72 Reacties
één maand geleden
Herken je verhaal, hier ook 2 hele moeilijke slapers gehad. Bij de oudste werd het beter na starten van medicatie voor reflux, de middelste was gewoon wakker/alert/pittig. Met hem hebben we, toen hij uit die 4mndn regressie was en na check bij de kinderarts, onder begeleiding van een slaapcoach, de waiting approach toegepast. Na 2 dagen hadden we een voorbeeldige slaper 🤷🏼♀️. Hiervoor gekozen omdat we al het andere al hadden geprobeerd en we er zelf aan onderdoor gingen.
Heb in die periode wel geleerd dat hulp vragen echt kan helpen, dan kan je even uit de situatie. En anderen ervaren het huilen als minder pittig, want die hebben dat dan maar een paar uur en kunnen weer naar huis.
Overdag goed letten op het ritme, niet voor 9uur slapen ‘s ochtends, niet na 17uur slapen ‘s middags , uiterlijk om 19uur slapen ‘s avonds (dat betekende hier ruim voor half zeven naar boven met het hele slaapritueel en rustig wiegen en drinkend enzo, veel eerder dan je denkt/verwacht). Overdag in totaliteit ook niet teveel slapen.
En ik merk het nu ook weer, de vier maanden regressie is, samen met die van rond de 24mndn, echt de heftigste!
Succes ❤️
één maand geleden
Reactie op kelly259
Ik ga even opzoek naar lichamelijke spelletjes. Heb je een voorbeeld van wa ...
Hier is op mama's benen zitten, mama's vingers vasthouden en dan zelf gaan zitten (natuurlijk met hulp door mijn benen te knikken) favoriet. Ze kan zich dan zelf stabiel houden door haar met haar handjes te corrigeren. Ook "rondlopen" met hulp en dan grote "stappen zetten" (mama's handen onder haar okseltjes, en dan over mama heen lopen) heel top. Het bounce spelletje; haar rechtop houden onder haar okseltjes en dan "springen": ze gaat dan meebouncen met haar beentjes en vind het geweldig. Horizontaal vliegen voor de spiegel. Tis beter geworden, maar er zijn zeker nog moeilijke dagen.
(Deze spelletjes heb ik uit een oud "oei-ik-groei"-boek)
één maand geleden
Hoe gaat het nu? Hier is de slaapregressie gelukkig inmiddels echt voor bij. Zo gek hoe het ineens heel anders is maar ze valt nu veel vaker overdag in slaap in de wagen of gewoon liggend op een speelkleed en savonds helpt het nu als ik haar rond 20.00 voed gaat mn vriend rondjes lopen in de tuin🤣 ze valt dan na 30 minuten in slaap tot 01.00! De eerste paar nachten werd ze dan om 3.00 5.00 en 7.00 wakker maar vannacht alleen om 5.00 en daarna 7.30.
Ze heeft nog niet gerold oid dus was echt van de een op de andere dag
één maand geleden
https://www.24baby.nl/baby/spelenderwijs-leren/baby-spelletjes-tips/
één maand geleden
Reactie op channieeee
Hoe gaat het nu? Hier is de slaapregressie gelukkig inmiddels echt voor bij ...
Het is nog steeds drama. Nu is ze niet fit verkouden en last van haar keel. We krijgen haar heel moeilijk inslaap. De nachten lijken een heel klein beetje beter te worden. Ze laat er weer iets meer tijd tussen 3,5 uur.
Zelfstandig slapen lukt haar echt niet terwijl ze dit in de nacht soms wel gewoon kan. We proberen elke avond rond dezelfde tijd naar boven te gaan 19:00 ze drinkt dan heel lang en lijkt in slaap. Ik blijf dan rustig met haar zitten en ineens binnen een paar minuten is er weer en kunnen we alles doen maar gaat ze niet slapen. Ze is dan blij en vrolijk aan het lachen en gillen. Uiteindelijk nemen we haar dan maar weer mee naar beneden en lukt het rond 21:00 pas weer.
één maand geleden
Reactie op kelly259
Tips om haar zelfstandig te laten slapen zijn nog steeds welkom !!!
Ik heb op een gegeven moment besloten (tegen de richtlijn in) om voor elke slaapje te voeden. Merkte dat ze aan de borst wel lekker in slaap viel. Nu slaapt ze tenminste, als ze lichamelijk ook moe is, maar hebben we een slaapassociatie met voeding gecreeerd. Ik heb vandaag contact met de lactatiedeskundige voor tips. Hou je op de hoogte.
