5 Reacties

2 maanden geleden

Ons zoontje had het de eerste weken ook moeilijk (is twee jaar geleden nu). Hij kreeg geen borstvoeding , maar was zo oververmoeid dat hij in slaap gewiegd moest worden terwijl dit normaal niet hoefde. Hij vond het de eerste weken gewoon heel vermoeiend. Het was even wennen, maar nu gaat ie met het volste plezier! Ons dochtertje nu hoefde eigenlijk niet te wennen, dus is voor elk kindje anders. Ik denk dat troosten en nabijheid nu even nodig is. Het is natuurlijk ook flink wennen voor je kindje.

2 maanden geleden

Hoe oud is je kindje? Het kan meerdere redenen hebben. Of jou missen. Dan graag bij je in de uren die je wel weer bij elkaar bent. Huidhonger☺️ Of is je kindje toevallig zo’n 4 maanden oud en zit het in een slaapregressie. Daar zitten wij nu ook middenin en dat kan ook even heftig zijn

2 maanden geleden

Reactie op Mama.saspro

Hoe oud is je kindje? Het kan meerdere redenen hebben. Of jou missen. Dan g ...
Hij is vijf maanden nu. Heb hem opgehaald vanuit KDV vandaag en heb hem rond half vijf laten slapen. Hij werd rond zes weer wakker en om half acht heeft hij een half uurtje geslapen en ben nu met zijn slaap ritueel bezig. Hoop dat hij nu beter slaapt omdat het later is

2 maanden geleden

Geef hem de tijd.. Nieuwe omgeving, andere geuren, andere geluiden, kinderen en drukte, andere verzorgers. Hij moet alles verwerken. Misschien na het kdv lekker in de draagzak tegen je aan? Ik kan ons kdv niet aanlopen helaas, anders had dat me echt fijn geleken als bindings/reset momentje. Ons kindje laat tot nu geen ander gedrag zien. Maar probeer wel 1 op 1 aandacht te geven daarna. Kroelen, lezen, samen kletsen

2 maanden geleden

Dit klinjt best bekend. Ik neem de tijd voor een voeding (bv) en knuffel lekker lang met ons kindje. Vaak wil ze dan nog even bij mij zijn/samen spelen of kletsen terwijl zij op de groend of in de box ligt. Ook kinderliedjes aanzetten en "samen" zingen en/of dansen vindt ze dan erg leuk.