas vanaf het moment dat hij goed kan zitten en interesse toont (6 ...
Dit is dus precies wat ik ook in mijn hoofd heb! Als ze kan zitten voelt het fijner. Ook aangegeven aan de mensen die hier naar vragen. Krijg dan als reactie: maar dat is pas als ze 7 maanden is ofzo
2 maanden geleden
Vroeger was het heel normaal om vanaf 3 maanden met vaste voeding te beginnen, daarom zeuren die ‘oudjes’ er ook om. 😉
Maar inzichten zijn veranderd.
Zelf wacht ik totdat onze dochter het eten van mijn lepel kijkt. En dat is nu totaal niet, 4,5mnd.
2 maanden geleden
Mijn dochter is van 14-4 en ik ga er ook nog niet aan beginnen, om precies dezelfde redenen als die jij noemt.
Ze toont nog totaal geen interesse in ons eten, ze kan haar hoofd wel goed omhoog houden, maar zit nog heel erg met gebogen rug.
En die 6 maanden darmrijping vind ik erg belangrijk, omdat ik zelf PDS heb :)