16 Reacties
2 jaar geleden
Ja ervaring mee, eerste nu 1,5 jaar wasbare luiers en bevalt goed.
Bij de website nappys staat veel en goede informatie en kun je ook gratis afspraak met consulent maken die bij je komt en dan alles laat zien en je kan adviseren.
Ik heb twee systemen, SIO en tweedelig . Sio in het begin meer gebruikt en nu meer tweedelig. Tweedelig ben ik echt fan van huda en dan drukknopen. We hebben ook happy bear met klittenband maar klittenband slijt sneller en happy bear is dikker pakket. Daarnaast gebruiken wij wel de droger om ze sneller droog te krijgen. Qua kleding past je kindje niet alles, echte jeans heeft mijn dochter niet aangehad omdat het dan zo strak zit.
Zo wat je vragen beantwoord?
Ow overbroekjes zijn veel keuzes in, ik heb verschillende merken en ben van een paar meer dan dan andere + de combinaties van sio met overbroekje en tweedelig met overbroekje maakt uit. Ik heb me wel een beetje laten verleiden door de printjes 😉 al mijn overbroekjes kan ik bij zowel sio als tweedelig gebruiken!
2 jaar geleden
Pina Luiers is ook een aanrader denk ik! Geen dik pakket vind ik zelf. Nog niet in het echt kunnen testen, maar wel vergeleken met de tweedelige voorgevormde luiers die op een beurs bij Nappy’s lagen. Wij hebben een proefpakket voor na de geboorte en als het bevalt bestellen we in de kraamperiode een volledig pakket.
2 jaar geleden
Hier ook nappies, wij zijn begonnen toen ons zoontje ruim 6 kg was om de echt newborn periode te overbruggen. Wij hebben eerst met een consulent gepraat en hebben verschillende systemen geprobeerd. All in one zou ik niet doen, als ze vrij weinig plassen gaat het nog wel, maar ze lekken er snel doorheen met vooral plas. Wij hebben ook HuDa en daarover overbroekjes. Welke mooi zitten is per kind afhankelijk. Ons zoontje zat best wel stevig in z’n vetjes dus de anavi overbroekjes vonden wij erg fijn. Die sneden niet en waren makkelijk om te doen. Voordelen van wasbare luiers is vooral dat de poep meestal goed binnenboord blijft. Maar je kan je wel helemaal scheel kopen aan vanalles en nog wat. De consulent bij ons zei wel: je kan eerst ook enkele kopen en kijken wat bevalt en dan tweedehands weer verkopen als het niet bevalt. Of een huurpakket proberen. Wij hebben voor de nacht wolbroekjes en daaronder een nachtluier . Al moet je daarvoor wel elke keer een nieuwe kopen.
2 jaar geleden
Mijn tip: huur eerst een pakket, dan weet je of het bevalt en ook welke soort en misschien zelfs al welk merk het beste beviel
2 jaar geleden
Reactie op Elise16
Ik zou de gratis informatiesessie van de Billenboetiek volgen. Heel fijne w ...
Wij hebben ook daar eerst de informatie sessie gevolgd en hebben toen zo'n voordeelpakket besteld en zijn heel erg tevreden. Dochter is nu 1,5 en gebruiken het al vanaf de 1e dag eigenlijk.
We maken gebruik van een 2ledig systeem, dus luier +overbroekje.
2 jaar geleden
Ik slik het sinds ik 10 weken was, I.v.m. ziekte van crohn (verhoogde kans klein en vroeg geboorte) en familie geschiedenis van zwangerschap vergiftiging. Dit is mijn eerste kind, maar slik het toch. Dan heb ik, voor mijn gevoel, in ieder geval alles binnen mijn macht gedaan om de kans te beperken.
2 jaar geleden
Wij zijn destijds ook bij de billenboetiek geweest. Die mensen zijn echt kundig en passievol.
Maar heel eerlijk, nummer 1 heeft er een jaar ingelopen en toen ben ik er met hem mee gestopt omdat hij motorisch achter bleef en die luiers daar echt ook een rol in speelde (in ons geval). Bij nummer 2 hebben we er iets langer mee gedaan, maar uiteindelijk om vergelijkbare redenen mee gestopt.
