Ons zoontje is nu 13 week. Slapen gaat met vallen en opstaan. Overdag zijn het dutjes. Nooit langer dan 30 minuten. Snachts komt hij nog om de 2 A 3 uur voor voeding. Geef volledig bv.
Maar sinds een week of 3 kunnen we de nacht in 2 delen opknippen. Om 2100 naar bed. Gaat vrij makkelijk. Slaapt dan stil en rustig tot 00.00 ongeveer en wordt dan onrustiger, dan gaan wij verschonen voeden enz. Hij valt altijd lekker bij me in slaap. Maar terugleggen is lastig. En dan begint de tweede 'helft' ...
Hij kronkelt en kreunt en steunt als we hem terugleggen. Alsof hij krampjes heeft. Zo wordt ie ook rond 00.00 wakker eigenijk. Maaien met armpjes, benen schoppen en optrekken. (voor zover dat kan in z'n love to dream slaapzak) Hard zuigen op speen maar die ook uitspugen.
Hij wordt niet altijd helemaal wakker maar blijft de rest van de nacht onrustig. Hem oppakken helpt, rechtop helpt of liggend op zijn buik op mijn borst. Op z'n rug is dus onprettig lijkt het. Maar eerst helft van de nacht niet. En overdag merk ik dit ook niet echt.
Om 5.00 begint de dag.. Soms 6.00.
Ik heb geen idee waar ik nu naar kijk bij hem ... Wat heeft mij zoontje? Of is dit normaal? Of is er toch iets aan de hand? Verborgen reflux is enige wat ik kan bedenken maar vind de criteria niet echt overeenkomen maar ja... Mogelijk is dat ook niet zo makkelijk te herkennen?
Ik hoop dat jullie even mee willen brainstormen :)