24 Reacties

3 maanden geleden

Oh, wat een nare situatie voor jullie! En wat dapper dat je op je strepen bent gaan staan, supermarkt! Ik hoop dat ze snel gaan ontdekken waarom het drinken zo ... gaat en dat ze snel weer naar huis kan.

3 maanden geleden

Jeetje, heftig wel zeg. Ik hoop dat ze snel vinden wat het is. Hier geen ziekenhuisopname maar wel 8 weken lang non stop huilende baby gehad, ik werd gek. Bleek verborgen reflux te zijn, met maagzuurremmers werd het een andere baby. Hopelijk heb jij ook snel een remedie 🙏

3 maanden geleden

Ah jeetje, wat naar! Hoop dat ze snel achter de oorzaak komen... Maar wat goed dat je naar je gevoel hebt geluisterd en op je strepen bent gaan staan!

3 maanden geleden

Reactie op kiroet30

Jeetje, heftig wel zeg. Ik hoop dat ze snel vinden wat het is. Hier geen zi ...
Hoe zijn ze daar precies achter gekomen? En hoe lang duurde het voor de medicatie effect had? Hier beginnen ze ook steeds meer aan verborgen reflux te denken en dat ze daardoor een aversie heeft tegen de fles. 1 feestmoment vandaag: ik mocht de fles weer eens proberen (deze was ingedikt) en ze dronk 150ml zonder 1 traan!!! 1x raden wie ja afloop wel tranen had, maar dan van geluk 🩷 En zij maar lachen op mijn schoot...

3 maanden geleden

Wat een top mama dat je hebt aangedrongen bij het zkh! Heel veel sterkte en hopelijk komen jullie er achter wat er gaande is

3 maanden geleden

Wij hebben toevallig exact dezelfde situatie maar dan met onze dochter van 25-5! Ligt ook opgenomen, zo veel strijd om flessen te kunnen geven. Ook over op de pepti sinds zondag ivm 24 uur fles weigeren maar vervolgens dronk ze nog steeds minimaal en ligt ze nu ter observatie opgenomen. Is het bij jullie ook zo dat ze direct aan het begin weigert? Onze dochter begint niet eens te zuigen aan de speen maar duwt hem of weg, of begint direct te krijsen. Heeft ook tijdens het drinkmoment vaak flinke kramp en laat scheetjes. Het lukt de verpleging af en toe wat aan te bieden, maar bij ons niet (omdat wij telkens beginnen en zij vervolgens verder stoeien tot het lukt). Zo frustrerend hè? Zijn er bij jouw kindje ook onderzoeken geweest zoals een foto of echo oid?

3 maanden geleden

Och wat een diep trieste situatie zo. Goed dat je zo voor je dochtertje en voor jullie gezin opkomt!! 💪🏽 ik heb geen ervaring hiermee, maar wil jullie wel veel kracht wensen met dat moppie 🥰. Hopelijk is er snel een oorzaak en een behandeling/oplossing

3 maanden geleden

Heel veel sterkte!!

3 maanden geleden

Reactie op Snoopie96

Hoe zijn ze daar precies achter gekomen? En hoe lang duurde het voor de med ...
Nou je hebt niet een speciale test om verborgen reflux te vinden oid. Maar we dachten het omdat hij veel terug slikte en vaak hikte. Ook werd hij altijd vanuit een slaapje krijsend wakker, nooit normaal en moest ik per slaapmoment wel 10 a 15x terug voordat hij sliep. In de nacht deed hij er ook 1,5 uur over om weer in slaap te vallen, logisch allemaal achteraf want zn slokdarm fikte elke keer weg. De arts had een vermoeden en we zijn gewoon op proef gestart met die medicatie en dat bleek het wondermiddel.