Daarna heb ik ze verkocht (voor een leuke prijs) en bij deze knul gaan we meteen naar wegwerp.
K hoor heel veel succes verhalen en ik ben ook echt een groot voorstander milieu technisch. Maar de motorische ontwikkelingen van mijn kinderen gaat voor en het is denk ik gewoon niet voor alle kindjes geschikt helaas.
2 jaar geleden
Reactie op Kleine J
Ik slik het sinds ik 10 weken was, I.v.m. ziekte van crohn (verhoogde kans ...
Verkeerd topic denk ik 😉
2 jaar geleden
Wij zijn ook bij Billenboetiek geweest in Utrecht. En daar het deluxe pakket gekocht (5 jaar geleden).
We hebben bijna alles van totsbots bamboozle. Ik vond het fijn dat we één systeem hadden.
Er is ook een groot algemeen topic hierover. Die wordt gevolgd door meer wasbare luiers gebruikers en daar kun je je vragen kwijt.
2 jaar geleden
Reactie op bubble2024
Wij zijn ook bij Billenboetiek geweest in Utrecht. En daar het deluxe pakke ...
2 jaar geleden
Wij hebben bij ons eerste kindje vanaf vrijwel het begin wasbare luiers gebruikt. We hadden op aanraden van een vriendin van mij een pakket gekocht bij de billenboetiek met een tweedelig systeem. Als basisluier hebben we de Totsbots Bamboozle. De overbroekjes hebben we van verschillende merken (bamboozle, popolini, blueberry capri en petit lulu), net welk printje me aansprak. Allen pasten goed om de basisluier en werkten prima, petit lulu ging alleen wat sneller stuk. Met overbroekjes maakt het wat minder uit als eentje niet bevalt omdat je er maar een paar nodig hebt en je dus wat makkelijker eens kan vervangen.
Wij zijn er heel positief over. Op vakantie gebruikten we voor het gemak wel altijd wegwerpluiers en wij vonden beiden dat we dan veel meer last hadden van geurtjes en lekkages.
Qua kleding paste eigenlijk altijd alles. Alleen broekjes van noppies zaten soms wat strak, dat merk valt sowieso klein is mijn ervaring.
Succes met kiezen!
2 jaar geleden
Wij wisten niet 100% zeker of wasbare luiers wat voor ons was en hebben voor de geboorte van mijn zoontje tweedehands totsbots bamboozle gekocht met maat 1 en maat 2 voor 350 euro. Het is ons erg goed bevallen en inmiddels gebruiken we ze 16 maanden 👍🏻. Wel hier en daar wat bij gekocht (boosters, nachtluiers, overbrievers e.d.). Vinden het wel fijn dat we niet meteen een gigantisch bedrag hoefden neer te leggen voor nieuwe luiers. We vonden het bij geboorte een erg groot pakket en zijn uiteindelijk met 5 weken gestart.
2 jaar geleden
Leuk!! Er zijn vrij uitgebreide topics op het forum te vinden. Via nappys heb ik ook ooit een consult gehad, ideaal. Dubbelzen heeft op insta ook een langere reel met Laura van Nappys. Even terugscrollen, heel uitgebreid en verhelderend.
Tip vooraf. Even bedenken of je voor gemak wilt gaan (aio: all in one) of iets meer werk (zelf vouwen). Ik vond het iets meer werk reuze meevallen. Ik denk dat ik nu voor jet gemak nog als aio bij koop.
Ik heb luiers van elskbar. Prachtig ontwerp en een jaar vol enthousiasme gebruikt. Daarna waren ze te klein voor ons stevige mannetje. Ik ben toen overgestapt naar wegwerp maar het had makkelijk uitgekind om iets grotere wasbare luiers te kopen 😇 nu baal ik dus dat ik dat niet gedaan heb.
2 jaar geleden
Wij volgen in januari een online consult van de billen boetiek. En gaan daarna beslissen voor welke systemen we gaan kiezen