20 Reacties
2 jaar geleden
Geboorte pakje is of een rompertje met shirt broek en sokjes en mutsje of een rompertje boxpakje met mutsje..
2 jaar geleden
Wij hadden ons 1e zoontje een romper gegeven met boxpakje, maar kan in principe elke combinatie zijn die je zelf wilt. Voor de bovenlaag zou ik wel gaan voor lang aangezien ze hun Tempratuur nog niet goed zelf kunnen bewaken.
En daarnaast sokjes (slofjes) en een mutsje (gewoon een dunne)
2 jaar geleden
Het is inderdaad wat je zelf wilt… het is voor mijn gevoel meer het idee dat DAT hetgeen is wat je de baby als allllllereerste aan doet! 😊
Ps: DONT be like me; ALLES goed voorbereid-dacht ik- en dan na geboorte erachter komen dat een geboortepakje erg mooi is maar je geen romper hebt meegenomen 😂😂✌🏼 (wisten wij veel) 🤪
2 jaar geleden
Reactie op malouna
Zo’n moeilijke keuze he! Heb al zulke schattige kleertjes liggen. 🥹
Maar ...
Wij kregen des tijds toevallig een boxpakje met born in 2022, dat is toen ook onderdeel geworden van zijn geboorte pakje. En laatst zag ik dat Primark die nu ook verkoopt voor 2024, bij het zien wist ik direct de 2e die zou moeten krijgen.
Onze jongens krijgen later ook de geboortepakjes als aandenken, kijk vooral iets naar waar jij meteen het gevoel hebt dit wordt het
2 jaar geleden
Wij hebben ons eerste dochtertje een boxpakje met romper aangedaan. Waar ik wel rekening mee heb gehouden;
De baby wordt meestal niet meteen gewassen. Wat afgeveegd maar dat is t. Ik had wat duurdere kleertjes maar die heb ik bewaard tot na haar eerste badje hahaha. Als geboortepakje hadden wij dus iets vrij simpels 😂 en na het badje ben ik de echte leuke kleertjes gaan aandoen. Na de geboorte liggen ze toch ook voornamelijk helemaal ingewikkeld
2 jaar geleden
Het meeste is hier al gezegd in de antwoorden
Waar ik deze keer rekening mee houd (misschien een tip!) is dat mijn man de kleertjes zal aandoen en dat hij de vorige keer moeite had met een shirtje over het hoofd 🙈
Snap het wel bij zo'n minimensje haha
Deze keer wordt het dus sowieso een boxpakje of een overslag-bovenstuk 🤭
2 jaar geleden
Een paar tips als je de ziekenhuis koffer inpakt:
- neem meerdere setjes mee, voor als jullie langer moeten blijven en de kleine spuugt het eerste onder.
- doe de setjes in een boterhamzakje met een blaadje erin welke maat het is. Zo hoef je zelf niet teveel na te denken na de bevalling en krijgt de kleine wel het juiste pakje aan. Erg handig als partner of oma de kleertjes moet overhandigen.
2 jaar geleden
Zou voor een lange mouw overslagromper gaan en daar overheen dan een shirtje+broekje of een boxpakje. Maar alles kan! Het gaat idd meer om de emotionele waarde die aan zo’n pakje zit omdat het eerste pakje is wat je baby zal aan krijgen. Ik verkoop bijna alle baby kleertjes achteraf maar het geboortepakje bewaar ik in een speciale doos met herinneren 🥰
2 jaar geleden
Reactie op Eessy
Krijg je dat er dan moeilijk uit ?
Uiteindelijk is ie goed schoon geworden, maar ik kan me voorstellen dat eventuele bloedplekjes oid wat moeilijker uit een wit pakje gaan
2 jaar geleden
Reactie op shauny1ebaby
Wij hebben ons eerste dochtertje een boxpakje met romper aangedaan. Waar ik ...
Hier werd ze wel echt schoon geveegd (nu was ze ook niet echt vies to be honest..)
Ze is pas na een week in bad gegaan.. en geen viezigheid in t geboortepakje 🙈
We hadden een setje kleren romper er onder met bij passende muts.. kan alles zijn wat je zelf wilt en leuk vind😊
2 jaar geleden
Reactie op Mamaof1
Hier werd ze wel echt schoon geveegd (nu was ze ook niet echt vies to be ho ...
Jaa bij ons werd ze ook goed schoon gemaakt inderdaad! Maar ik heb ook wel wat andere verhalen gehoord dus ik hou dat wel in gedachten haha