12 Reacties

2 maanden geleden

Hiii wij maken thuis altijd de fles grondig schoon en nemen altijd een nieuwe fles mee bij dag kdv Qua speenmaat zal ik echt heel duidelijk zijn dat dit jou wens is en dit niet accepteert. Toch liever je kindje thuis een flesje geven, is misschien eerder eruit maar dan weet je wel dat je kindje op zijn/haar gemak een flesje op heeft :)

2 maanden geleden

Bij ons hebben ze liever ook dat onze dochter gevoed komt. Alle kindjes worden tussen 7:30 en 9u gebracht en dan hebben ze inderdaad geen tijd om een fles te geven. Het kan een keer bij ons voorkomen dat de fles geweigerd wordt thuis, maar dan moet ze inderdaad even wachten op kdv. Niet erg vinden wij, ze hebben het daar enorm druk. Ons kind is niet de enige. Wat betreft de fles kan je hem meenemen en zelf schoonmaken? Weet niet hoelang jouw kindje over een fles doet? Maar als dat 30 minuten is dan snap ik hun wel. 10-15 is lang genoeg. 30 minuten bezig met 1 kind is voor hun niet te doen.. Ik ben misschien onpopulair van mening dat we soms mee moeten denken met de opvang en accepteren dat onze kindjes niet 100% worden behandeld volgens onze wensen. Ik heb mijn kinderen ook niet altijd 100% in zicht en ja soms trekt de oudste dan aan het oor van mijn jongste en moet ze huilen. Daar leert de oudste van😅 vervelend maar zo leren ze van elkaar. Het is een samenwerking tussen kdv en ouders en als we willen dat onze kindjes helemaal worden verzorgd/behandeld zoals thuis, dan moeten we toch echt huismoeder/vader worden 😂

2 maanden geleden

Reactie op Annick33

Bij ons hebben ze liever ook dat onze dochter gevoed komt. Alle kindjes wor ...
Ik deel deze mening. Wij hebben zelf de fles mee iedere keer als we komen, maken die thuis schoon. Misschien los je het speen probleem daarmee ook op want dan doe je er zelf een 2 op. Neem niet aan dat ze zelf een voorraad 3 spenen hebben? Ik zou eens navragen wat voor hun te lang is qua drinken. Zo hebben wij op de opvang maat 1 en thuis een T speen. Hij is daar zo afgeleid dat hij 30 min over een fles deed, vonden zij niet eens erg maar ik vond dat te gek dus heb ik er een andere speen op gedaan. En tuurlijk is geen toezicht niet goed maar ik neem dan aan dat ze inmiddels ‘horen’ wat normaal speelgeluid is en wanneer er wat is en dat ze geen 15 min op de gang staan… Ik probeer maar zo te denken, ik neem aan dat zij er verstand van hebben en hun best doen. De dagen dat hij er niet is doen we het oo onze manier en de dagen van de opvang moet hij zich maar een beetje aanpassen…

2 maanden geleden

Ik ben met je eens dat het negeren van de speenmaat een ding is. Vooral omdat je kindje zich verslikt. Dysmatuur is wel anders dan een voldragen kindje qua ontwikkeling. De fles zou ik thuis schoonmaken. Hoeveel kinderen zijn er op de groep en hoeveel leidsters? Hoe laat is de voeding? En kan je dat verschuiven? Geef je bv of kv? Als je erg ontevreden bent kan je kijken naar kleinschalige opvang. Daar is meer tijd en aandacht. Misschien iets duurder, maar zeker de moeite waard.

2 maanden geleden

Dat van die vieze fles en speen zou ik gewoon hen op aanspreken of anders met de manager van die locatie bespreken. Dat van die terugkoppeling, wij gaan altijd zelf op de groep staan als we onze kids halen. De regel op ons KDV is dat je kind gevoed moet komen, ook baby's die om half 8 (opening) komen. Dit is dus ook wat wij doen, en dat snap ik want langzaamaan komt iedereen z'n kind brengen, de bezetting is niet volledig nog en iedereen wil ook de bijzonderheden doorgeven dus ik snap wel dat ze niet even een leidster een half uur lang een fles kunnen laten geven. Ik zou de voeding dus ook gewoon thuis doen, voor iedereen zo prettig.

2 maanden geleden

Er is al veel gezegd, maar het schoonmaken en geven van de fles is iets waar je zelf invloed op hebt. Ik begrijp ook dat ze vragen om het kindje gevoed te laten komen, dat vragen ze op ons kdv ook. Het is spits in de ochtend met het komen en gaan van ouders die hun baby komen brengen. Wat betreft speenmaat, hier zou ik heel duidelijk over zijn dat dit niet ter discussie staat. Ons zoontje wordt nog gevoed met een P-speen ivm borstvoeding, daar heeft nog niemand iets over gezegd. Mocht dit na een duidelijk gesprek niet veranderen, zou dit voor mij wel een reden zijn om een andere opvang te zoeken. Succes!