3 maanden geleden

Reactie op CRMN•

Wij hebben toevallig exact dezelfde situatie maar dan met onze dochter van ...
Hier was het wisselend. Soms dronk ze een halve fles gulzig leeg en begon de ellende daarna. Soms wilde ze helemaal niets en begon ze al meteen te krijsen. Hier is besloten om meteen te stoppen met voeden als ze huilt. Dat resulteerde in nog minder drinken en risico op sondevoeding. Gisteren dronk ze over de hele dag 750ml zonder huilen🥳 Hier (helaas) geen foto of echo. Ze wilden vooral proberen proberen proberen... kijken wat werkt. Ze denken ook steeds meer aan verborgen reflux en daarom hebben ze nu de voeding ingedikt wat beter lijkt te gaan. Hopelijk gaat ons meisje snel de fles weer fijn vinden en is ze gauw van de ongemakken af. Hopelijk bij jullie ook snel resutaat!!! 🍀🍀🍀

2 maanden geleden

Update: Wij hebben 2 hele goede dagen gehad met fijne en ontspannen flesmomenten. Wauw, ik had hoop!!!! Nu ik nog meer tijd heb om haar te observeren denk ik, net als een paar van het verplegend personeel, dat het echt verborgen reflux is. Sinds gisteravond gaat het weer minder goed. Ze krijst weer als ze de fles ziet. En wat zegt de arts? Jullie mogen misschien morgen naar huis 😵 en de woorden 'verborgen reflux' worden eigenlijk meteen van tafel geschoven als ik ermee kom. Pffff... hoe lang nog ellende voor ons meisje 😪😪😪😪

2 maanden geleden

Reactie op Snoopie96

Update: Wij hebben 2 hele goede dagen gehad met fijne en ontspannen flesmom ...
Ze sturen je dus dalijk naar huis, zonder eigenlijk een oorzaak te hebben gevonden? (In de arts zijn ogen, want die wuift verborgen reflux van tafel) Ik hoop voor jullie dat het snel beter gaat🍀

2 maanden geleden

Reactie op Mamaof1

Ze sturen je dus dalijk naar huis, zonder eigenlijk een oorzaak te hebben g ...
Ja, daar kwam het wel op neer! We waren vastberaden vandaag echt met de vuist op tafel te slaan, toen er ineens een andere arts kwam. Zij gaf aan dat het toch waarschijnlijk verborgen reflux is, want ze hoorde ook hoe de voeding omhoog bleef komen. Ze verdikken de fles wel al, maar gaan nu meer calorieen toevoegen aan de fles zodat ons meisje blijft groeien terwijl ze minder ml drinkt dan 'de bedoeling' is. Dit lijken toch weer stapjes in de goede richting! Morgen hebben we groot overleg met deze arts en andere betrokkenen, waardoor we hopelijk wel bergop gaan!

2 maanden geleden

Reactie op Snoopie96

Ja, daar kwam het wel op neer! We waren vastberaden vandaag echt met de vu ...
Wauw. En wat als je zelf om maagzuurremmers vraagt? Gewoon om t ook uit te sluiten? Stel dat probeer je een paar dagen dan kan je het toch uitproberen of het iets doet? Wij wisten t ook niet zeker maar door het proberen wisten we dat wel!

2 maanden geleden

Reactie op kiroet30

Wauw. En wat als je zelf om maagzuurremmers vraagt? Gewoon om t ook uit te ...
Fijn dat we niet de enige zijn die dat graag willen uitproberen. Dat is namelijk inderdaad wat ik ook heb aangegeven vandaag. Ik zei al 'dan maar op ons risico, dat neem ik wel op me' Er werd gezegd dat er nu niet teveel in 1x veranderd moet worden. Op dit moment zijn we dus gestart met meer calorieen toevoegen naast het verdikken vd voeding. Ik moet zeggen dat ik de afgelopen paar uur nauwelijks meer iets omhoog hoorde komen. Ik blijf haar even heel goed observeren. Morgen tijdens het groot overleg ga ik aangeven dat ik de maagzuurremmers gelijk wil krijgen als wij dit vragen wanneer het thuis (geen idee wanneer) weer mis gaat! Dat ze het maar zwart op wit zetten... Wij zijn klaar met de experimenteerfase en willen als gezin weer lekker kunnen genieten 🥰

