Mijn dochter is van 10-04 en ik zie hier en daar wat topics en op fb in een geboortegroep, voorbij komen dat sommige baby’s al hapjes krijgen.
Ik krijg de hele tijd vragen vanuit mijn omgeving wanneer ik ga beginnen met hapjes. Ik heb dan heel erg het gevoel dat dit “moet” en dat ik mij dan moet verantwoorden waarom ik dat nog niet doe. Mijn dochter krijgt volledig borstvoeding en dat gaat heel goed. Ze probeert op schoot recht op te zitten maar ze heeft gewoon nog geen goede romp balans. Ook haar hoofdje kan ze nog niet voor lange tijd stabiel houden en dat is dan voor mij reden genoeg om het nog niet te doen.
Ze verslikt zich soms nog in haar voeding en ik heb het idee dat ze er ook nog helemaal niet mee bezig is. Ik vind het dan ook echt mega irritant als ik constant de vraag krijg wanneer ik het ga doen. Ook vanuit mijn ouders. Zodra ik dan bovenstaande opnoem krijg ik een blik waarin al zie dat ze het onzin vinden.
Wanneer zijn jullie begonnen met hapjes geven en waarom? Was jullie kindje er al aan toe? Of was het gewoon een probeersel?
Mijn streven is om het met 5,5 maand/6maand te gaan proberen. Ik heb er nu alleen nog geen goed gevoel bij.
Graag hoor ik jullie ervaringen en waarom wel of juist niet, jullie hapjes geven