5 Reacties

3 maanden geleden

Ik ken je schoonmoeder natuurlijk niet, maar kan je het niet als opbouwende kritiek brengen? Dus ‘we zijn zo blij dat je op wil passen, helpt ons en zo goed voor jullie band samen. We zijn er wel achtergekomen (evt zogenaamd in overleg met CB ofzo) dat het belangrijk is dat iedereen die voor de baby zorgt hetzelfde doet met slaapjes en flesjes…’ etcetera. Hopelijk heb je hier iets aan. Het is uiteindelijk jullie kindje en niet die van haar 😁

3 maanden geleden

Misschien 1x samen met je kindje gaan en haar meenemen in jullie ritme en huiltjes. "Hee hij lijkt wel dit te zeggen dus...." Hier is neh echt honger, maar meh mama honger.

3 maanden geleden

Reactie op CarineW

Ik ken je schoonmoeder natuurlijk niet, maar kan je het niet als opbouwende ...
Dit inderdaad. Waardering uitspreken, maar ook aangeven wat je verwacht. En ik zou prima het CB gebruiken als ‘schuldige”. Zij zeggen dat hij niet in de box mag slapen..

3 maanden geleden

Ik struggle hier ook mee maar dan met mijn eigen moeder! Zei vind namelijk dat ik hem te snel oppak zodra hij huilt etc. maar ik herken inmiddels echt zijn eigen huiltjes wel en als hij ligt te ‘krijsen’ laat ik hem echt niet liggen! Ik zou gewoon aangeven dat jullie graag een ritme willen creëren en dat het dan fijn zou zijn dat ook zij zich eraan houd. Een box is immers een plekje om te spelen en een bed om te slapen.

3 maanden geleden

Herkenbaar hoor, bij onze eerste vooral. Gewoon het gesprek aangaan. Liefst zsm want dat scheelt een hoop frustratie voordat de spreekwoordelijke bom barst. En positief brengen. "Hij heeft net gedronken dus om x uur hoeft hij pas weer een fles mocht er iets zijn dan is dit dus eerder een boertje.." Je kan het ook vragend brengen. "Hoe deden jullie x vroeger, waar sliep x vroeger overdag?" En dan aangeven "ik vind het fijn dat... of voor x werkt dit heel goed, jet proberen waard.." Succes, zo lastig maar komt vast goed!