72 Reacties
2 maanden geleden
Hier hetzelfde! Ik heb al een ouder kindje dus ik weet dat het goedkomt maar het is zwaar! Hou vol!
2 maanden geleden
Ik herken het heel erg, eigenlijk precies hetzelfde! Weinig slapen, zowel overdag als snachts en savonds wil ze eigenlijk constant aan de borst. Als dat echt even niet gaat, moet mn vriend met haar lopen/wiegen, alleen dan is ze stil.
Ik heb het eigenlijk gewoon geaccepteerd waardoor het niet echt zwaar voelt. Klinkt misschien makkelijk gezegd maar voor ons helpt die mindset heel erg. Ik zal een laten huilen methode nooit proberen. Ik ga nu gewoon savonds nooit alleen weg, en als we een avondje met baby op pad gaan, dichtbij huis mocht ze gaan jammeren zijn we snel thuis. Ik zit vaak van 19.00 tot 21.00 met haar aan de borst, soms gaat mn vriend tussendoor met haar lopen. Rond 21.00 valt ze in slaap en ga ik met haar in bed liggen, tot ze 21.30 echt diep slaapt, dan leg ik haar naast me neer.
Overdag is het ook altijd in slaap voeden, om de 2 a 2,5 uur en tussendoor doet ze soms een iets langer dutje of speelt ze zelfstandig. (Ze gaat overigens niet naar de opvang).
Het wordt vast op een dag makkelijker dus voor nu accepteren dat deze fase zo gaat! In de tijd dat ze krampjes had, maakte ik me eerst ook zo druk en was het enorm zwaar en toen was het ineens voorbij..
2 maanden geleden
Ik ben benieuwd of de tips helpen, en met name of je andere dingen gevonden hebt die werken! Laat je het nog weten:)?
2 maanden geleden
Reactie op channieeee
Ik herken het heel erg, eigenlijk precies hetzelfde! Weinig slapen, zowel o ...
Wauw ik vind het heel knap dat je er zo positief naar kijkt en probeer jouw mindset ook zoveel mogelijk uit maar poeh wat blijft het pittig hoor! Ik vind borstvoeding geven echt het mooiste wat er is en heb het geluk ook nog vrij te zijn en dus ook de tijd om het te laten gebeuren om haar aan de borst te leggen maar het breekt mij snachts ook echt flink op! Heb je enig idee hoelang deze fase zou kunnen blijven duren? Is het echt vooral de slaapregressie die we door moeten komen of houd het ook langer aan dan dat?
2 maanden geleden
Neem anders eens contact op met Lianne van Hush Little Baby. Ik moest mijn dochter in slaap wiegen, bij me laten slapen want ze was ook absoluut niet weg te leggen. Duurder allemaal steeds langer en steeds moeizamer met een hoop huilen. Nadat we met haar tips aan de gang zijn gegaan hebben we na 1.5 de eerste dutjes gehad waarbij de zelfstandig in slaap viel. Een week later gingen we op vakantie en ook toen gewoon doorgegaan met alle tips en ze is toen nog beter gaan slapen. Na in totaal 3 weken valt ze alle dutjes én in de avond zelfstandig in slaap in haar eigen bed en koppelt ze meerdere slaapcyclussen aan elkaar. Echt een aanrader.
2 maanden geleden
Reactie op marleenceline
Ik weet niet of het bij jullie ook gaat werken. maar hier was de oplossing ...
Ik ga even opzoek naar lichamelijke spelletjes. Heb je een voorbeeld van wat je precies doet.
Onze dame kan inmiddels rollen. Afgelopen nacht een hele slecht nacht gehad. Ik kreeg haar maar niet in slaap (werd 00:15) maar ze kan vandaag wel zelf terug rollen.
Het is ook niet niks voor die kleintjes.
2 maanden geleden
Reactie op kelly259
Mag ik vragen hoelang dit bij jou kindje duurde?
Ik hoop dat dit je niet teleur stelt maar overdag slapen ging pas beter toen ze een jaar of een was ofzo. Savonds ging het wel goed om haar te laten slapen maar dan was ik ook altijd heel lang bezig. Inmiddels nog geen geweldige slaapster maar soms slaapt ze de hele nacht door dus ik ben daar tevreden mee. Ons zoontje is ook een moeilijke slaper. Wil overdag ook niet in z’n eigen bedje slapen en krijg hem na de voeding ook vaak niet terug in de co sleeper dus dan slaapt hij op mijn borst verder
2 maanden geleden
Bij onze eerste (maart 22) ook vanaf 4’ maand drama gehad savonds.. overdag viel ze zelfstandig inslaap maar savonds hadden we en strijd wat soms dik twee uur duurde. Dit hebben we tot 6 maand volgehouden toen contact gehad met een slaapcoach.. haar advies inderdaad aldoor een paar min laten huilen en dan heen gaan.. ik kon dit niet aan en ging dus twee avonden sporten terwijl mijn vriend netjes met een timer de “adviezen” opvolgde.. en toen?! Na twee dagen, sliep ze ook ‘s avonds zelfstandig in, ‘s nachts sliep ze door en is nu 2,5 jaar en slaapt dus heerlijk.