2 maanden geleden

Hier is de regel, zij spoelen de flessen goed om en leggen ze in de koelkast, thuis wassen we ze goed af. Zo weet ik ook zeker dat de juiste speenmaat erop zit. Ik zou ook vragen hoelang je kindje drinkt. Onze man drinkt ook langer op de opvang, want zwaar afgeleid en lichte FOMO. Thuis ben je zelf ook niet altijd maar bij je kindjes, moet je ook ooit plassen dit kan gewoin gebeuren dat iemand dan even weg is. Mijn zoontje krijgt bv, maar ik breng hem altijd gevoed. Dan weet ik zeker dat hij gegeten heeft voor de hele dag. Lijkt me ook vrij logisch dat ze helemaal gegeten hebben als je daar komt. Zelf eet je ook niet pas op je werk je ontbijt toch? En dat fijne gezellige knuffelmomentje is ook heerlijk in de ochtend tijdens de voeding! Er zijn meer kindjes op de opvang dan alleen jouw kindje helaas. Ze kunnen gewoon niet alles alleen doen zoals jij het zou willen. En ik denk dat kindjes er alleen maar flexibel van worden en mee om leren gaan dat niet alles overal het zelfde gaat.

2 maanden geleden

Bij onze opvang is ook de regel dat ze gevoed komen, dit omdat het simpelweg te druk is voor hun in de ochtendspits waar alle kindjes aan komen. Vind ik vrij logisch, ik bied dus vrijwel altijd een voeding aan voor we weg gaan. Soms wil hij niet en dan heeft hij simpelweg gewoon pech als hij bij de opvang iets langer moet wachten. Realiteit is dat als hij echt niet kan wachten, het ze toch altijd wel lukt om toch de fles te geven. wat betreft speenmaat; onze zoon drinkt daar ook beter uit een speenmaat groter. Hij is daar gewoon meer afgeleid. Dit hebben ze geprobeerd en daar gaat dat beter. Thuis gebruiken we nogsteeds speenmaat 1, maar op de opvang dus 2. Maar als dat tegen jouw wil is, zou ik dat zeker bespreken daar! Schoonmaken van de fles deden ze heel wisselend, toen heb ik besloten de fles gewoon weer mee naar huis te nemen aan het einde van de dag en weer mee terug te nemen de volgende dag. Maar als je ergens mee zit, ga in gesprek met ze 😊

2 maanden geleden

De fles spoelen zij heel goed om. Maar ik neem ook zelf elke dag mee voor een grondige sopbeurt als ik de fles van thuis ook was. Ik haal mijn baby op tijd uit bed zodat hij de fles lekker heeft gehad en voldaan naar het kdv gehad. Ze hebben geen tijd om de vroege ochtend fles daar te geven en dat snap ik heel goed.

2 maanden geleden

Heb ervaring met 3 verschillende opvangen, in verschillende plaatsen en verschillende organisaties (groot en klein). Bij alle 3 wasten ze de flessen niet af, ze spoelen ze om na de voeding en als ouder neem je ze mee naar huis om schoon te maken. Als je m vergeet en hij ligt daar een paar dagen kan ik me voorstellen dat ie niet meer zo fris is inderdaad. Hier ook de wens/regel dat ze gevoed komen inderdaad, anders is het wat langer wachten. Die speenmaat zou ik bespreken, desnoods in een gepland gesprek (dus niet bij halen wegbrengen aan de deur). Uitleggen waarom het jouw wens is en misschien vragen waarom ze iets anders doen? Misschien zit er wel een heel idee achter? Zo niet dan kunnen ze het aanpassen lijkt mij.

2 maanden geleden

Ik werk zelf in de kinderopvang en bij ons is ook de regel dat ze de eerste fles thuis krijgen vaak sta ik van half 8 tot 9 alleen en komt mijn collega pas om 09.00u dan heb ik vaak al 8/10 kinderen en lukt dit echt niet. De flessen geven wij wel helemaal schoon terug we koken ze altijd uit. En kwa 3 speen als jullie aangeven dat ze 2 moeten gebruiken horen ze dit wel te doen! Jullie zijn de baas over jullie kindje en niet de opvang leidsters. Dit zou ik echt aangeven want jullie bepalen.

2 maanden geleden

Oké, fijn om al jullie reacties te lezen. Dank. Nog ter aanvulling: de fles die na vier dagen in zijn bakje lag was nog met oude melk erin. Dus dat was helemaal verzuurd. Dat ze alleen omspoelen vind ik idd logisch. Maar de melk erin laten zitten en dat vier dagen zo laten vond ik niet hygiënisch. Qua speen gaf het me geen goed gevoel dat ze dit na twee keer met ons te hebben overlegd toch doen. Dus daar ga ik een gesprekje over aanvragen.