20 Reacties

2 maanden geleden

1 uur en 15 minuten voor mijn zoontje van (morgen) 16 weken. Vanaf dan ga ik naar boven, kort ritueeltje en probeer ik hem te laten slapen. Hij huilt altijd voordat hij in slaap valt. Wel pas in het bedje, als ik weg ben. Dan laat ik hem 5 min huilen/kletsen en dan ga ik weer naar binnen om te troosten. Zo ga ik continue door.

2 maanden geleden

Reactie op Myroosz

1 uur en 15 minuten voor mijn zoontje van (morgen) 16 weken. Vanaf dan ga i ...
Het is echt nog zoeken merk ik. Maar hij is hier soms wel 2 u wakker en is dan eigenlijk alleen stil op schoot. ( hierdoor twijfel ik dus of het niet gewoon eerder bedtijd is) Hier moet ik juist voor het slapen 10 min weg blijven anders staan hij meteen weer op aan.

2 maanden geleden

Best wel wisselend. Ik kijk echt naar mijn zoontje wanneer hij moe wordt. Als ik hem te vroeg op bed leg geeft hij dat goed aan door te gaan huilen. Dat wil ik graag voorkomen. Vaak is het voor het eerste slaapje van de dag 1,5 uur, daarna 2 uur, 2 uur en in de avond wil hij nooit slapen dus dat is óf 3 uur met heel veel gekrijs, of hup in de maxi-cosi in de auto. Mijn zoontje is 18 weken.

2 maanden geleden

Bij hem is het trouwens ook echt heeeel moeilijk te zien. Ik merk het vaak aan wat gejammer en gepruttel. Dan doe ik hem naar bed.

2 maanden geleden

Reactie op E12

Het is echt nog zoeken merk ik. Maar hij is hier soms wel 2 u wakker en is ...
Ja het is ook heel lastig. Je zou het altijd kunnen proberen. Misschien hoor je het wel aan het huiltje. Je hebt natuurlijk huilen en huilen.. soms heb ik het ook verkeerd ingeschat en is hij toch niet moe... Dan merk je dat wel na 5 min want dan huilt ie harder i.p.v. zachter..in de avond kan hij soms ook 2 uur wakker zijn. Hier worden de wenkbrauwen vaak heel rood en gaat hij in zijn oogjes wrijven, wakkersignalen helpen ook om het beter in te kunnen schatten.

2 maanden geleden

Ik volg een vrij strak schema, en dat werkt goed bij mn dochter. Soms wijk ik wel iets af hoor. Maar dit probeer ik aan te houden: 7.00uur wakker 9.00 tot 10.00/10.30 uur slapen. 12.00 uur tot 14.30 uur slapen 17.00-18.00 uur slapen 19.30 uur laatste fles en naar bed tot 7.00 uur

2 maanden geleden

Ons dochtertje zit rond de 1,5uur. Soms merken we eigenlijk niet zoveel maar we proberen het niet over de 2 uur heen te laten gaan. Vooral omdat ze beneden en bij ons dan nog wel tevreden is maar dan met naar bed gaan het moeilijk heeft. Soms lijkt ze namelijk niet zo moe, maar valt ze wel binnen 5 minuten in slaap. Wij hebben het geluk dat het haar goed lukt om zelfstandig in slaap te vallen, maar als het te lang duurt is het wel huilen. Dus proberen echt anderhalf uur aan te houden, lijkt het best te werken.

2 maanden geleden

1.5 uur. Of ze nou slaapsignalen geeft of niet: na 1.5 uur gaat ze naar bed! 3 dutjes op een dag☺️

2 maanden geleden

1 tot 1,5 uur! Ochtenden vaak maar 1 uur en middag vaak 1,5 uur. Leg haar na die tijd gewoon op bed en valt ze binnen 5 minuten zelf in slaap. Ik merk het vaak aan ‘jengelen’ dan is ze echt heel moe .

2 maanden geleden

En ze is vrijdag 18 weken oud!

2 maanden geleden

2 uur!

2 maanden geleden

Reactie op loetje5

1 tot 1,5 uur! Ochtenden vaak maar 1 uur en middag vaak 1,5 uur. Leg haar n ...
Hier sochtends ook 1 uur en dan 1.5 uur.

2 maanden geleden

Hier wisselt het, tussen de 1,5 en 2,5u. Hij is nu bijna 20 weken.

2 maanden geleden

Ik vind dit ook ingewikkeld hoor. Eigenlijk is 3 dutjes ‘normaal’, maar onze dochter slaapt meestal maar 3kwartier, en soms zelfs maar 20 min. Dus dan kom ik echt niet uit! Wakkertijd wisselt ook tussen 1,5-2,5 uur. Soms ga ik bewust na 1,5 uur wandelen zodat ze lekker in slaap kan vallen, maar blijft ze wakker (terwijl ze de keer daarna wel in slaap valt)

2 maanden geleden

Reactie op knoekie85

Ik vind dit ook ingewikkeld hoor. Eigenlijk is 3 dutjes ‘normaal’, maar onz ...
Hier dus net zo. Maximaal 3 kwartier.. Hierdoor erg huilerig en kan hij dus slecht wakker zijn.

2 maanden geleden

Reactie op Kva1

Ik volg een vrij strak schema, en dat werkt goed bij mn dochter. Soms wijk ...
Dit hebben wij ook ongeveer, alleen hij krijgt bij ons nog de fles om 23.00. Meestal wordt hij hiervoor zelf wakker, soms maken wij hem wakker. Wij vonden het ook erg lastig te zien wanneer hij echt moe was, en soms is het nog gokken. Meestal gaat hij als hij moe is gapen, in zijn oogjes wrijven en heeft hij weinig tot geen aandacht meer voor speeltjes of ons. Hij slaapt smiddags in zijn bedje en meestal ook van 12-14, maar soms ook maar een halfuurtje of een uurtje. Ik was hier eerst heel erg mee bezig en merkte dat het veel stress gaf. Nu let ik iets meer op de klok (1,5/2uur max als wakkertijd) en vooral op wat hij aangeeft. Ons zoontje is vandaag 16 weken!

2 maanden geleden

Hier 7:00 opstaan en dan wakker tijd tussen de 1 en 2 uur. 3 a 4 dutjes per dag. Het lukt hem namelijk niet altijd om tussen de middag 2 uur te slapen dus dan heeft hij een 4e dutje nodig om einde vd dag te halen. Tussen 18:30-19:00 einde dag en slapen.

2 maanden geleden

Ongeveer 1 tot 1,5 uur. Dutjes verschillen van 3 kwartier tot 3 uur. Ik laat haar gewoon slapen als de wakker tijd voorbij is ongeacht hoeveel dutjes dat dan zijn op een dag. Na 18.00 geen dutjes meer zodat ze om 19.00 naar bed kan. Slaapt dan door tot 7 met 1 nachtvoeding meestal rond 3

2 maanden geleden

Meestal 1,5 uur wakker.

2 maanden geleden

‘s Ochtends max 1:15 uur, daarna meestal 1.30, maar als hij alleen maar korte slaapjes doet leg ik m meestal na een uur al weer op bed.