33 Reacties
3 maanden geleden
Ik het konijn en een knuffeldoekje van de Hema icm speentje. Die is juist niet vastgemaakt omdat ze anders daarmee ging friemelen juist.
Ik blijf er even bij en als ze haar speentje pakt geef ik het doekje in haar handjes zodat ze daarmee friemelt
3 maanden geleden
Wij hebben speen en happy horse knuffel. Merk dat ie altijd één van de pootjes vast heeft van die knuffel. De speen gooit hij wel vaak uit. Alleen in slaap vallen is hier nog best lastig dus nu laten we er max 5 minuten tussen en dan gaan we weer even terug voor speentje en aai over zijn bol. Gemiddeld valt hij dan met 15 minuten in slaap.
3 maanden geleden
Wij gebruiken een speen en happy horse konijn. Beide gebruiken we ook alleen maar als ze gaat slapen, dus als ze die krijgt weet ze dat het tijd is om te slapen. Speen moeten we soms wel een paar keer opnieuw geven en ze drukt zich helemaal tegen de knuffel aan/houd hem stevig vast om in slaap te vallen.
3 maanden geleden
Knuffeldoekje en duim. Zodra ze haar knuffeldoekje ziet/voelt, gaat haar duim in de mond en valt ze meestal zo in slaap. 😘😇 al vanaf 3 maanden.
3 maanden geleden
Er ligt niks in zijn bedje. Hij heeft wel een favo knuffel maar die gaat niet mee naar bed want hij ligt er gerust een uur mee te kroelen en tegen te praten.
Hij valt gewoon zelf in slaap.
3 maanden geleden
Reactie op LWW
Onze dochters kiezen zelf. Een een duim, de ander de muis van haar hand. Ze ...
Ja dit lees ik dus vaker. Als je geen speen optie geeft dat ze dan rond 4 maandrn hun handjes zo erg aan het ontdekken zijn, dat ze gaan duimen.. dat willen we eigenlijk ook niet ivm moeilijk afleren. Hoe zien jullie dit?
3 maanden geleden
Is dat happy horde knuffeldoekje veilig als ze zich er tegenaan drukken?
3 maanden geleden
Reactie op babyboyben
Ja dit lees ik dus vaker. Als je geen speen optie geeft dat ze dan rond 4 m ...
Ik heb altijd geduimd als kind. Was inderdaad moeilijk af te leren. Maar onze dochters hebben nooit veel gehad met een speen. Ik heb ze wel hoor. Heel af en toe met krampjes wilden ze de speen wel hebben. Maar nu verkiezen ze ze dit boven hun speen. Onze oudste is verslaafd aan de bibs speen, dat is ook niet wat..
Wilden nu in ieder geval geen bibs speen. Wel geprobeerd, maar ze wilden die ook niet. Difrax speen ging dus nog zo zo.
We vinden wel weer iets om het af te leren, het duimen. Voor nu wel makkelijk. Leggen haar op haar buik en dan pakt ze haar duimpje en valt in slaap.
3 maanden geleden
Reactie op babyboyben
Is dat happy horde knuffeldoekje veilig als ze zich er tegenaan drukken?
Wij hadden eerst een doekje en die trok ze helemaal over haar hoofd, dat gaf me geen fijn gevoel. Toen de grotere happy horse knuffel konijnen aangeschaft en daar drukt ze zich wel tegen aan, maar die zijn veel smaller en ook zwaarder dus dan vallen of van dr hoofd af en als ze haar hoofd er van opzij in drukt, bedenkt de knuffel niet haar hele hoofdje en is dus haar neus en mond vrij. En deze knuffel kan ze ook veel beter vast pakken.
3 maanden geleden
Hier toch beide zoontjes een speen gegeven.
De oudste hebben we met 6 maanden de speen altijd met hetzelfde speendoekje aangeboden. Door die twee objecten altijd samen aan te bieden, worden ze gekoppeld in het hoofd van de baby. Bij ongeveer 8 maanden hebben we in 1x de speen 'afgepakt' en altijd alleen het doekje aangeboden. De grootste zuigbehoefte is dan weg met die leeftijd en ze zijn nog te jong en veroorzaken geen drama van het afpakken.
Bij de tweede gaan we precies hetzelfde doen. Nu nog alleen speen met 4 maanden oud. Straks wordt het speendoekje toegevoegd.
Overigens hebben we wel 5x hetzelfde speendoekje, want onze zoon kan nog steeds niet zonder dat doekje in slaap vallen.
Volgens mij heet deze methode object pairing oid in de pedagogiek.
3 maanden geleden
Hier een knuffeltje van happy horse 🥰 en we bieden de speen aan. De ene keer vindt ze die fantastisch en de andere keer is ie binnen een paar seconde PLOEP eruit en wil ze liever haar hand 🤣
Bij onze oudste ook altijd zo'n konijn gebruikt, uiteindelijk met speen eraan vast geknoopt. Hij loopt nu nog met dat dier en die moet overal mee naartoe 🥰