10 Reacties

3 maanden geleden

Hoi, ik herken het wel. Merk dat ik binnen zijn vermoeiender vind dan buiten. Ik ga soms fietsen met de baby in de draagdoek (hallo moedermaffia haha) en peuter in fietszitje. Lekker tochtje van een uur en eindigen in de speeltuin. Daarna is het alweer tijd voor middagslaapje. Middag nog even binnen kleuren/spelen of bij mooi weer on de tuin of op loopfietsje door de straat. Ook wandel ik graag stukken met ze. Peuter vermaakt zich door overal naar te kijken en de tijd is zo voorbij. Even langs de paardjes oid.

3 maanden geleden

Op mijn vrije dag ga ik er best veel op uit met onze dreumes van bijna 2 en baby van 4 maanden. Weer of geen weer, we gaan eigenlijk altijd wel 2x per dag erop uit. In de ochtend ga ik vaak naar de kinderboerderij met ze. Daar geven we de diertjes wat brood en er is een kleine speeltuin. Daarna naar huis zodat de jongste op bed kan of we lopen door naar de stad om koffie te drinken. De jongste slaapt dan in de kinderwagen of de draagzak. Een andere optie is dat we rond dutjes tijd van de jongste naar de bieb lopen, daar is een voorlees uurtje. Ik zorg dan dat de jongste in de draagzak inslaap valt voordat het voorlees uur begint. Na de middagdut van zowel de jongste als de oudste (tot 14:30) gaan we ook altijd naar buiten. De ene keer doen we boodschappen, de andere keer gaan we naar de grote speeltuin of we gaan naar een parkje om te picknicken. Sinds een maandje gaan we soms met de bakfiets een stukje fietsen en halen we verse melk bij de boerderij. Met heel mooi weer gaan we ook wel eens een ijsje halen en gister gingen we naar het zwembad. Rond 16:30 ben ik vaak weer thuis en dan slaapt de jongste nog zo’n 30-45 minuten in zijn bedje. Dan kan ik nog even dansen/puzzelen/tekenen of starten met koken samen met de dreumes. Eigenlijk is alles op dit moment voornamelijk een activiteit die vooral voor de dreumes is. Maar de jongste gaat er dus wel in mee. Ik betrek hem erbij door veel tegen hem te praten en hem van alles te laten zien. Als het rustig is in de speeltuin leg ik hem op een kleedje in de schaduw, zo kan hij ook lekker spelen en oefenen. Geregeld ren ik achter de dreumes aan of help ik haar met schommelen. De baby blijft altijd in mijn zicht, maar ik denk dan maar zo: hij loopt nog nergens heen🤭 in de kinderwagen leg ik hem ook geregeld op zijn buik, dan krijgt hij op die manier ook genoeg tummytime en kan hij lekker rondkijken.

3 maanden geleden

Reactie op Mendev

Op mijn vrije dag ga ik er best veel op uit met onze dreumes van bijna 2 en ...
Wat leuk om te lezen en goede tips! Hoe doe jij het met de voeding van de jongste? Tussendoor op verzoek?

3 maanden geleden

Ik geef flesvoeding en hij heeft redelijk een ritme, maar we voeden wel op verzoek. Zo komt hij max 30 min eerder of later. Ik heb daarom altijd een schoon flesje mee, een flesje water en de ‘philly’ zodat ik altijd het juiste aantal schepjes kan toevoegen. Hij krijgt de fles wanneer hij komt. Ik zoek dan een bankje of we gaan ergens een kop koffie drinken. Ons zoontje drinkt zijn flesjes overigens met koud water, dus dat is makkelijk

3 maanden geleden

Reactie op Mendev

Op mijn vrije dag ga ik er best veel op uit met onze dreumes van bijna 2 en ...
Precies zo gaat het hier ook ☺️, alleen soms blijven we in de middag wel thuis. Ik bouw dan met de peuter bijvoorbeeld de treinbaan op, hij kan zich hier dan lange tijd mee amuseren. De baby ligt erbij en kijkt ernaar/speelt. Ik voed op verzoek (borstvoeding). Ik probeer het wel altijd een beetje te timen met voeding/slapen.

3 maanden geleden

Ik ben al 2 weken alleen met mn dochter van 3 en een tweeling van nu 14 weken. Ik doe voornamelijk dingen rondom huis. Als het flesjes tijd is zijn we binnen en speelt de peuter binnen of in de tuin. Als de tweeling gegeten en verschoond is gaan we even knuffelen. Dan gaan ze de box in en heb ik tijd om met mijn oudste te knutselen of in ieder geval iets in huis te doen. Als ze slapen ga ik wel eens eens buiten even stoepkrijten of een beetje voor het huis fietsen.

3 maanden geleden

Reactie op LWW

Ik ben al 2 weken alleen met mn dochter van 3 en een tweeling van nu 14 wek ...
Zoveel bewondering voor jou. Hoe doe je dit? Ik vind het in de avonden zo lastig om drie kids tegelijk op bed te krijgen. En overdag haar naar bed te brengen. Ben uren aan t wiegen. En dan komende oudste twee de slaapkamer binnen, wordt ze wakker en kan ik weer opnieuw beginnen

3 maanden geleden

Hier een peuter van 2,5 en baby van 3 maand. Wij lopen vaak 1x per dag naar t winkelcentrum: iets kopen bij het HEMA/Kruidvat of een broodje halen. Soms naar de kinderboerderij of een grote speeltuin. Of de bieb. Of samen spelen met kindjes uit de buurt, dat vind ik t aller chillst want dan kun je zelf even een volwassen gesprek voeren haha. Zoals al eerder genoemd werd, alles is een activiteit voor de oudste en de kleinste gaat mee in de kinderwagen of draagzak

3 maanden geleden

Reactie op Monique.86

Zoveel bewondering voor jou. Hoe doe je dit? Ik vind het in de avonden zo l ...
Vooral rustig blijven. Ik. zorg dat de tweeling in principe verzorgd is voordat ik mijn oudste naar bed breng. Flessen, luiers, boertjes en dergelijke. Dan leg ik ze in de box en ga ik me richten op de oudste. Als de baby's dan huilen laat ik ze toch maar even gaan soms. Tenzij het heel hard krijsen is. Het is soms veel, maar ook eigenlijk wel prima te doen.

3 maanden geleden

Iedereen bedankt voor de tips en reacties❤️💙🙏