4 Reacties
4 maanden geleden
Ik lees mee. Zijn er ouders die al ervaring hebben om met een kleine op vakantie te gaan? Hoe hou je bijvoorbeeld een kleine koel? Heb gelezen dat een ventilator gevaarlijk is voor kinderen onder de 6 maanden, omdat zij nog niet lichaamstemperatuur kunnen regelen etc. Wat kun je dan het beste doen?
4 maanden geleden
Vooral dingen ter bescherming vd zon zoals:
- Zonnehoedje
- Zonnebrilletje
- Iets van een opklaptentje (even bol of hema checken) voor schaduw
- Parasolletje aan de wagen
- Dooky (even googlen) voor aan de wagen of i.d. en niet een hydrofiele doek voor schaduw of donker maken aan de wagen hangen want dan wordt het veel te warm in de wagen
Neem vooral niet te veel kleding mee, maar lekker veel luchtige rompers (korte mouw of geen mouw). Als je baby al in een slaapzak slaapt, check bij de Hema voor zo'n luchtige slaapzak van hydrofiele stof, die zijn top voor de warme zomernachten.
Als je kv geeft:
- melkpoeder, want verschilt in elk land
- melktorentjes voor on the go
- iets van een flessenborstel
- droogrek
(Wasmiddel en water etc kan je daar kopen)
Verzorging:
- vit D
- zonnebrand geschikt voor baby's
- thermometer (just in case)
- luiers en billendoekjes voor eerste dagen (maar niet te veel want kan je ook daar kopen)
- speentjes
- dekentje evt voor 's avonds
En verder vooral heel erg genieten en lekker alles laten gebeuren. Als ze zo klein zijn hebben ze relatief weinig nodig (qua entertainment 馃槈), als papa en mama er maar zijn 馃. Hoe relaxter jullie zijn, hoe chiller de baby.
4 maanden geleden
Wij hebben ee. Airco, maar ik laat haar niet slapen in kamer met airco.
Vergeet ors, paracrtmol niet
Als je kunstvoeding geeft, extra meenemen. Stel je moet om wat voor reden dan ook, langer blijven. Kun je je kindje wel zijn/haar eigen melk geven.
Mocht je borstkolf geven met een tepelhoedje, extra hoedje meenemen. Extra fopspeen. Ik ga maandag, Mijn kindje is 2 maanden. Ik ga wel wat langer weg, dus ik neem echt alles extra mee.
Kleertjes voor het warme weer, maar zeker 1 of 2 setjes mocht je op de heen of terugweg in een koud vliegtuig zitten of in de avond langs het strandlopen, is vaak ook frisjes.
Slabbertjes, hydrofiele doeken, luiers. In niet Europese landen zijn de luiers niet altijd goed, ondanks dat het een goed merk normaal is.
Iets tegen muggen waar je je baby mee kan insmeren.
Shampoo, wasgel, babyolie, oorwatjes, babysokjes, babydoekjes, anti insectennet voor je wieg(maxicosi),kinderwagen, zonnescherm voor je wieg.
4 maanden geleden
Hiii!
Hierbij een aanvulling op de rest.
Idd ook altijd een vestje en broekje in de tas omdat ze binnen overal airco hebben, en het dan te koud kan zijn.
Iets van een picknickkleed oid of inderdaad zo'n opklaptentje zodat je de baby lekker neer kan leggen (wij hebben er een met UV-bescherming en een muskietennet erin verwerkt die opklapbaar is als een Qechua tentje. Denk een UV-tentje? Vast ook tweedehands te vinden).
Sowieso is UV-kleding handig, scheelt ook smeren op een deel van het lijfje. Is toch weer iets op het huidje dat er niet hoort. En een UV-hoedje is dan natuurlijk ook handig.
Wat vliegen betreft mag je voor een baby altijd water meenemen in het vliegtuig. Voeden bij het opstijgen en evt dalen kan pijn in de oortjes voorkomen.
Stel dat je een auto huurt, zou ik zonneschermen meenemen.
Neusspray/Luuf voor baby's, naast idd de gepaste paracetamol. Let op de leeftijd.
Nagelknippertje.
Washandjes.
Evt. Zwembroekje/luiers/baby zwemband en baddoek.
Fijne vakantie alvast, geniet ervan!