2 maanden geleden

Reactie op Snoopie96

Fijn dat we niet de enige zijn die dat graag willen uitproberen. Dat is nam ...
Ja snap ik. Bij ons kreeg onze man krampen van het indikken van voeding en ging zn ontlasting moeizaam, dus wij zijn daar vrij snel mee gestopt. Ik geef BV dus indikken vond ik sws een ramp door veel te moeten kolven. Die maagzuurremmers werkte vrij snel en al snel hadden we een blije baby. Dus je zou snel moeten zien of dat wat oplevert, ik hen sws altijd begrepen dat indikken beetje achterhaalt is. Heb zelf een boek over reflux gekocht en daar staat dat ook in. Maargoed. Let er wel op: wij kregen vloeibare omeprazol in een flesje. Dat spul moet je echt verdunnen met melk en dan geven, ander stikt je kindje half in die dikke medicatie. Dat zeiden ze bij d'r apotheek er helaas niet bij in ons geval. Nexium heb je ook, dat moet je zelf oplossen maar kan je ook met melk verdunnen en geven. Dus ligt er een beetje aan wat je krijgt Sterkte morgen!!

2 maanden geleden

Jeetje wat ontzettend heftig om allemaal te lezen. Eerlijk ik snap niet waarom ze niet eerder de maagzuurremmers hebben uitgeprobeerd ipv een hele opname. Ik vind dit erg belastend en heftig voor je dochtertje. Als ik je verhaal lees krijsen rondom de fles is het eerste waar je aan denkt verborgen reflux, zeker als arts lijkt mij. Sorry het maakt mij een beetje verdrietig heel jullie weg! Hier twee kindjes met verborgen reflux. Eerste duurde tijdje ook voordat we serieus werden genomen. Nu bij mijn dochtertje was een belletje met de kinderarts voldoende en konden we medicatie uitproberen. Ik zou morgen op je strepen gaan staan idd en hopelijk krijg je dan medicatie zo nodig als indikken niet voldoende werkt! Dikke knuffel voor jou want jeetje dit lijkt mij pittig voor jullie!

2 maanden geleden

Bedankt voor jullie tips en meedenken!! Fijn dat anderen ook twijfels hebben bij deze zorg, dan is het niet heel gek dat wij die twijfels hebben 🙈 Door jullie ervaringen kunnen we straks nog net iets steviger dat gesprek in 💪💪💪

2 maanden geleden

Reactie op inge42

Jeetje wat ontzettend heftig om allemaal te lezen. Eerlijk ik snap niet waa ...
Helemaal eens!! Ellende hé die reflux.

2 maanden geleden

Mijn man en ik hebben zojuist even een potje staan huilen joh 😅 De kinderarts zei in het gesprek dat ze voeding verdikt heeft omdat ons meisje dus reflux heeft. HEHE, dat wilden we horen!!! Hopelijk zet ze het ook zwart op wit. We krijgen haar verslag en alle rapportages van de hele week toegestuurd dus daar ga ik op letten. Ze gaat ons weer overdragen aan onze vertrouwde kinderarts in het ziekenhuis waar we vandaan komen (maar waar geen plek was voor opname), maar nu reflux is vastgesteld denk ik dat we een hele grote stap hebben gemaakt. MORGEN GAAN WE NAAR HUIS!!!! HOERAAAAA!!!!!!!! Natuurlijk is het nog een beetje spannend, want onze dochter vertrouwt de fles nog niet 100% . We krijgen er in elk geval nu elke keer 90-100ml in zonder gekrijs en dat hopen we door te zetten. Die hoeveelheden komen wel weer. We mogen een schepje per 25ml doen ipv per 30ml dus dat stelt al gerust. Wat zijn we opgelucht, iemand die eindelijk heeft vastgesteld wat we al dachten... Daarnaast krijgen we begeleiding thuis van een preverbaal logopedist. Heel fijn dat het eindelijk serieus opgepakt lijkt te worden 🥳 Blijf vooral jullie ervaringen delen want alles wat maar een beetje werkt is meegenomen voor ons 🤭 Morgen weer lekker naar huis❤️ in haar eigen warme bedje❤️ en bij haar lieve grote broer!