Bij onze baby nu (april 24) zijn we direct begonnen met wakker wegleggen en gaat dit tnt dus eigenlijk goed, slaapt goed zelfstandig in en wordt vaak nog wel een keer wakker voor een fles maar red het daarna vaak wel tot 8u ‘s ochtends. We laten hem ook wel eens huilen als we bezig zijn met onze dochter. En we laten hem zeker ook wel eens “jengelen” want dat is toch wel anders dan echt krijsen.. Zeker een mega tevreden baby, en ook onze dochter van 2.5jaar heeft er niks van overgehouden ;) (vaak was Max 3/4’min laten huilen die twee nachten bij haar al voldoende)
2 maanden geleden
♥️ knuffel!
Ik heb bij mijn eerste dochter dit volgehouden tot 1,5 jaar. Als ik jouw verhaal lees denk ik (of verdrongen 😅) dat het wellicht iets heftiger is dan destijds bij haar maar waar ik nog altijd ‘spijt’ van heb is dat ik niet eerder aan de bel heb getrokken. Slaapcoaches zijn super duur en tbh not my fav. Maar de meeste ziekenhuizen hebben ook slaap poli’s en slaapcoaches (met wat meer medische kennis en achtergrond) 😊 ik zou zéker eens een doorverwijzing vragen (of afdwingen, huisartsen kunnen nog wel eens moeilijk doen)
♥️
2 maanden geleden
Reactie op kelly259
Jeetje wat knap dat je zo positief kan blijven. Daar heb ik echt respect vo ...
Snap ik helemaal! Ik heb ook echt wel momenten dat ik ff kapot ben hoor, bijv. vanochtend na weer een hele nacht zowat elk uur wakker. Maar dan laat ik de baby gewoon nog even in bed liggen naast me en ga ik wat later uit bed.
Ik heb het "geluk" dat ik zelf altijd al heel slecht slaap en dus makkelijk een paar dagen zonder kan🤣
Misschien helpt het om voor andere dingen hulp te vragen zolang je minder energie hebt! Toen het hier even niet ging, gingen mn vriend en schoonmoeder elke zaterdagochtend schoonmaken (en mn vriend de dagelijkse dingetjes wat dan nog maar weinig was) en mijn moeder kookt 1 keer per week, meestal voor 2 dagen. Dat scheelt enorm! Ik doe nu een studie erbij en dat is echt pittig maar genoeg vriendinnen zeggen "ik wil wel een avondje oppassen zodat jij kan studeren". Ik vind het zelf moeilijk om te accepteren haha maar dit zal tijdens tentamens ook wel echt ff helpen!
2 maanden geleden
Reactie op tva29
Wauw ik vind het heel knap dat je er zo positief naar kijkt en probeer jouw ...
Ik probeer niet te veel op andere ervaringen te letten want dan word je al gauw gek, lijkt alsof iedereen een kindje heeft dat na een paar weken doorslaapt🤣 maar wat ik wel heb begrepen is dat de slaapregressie een paar weken duurt en echt is omdat de baby een grote ontwikkeling door maakt, bijv. Rollen. Als ze dan kan rollen is de regressie vaak weer voorbij. Zo een regressie gebeurt dus wel vaker maar is bij 4 maanden het "ergst". Verder slapen sommige baby's na 2 jaar nog niet de hele nacht dus ik probeer het echt gewoon vanzelf te laten gaan. Mijn moeder zei gister dat ze zich uberhaupt niet kan herinneren dat ze nachten wakker heeft gelegen😂😂😂 dus of ik was een HELE makkelijke baby of je vergeet deze tijd zo weer (ik denk het laatste)
één maand geleden
Reactie op Fi💜
Bij onze eerste (maart 22) ook vanaf 4’ maand drama gehad savonds.. overdag ...
Het laten huilen willen wij vanaf 6 maanden ook gaan proberen. Ben benieuwd of het voor ons de oplossing is. Als we dit nu doen raakt ze volledig in paniek en gaat elk slaapje daarna extra moeizaam.