één maand geleden
Reactie op kelly259
Wat moet dit zwaar voor jullie zijn ♡
één maand geleden
Ik lees mee met alles. Mijn doel is niet per se zelfstandig slapen. Ik wil prima mijn zoontje nog even geruststellen door naast hem te zitten en over zn rugje te aaien, wat ik nu al doe, alleen ben ik nu gewoon soms een uur bezig.
We hebben een slaapritueel dat ik strikt volg en hij weet ook dat zijn bedje zijn slaapplek is (zn ogen vallen vaak gelijk dicht). Wij wiegen hem overigens niet meer want dat vindt hij niet fijn. Maar hij besluit altijd op het moment dat zijn ogen dichtvallen ze van het een op het andere moment weer wagenwijd open te doen of te slingeren met zn benen, zijn speen uit te trekken. Hij zit zoooo zijn eigen slaap in de weg, totdat het dan dus zo lang duurt dat hij op gegeven moment gaat gillen en krijsen. Terwijl hij al 100x op het punt stond om in slaap te vallen.
Ik zit elke dag met de handen in de haren. 😭
één maand geleden
Hoi lieve mama, ben je met de kleine al eens naar een osteopaat geweest? Heel misschien heeft ze toch ergens een belemmering waardoor ze gewoon pijn heeft bij het wegleggen. Laat haar even grondig nakijken. Kost 90€ waarvan je iets terug krijgt maar dan heb je dat in ieder geval laten nakijken..
één maand geleden
Reactie op malouna
Ik lees mee met alles. Mijn doel is niet per se zelfstandig slapen. Ik wil ...
O ik voel dit zo goed! Het begint een beetje een obsessie te worden, de hele dag bezig zijn met O zometeen weer het volgende slaapje… en elk uur wakker in de nacht en het uitkrijsen. Met een dreumes erbij ben ik nu na 5 maanden ook echt gesloopt en sinds vorige week is het eigenlijk alleen maar erger geworden 😳
één maand geleden
Reactie op kelly259
Wij zijn op advies van het consultatiebureau begonnen met de methode slaap kindje slaap (dr estivill methode) en hebben in 1,5 week al zoveel resultaat geboekt met zelfstandig laten slapen. Helaas komt ze nog wel snachts vaak voor voedingen en proberen we nu de methode ook snachts toe te passen. Maar overdag slaapt ze vrijwel binnen enkele minuten zelfstandig in. We gebruiken hiervoor ook een straks ritueel. Maar de methode gaf voor ons vooral wel houvast om haar even te laten huilen en na X minuten terug te komen en haar gerust te stellen met een zin (dit moet volgens de methode).
één maand geleden
Wat een heftige en vervelende situatie! Ik lees al een hoop waardevolle tips maar wat je ook kunt doen (als jullie ervoor open staan en het financieel kan) om een slaapcoach in te schakelen. Ik zie veel herkenning bij onze eerste dochter van 3 jaar en onze dochter van bijna 6 mnd heeft ook slaap associaties zoals de borst, handje vasthouden etc. Wij hebben ook al 3 weken slapeloze nachten, lage weerstand, grieperig etc en gaan om van de hazenslaapjes en slaap associatie af te komen starten met een traject bij "de slaapclub". Je kunt dan eerst een gratis webinar volgen met fijne inzichten en bepalen om eventueel te starten in het traject. Je kunt ook zelf met bepaalde methodes aan de gang zoals hier al aangegeven wordt maar wij willen weer graag een stok achter de deur en hulp om op terug te vallen. Heel veel succes en weet, je bent echt niet alleen!
één maand geleden
Reactie op Kendil
Hoi lieve mama, ben je met de kleine al eens naar een osteopaat geweest? He ...
We hebben dit helaas al geprobeerd en zo gehoopt dat dit iets zou opleveren. Behalve een lichte voorkeurshouding niks bijzonders. Kreeg inderdaad van de €90 bijna de helft vergoed.
één maand geleden
Reactie op malouna
Ik lees mee met alles. Mijn doel is niet per se zelfstandig slapen. Ik wil ...
Ik wil haar graag helpen maar alles uit de kast moeten trekken en dat uren lang dat breekt nu wel echt op. Dan ben je een uur bezig geef je op en dan beneden een dikke lach maar ook enorme wallen.
Hier staan de strepen nog net niet in de vloer omdat we het bedje heen en weer schuiven. Ze wordt gewoon te zwaar om mee te blijven lopen.
Advies van cb was ritueel even volledig los laten. Misschien is ze wel zo moe dat ze geen zin meer heeft in het ritueel en dat het haar misschien te lang duurt.