9 Reacties
4 maanden geleden
Dit hebben wij ook! Kijk ook even bij het topic over kindjes die dwars in de cosleeper liggen!
Ons zoontje is nu ook 13 weken en sinds een paar weken onrustig. Schopt/zwiept met zijn benen, kreunen, bewegen. Wordt niet wakker maar is erg onrustig. Draait t bed rond in zijn love to dream slaapzak.
Toevallig merk ik dat het vannacht rustiger is. Wij wijden het aan een sprong waar hij nu door is, maar ben sinds vannacht ook over op de transitional slaapzak en heeft dus 1 arm vrij.
Denk dus dat het normaal is aangezien er super veel moeders waren in het bovenstaande topic en allemaal rond deze leeftjjd!
4 maanden geleden
Reactie op sanne2189
Dit hebben wij ook! Kijk ook even bij het topic over kindjes die dwars in d ...
Oeh hoe vind ik dat topic?
4 maanden geleden
Ons zoontje had dit ook. Vooral in de 2e helft.van de nacht. Inderdaad ook niet plat willen liggen en het leek of hij buikpijn had. Hij had inderdaad verborgen reflux (hij maakte af.en toe geluidjes alsof hij ergens in stikte) en voedselintolerantie. Ik gaf ook bv en later oefenhapjes. Ons zoontje reageerde op granen en ei.
Je zou een bepaald voedingsmiddel tijdelijk uit je dieet weg kunnen laten. Bijvoorbeeld een poosje geen producten met koemelk en deze vervangen door plantaardige producten? Op deze manier groeide Ons zoontje er overheen. Met 11 maanden was hij er vanaf, maar wij kwamen er ook veel later achter dat dit het was. Succes!
4 maanden geleden
Ons zoontje wordt altijd tussen 5 en 6 onrustig. Precies zoals jij beschrijft. Ik las in een ander topic over scheetjes die dwars zaten en nu hoor ik hem inderdaad soms scheten laten en daarna is hij weer rustig. Misschien zit dat dwars? Er zijn trucjes om die los te krijgen. Maar dan is je baby wss wel wakker 🙈
4 maanden geleden
Ik had dit ook, maar dan vroeger rond de 5 a 6 weken. Vond het moeilijk te interpreteren want door het spartelen en doen leek het alsof ze wakker was (ogen open en kreunen) maar viel dan paar seconden later weer uit (letterlijk handjes vielen slap neer langs haar, dus sliep weer) en zo ging dat meermaals achter elkaar.
Heb me vaak afgevraagd of ze nog honger had bv...
Er is wel periode geweest dat ze meer krampen had en minder stoelgang, misschien was het dat.
Ze heeft ook last van verborgen reflux en met de cosleeper hellend heeft ze minder last.
Moeilijk te pinpointen wat het dus was maar was echt ook telkens na de 1e nachtvoeding.
4 maanden geleden
Hier hetzelfde. Volgens mij is het gewoon weer een fase. Hier sinds een week overgestapt op een normale, iets ruimere slaapzak. Dat gaat iets beter want nu maait ze minder, maar nog steeds wel echt onrust in het lijfje. Hier helpt cosleepen op die momenten. Elke 4u fles, ook snachts.
4 maanden geleden
Hoi dit kan ook oververmoeidheid zijn. Mijn zoontje die had dit ook. Wel alleen vanaf 4/5 uur. Toen even met een slaapcoach gesproken en meteen alles weer goed. Bij ons was het laatste slaapje te vroeg vaak waardoor hij oververmoeid zijn bed heel vroeg in ging. En dan werd die ook weer vroeg wakker. Nu hebben we dat doorbroken! Misschien ook even een afspraak maken bij slaaptipsvoorbabys? Ik heb bij mijn 1e zoontje een afspraak gehad en nu bij mijn 2e zoontje ook en alles na 1 dag opgelost.
4 maanden geleden
Hier is de eerste helft van de nacht ook veel beter dan de tweede helft. Onze dochter was vanaf 4 uur vannacht keer uur wakker. Ze is de laatste twee dagen ook niet in der hum: constant moe, kleine beetjes drinken, rode billen. Hangt wat ik de lucht….