41 Reacties
4 maanden geleden
Onze dochter is meestal 1,5 max 2 uur wakker tussen de flessen. 08.00 wakker + voeding
09.30 naar bed
11.30/12.00 wakker + voeding
13.30 naar bed
Meestal tot 16.30-17.00 slapen en dan een voeding. Dan tussen 17.00 en 19.00 wakker en dan slapen. 20.00 word ze wakker en dan een fles en naar bed en slaapt vrijwel direct altijd. Echt een goeie slaper tot nu zowel Snachts als overdag. Heb het idee dat ik der amper zie hahaha
4 maanden geleden
50-90min. Soms is het veel langer (einde dag), maar dan valt ze daarna ook zeker niet zelfstandig in slaap 😅 de rest van de dag doet ze dat vaak wel
4 maanden geleden
Reactie op Meisjesmamma
50-90min. Soms is het veel langer (einde dag), maar dan valt ze daarna ook ...
En ze is 11 weken
4 maanden geleden
In de ochtend is ze vaak 3-4 uur wakker met hooguit een klein dutje van 20 minuutjes tussendoor. Daarna doet ze dan vaak een heel lang dutje (2-3 uur). Na dat dutje tot aan de nacht is haar wakkertijd eerder 60-90 minuten.
Ze is 10 weken en ik houd nu sinds een dag of 10 bij hoe ze slaapt om er meer een ritme in te krijgen.
3 maanden geleden
Als hij hier zo overstuur is ben ik vaak te laat. Hier verschilt het heel erg, nu 13 weken maar smorgens is hij vaak naar 3 kwartier a 1uur alweer moe. Hij zit dan een paar keer te gapen en in zn ogen te wrijven en dan leg ik hem wakker op bed en slaapt vrijwel meteen. 1:15 is hier wel de max. Goed op de slaapsignalen letten.
Zou ook de 4 maanden sprong/slaapregressie kunnen zijn misschien ?
3 maanden geleden
Ik ben zo trots op de kleine man. Al de hele week keurige dutjes in bed. Kan hem zo hop wegleggen en even later slaapt hij. Vanmiddag 2.5 uur zelfs.
We kwamen van alleen maar slapen in de draagzak, maar nu hebben we een ritme te pakken.
Wakker tijd 1.5 uur. Na de 11 uur fles is het soms even zoeken nog. Voor het mooie dan 1 hele lange dut, maar anders 2x 45 min ongeveer.
3 maanden geleden
Ergens tussen de 1 en 2u. Let vooral op vermoeidheid signalen. Mijn dochter kan sinds een week of 2 zelfstandig in slaap vallen. Wij legden haar steeds iets sneller weg na het wiegen. Vaak het einde van de middag lukt zelfstandig in slaap vallen niet terwijl ze wel moe is
3 maanden geleden
Onze dochter van 14 weken valt overdag zelfstandig in slaap, 's avonds vaak iets meer moeite mee. Maar ik houd 1 uur en een kwartier aan en leg haar dan met knuffeltje en speen weg. De ene keer duurt het 5 minuten voor ze slaapt, de andere keer een half uur. Soms moet ik wel 6x de speen geven andere keer geen één keer. Alleen 's ochtends kan ze niet zo lang wakker blijven, dan is het echt de fles geven, even boeren uitbuiken en weer gaan slapen.
3 maanden geleden
Onze kleine is nu 15 weken en is over het algemeen max 1,5 uur wakker. Als hij veel in z’n oogjes gaat wrijven/geeuwen, brengen wij hem eerder naar bed.
Hij slaapt ‘s ochtends vaak rond de 3,5 uur en z’n verdere slaapjes zijn meestal 2 uur. ‘s avonds leggen wij hem om 21:30 op bed en slaapt hij tot een uur of 06:30. Wel huilt hij meestal even zodra we hem wegleggen maar valt vaak na zo’n 5 min in slaap 😴
3 maanden geleden
Reactie op Knuffeldoekje
Ik ben zo trots op de kleine man. Al de hele week keurige dutjes in bed. Ka ...
Mag ik vragen hoe het jullie gelukt is om van de dutjes in de draagzak naar de dutjes in bed te zijn gegaan? Hier slaapt hij namelijk ook elk dutje op ons of in de draagzak, op de nachten na, die gaan gelukkig goed in bed. Maar willen er toch ook wel naartoe gaan werken dat hij zijn dutjes in bed kan doen😊
3 maanden geleden
ALS de kleine zelfstandig in slaap valt, bijvoorbeeld tijdens het spelen in de box, dan kan ze twee uur slapen.
Mijn ervaring met naar de opvang brengen, is dat het toch een hele andere omgeving is en ze daar meer in het daar al geldende ritme mee gaat. Ik zou me er niet heel druk over maken. Komt helemaal goed
3 maanden geleden
Reactie op Marobi1990
Mag ik vragen hoe het jullie gelukt is om van de dutjes in de draagzak naar ...
Sorry had dit niet gezien nog.
Zodra ik hem moe zag worden naar boven gegaan. (Gapen, oogjes wrijven) dit was na een uur en kwartier ongeveer na het wakker worden. En elk dutje hetzelfde ritueel aanhouden; naar boven, verschonen, slaapzak aan, liedje op commode, gordijnen dicht samen, liedje wiegend en dan wakker in bed.
Ik was vaak gewoon te laat. Waardoor hij veel huilde. Toen dat 1e dutje goed ging. Uitgebreid. Echt je kindje volgen. Zie je slaapsignalen, naar boven.