19 Reacties

8 dagen geleden

Als je deze vraag in Google afbeeldingen intypt, krijg je hele handige overzichten per temperatuur. Misschien heb je daar wat aan? Ligt natuurlijk ook erg aan het kindje!

8 dagen geleden

Hier wel romper pyjama en dan slaapzak!

8 dagen geleden

Hier 22 graden op de kamer. Wij doen korte mouwen romper, pyjama en puck a baby mini (die is vrij dun...0.5 tog). Vind het ook lastig hoor met deze temperaturen zeker omdat het in de nacht nogal afkoelt

8 dagen geleden

Hier draagt ze een lange romper met een slaapzak! Ik twijfelde ook, maar ze ligt in een diepe coma. Dus het zal wel goed zijn😍

8 dagen geleden

Hier is het ook tussen de 20 en 22 graden. Mijn dochtertje slaapt in een romper met lange mouwen, sokken aan en een slaapzak van 1TOG

8 dagen geleden

Hier rond 22 graden. Romper lange mouw, broekje, sokken en mouwloze slaapzak van 0,5.

8 dagen geleden

Ik doe nu een lange mouwen romper met een pyjamabroek en daaroverheen een hydrofielslaapzak. Wel zonder sokjes!

8 dagen geleden

OMG. Ik ben zo blij dat ik dit lees. Ik ben dus niet de enige die zich hier serieus druk over kan maken 😂

8 dagen geleden

Ook lange mouwen romper, pyjama broek en slaapzakje

8 dagen geleden

Bedankt voor de reacties! Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben, haha. Ik heb uiteindelijk een lange mouw romper + pyjama en slaapzak gedaan. Was fris boven, zelfs ik had het koud🥴

8 dagen geleden

Hahaha ik dit oprecht aan het zoeken. Dochter is nu al 3x wakker geworden en bang dat ze koud heeft haha! Korte mouwen romper , pyjama’s, en zomer slaapzak. Zijn er al mama’s die dikke slaapzakken kopen (3TOG) (2TOG) En dan straks alleen romper onder doen? Of doen jullie altijd laagjes

8 dagen geleden

Dit helpt mij altijd

8 dagen geleden

Bij ons is het nog 24 graden in de slaapkamer maar ik merk dat mijn dochter toch snel afkoelt. Hierom lange mouwen romper aan en een mouwloze slaapzak van 1,5 TOG. Ik check tussendoor steeds haar nek en wangetjes, soms rits ik hem even open om haar voetjes te voelen. Ze vindt het heerlijk zo. En slaapt de hele nacht door. Het lijkt mij zelf het lekkerste om idd alleen met een romper aan te slapen en dan een wat dikkere slaapzak. Ook straks wanneer het kouder wordt gaan we denk ik voor een dikkere slaapzak en een lange mouw romper.

8 dagen geleden

Reactie op romyxox

Hahaha ik dit oprecht aan het zoeken. Dochter is nu al 3x wakker geworden e ...
Ik heb nu net een dikker slaapzak besteld van Meyco 2.5 TOG dacht ik. Ben benieuwd.

8 dagen geleden

Mijn dochter slaapt in een 2,5 tog met korte mouwen romper en broekje. Vannacht zelfs nog shirtje erbij. Ons huis koelt redelijk af tot rond de 20 graden nu en daarmee voelt ze lekker warm 🙂. Moet zeggen dat mijn beide kinderen altijd wel warmer gekleed zijn dan de voorgeschreven TOG waardes omdat ze het anders koud hebben. Heb de slaapzakken van de Hema en wat van Meyco. Beide bevallen altijd wel goed.

8 dagen geleden

Onder 19gr doe ik een pyjamapakje (lange mouw,pijpjes en voetjes) aan + slaapzak zonder mouwen van 1 tog. (Met mouwen als het echt te fris zou worden) Tussen 19 en 21gr een romper lange mouw met een dunne slaapzak zonder mouw. Vanaf 22gr een romper met korte mouw + dunne slaapzak zonder mouwen. Iets minder dik aangekleed dan de meeste als ik het zo lees. Maar zo zie je maar dat ieder kind anders is :)

7 dagen geleden

Wij hebben romper korte mouw + pyjama feetje lange mouw + slaapzak 1 tog met mouw. En hiermee lijkt het prima te gaan nu. Dekentje wordt vaak weggetrapt 😉

7 dagen geleden

Reactie op mamaaa24

Ik heb nu net een dikker slaapzak besteld van Meyco 2.5 TOG dacht ik. Ben b ...
Jaa ben vandaag na HEMA geweest voor slaapzak. 3 tog als ik het goed heb. Koelt hier ook af. Precieze temperatuur kan ik niet zien. Maar ben benieuwd of ze lekkerder slaapt.

7 dagen geleden

Jeetje wat zijn alle kindjes warm gekleed als ik het zo lees. Hier gaat m’n 5 maanden oude baby in romper met korte mouwen in slaapzakje met tog-waarde 1. Temperatuur is max 20 graden. Handjes en voetjes voelen weliswaar vaak fris aan, maar nekje en voorhoofd is altijd warm. Ik heb afgelopen zomer ook vaak baby’s gezien die veel te dik waren aangekleed (met slofjes en vest aan in een dichte kinderwagen met meer dan 20 graden).