20 Reacties

één maand geleden

Hier oefenen we bij het fruithapje, brood en groentehap wat met water drinken. De ene keer is het meer spelen/tong erin steken en de andere keer drinkt hij echt wat slokjes, beide is helemaal oké. Hij krijgt nog 4 flessen van 180ml dus water heeft hij nog niet nodig, het is echt om te oefenen en wennen aan de smaak.

één maand geleden

Hier oefenen we met water of lauwe kamillethee. Vooral het zelf oefenen en spelen met de beker vindt hij erg leuk. Vaak na het hapje even of even tussendoor. Veel krijgt hij nog niet binnen

één maand geleden

Reactie op Mendev

Hier oefenen we bij het fruithapje, brood en groentehap wat met water drink ...
Dankjewel voor de reactie!

één maand geleden

Ik ben van plan voorlopig geen water te geven. Vind het persoonlijk loze vulling. Lekker melk (bv) en wennen aan het eten. Als ik haar wil laten wennen aan een beker dan komt hier bv in 😊

één maand geleden

Wat voor beker gebruiken jullie?

één maand geleden

Hier krijgt ze na haar fruithapje, groentehap en maisknabbel nog een paar slokjes water uit haar munchkin beker☺️

één maand geleden

We oefenen wel met een beker van Munchkin, maar hij vindt het water niet lekker en snapt het ook nog niet helemaal 😂. Hij krijgt er dus weinig van binnen maar heeft het ook echt nog niet nodig, dus is puur om te oefenen.

één maand geleden

Reactie op Welx

Ik ben van plan voorlopig geen water te geven. Vind het persoonlijk loze vu ...
Yes hier ook! 🙏🏻😊

één maand geleden

Ik merk dat als ik hem brood geven. Ik hem tussendoor wat water geef hij beter zijn brood eet. en ik geruster zit omdat ik ontzettend bang ben voor verstikking

één maand geleden

Ik geef een paar slokjes na de hapjes, dus 2x per dag. Ik geef het vooral omdat mijn dochtertje wat last heeft van hardere ontlasting na hapjes.

één maand geleden

Geen water. Borstvoeding word vanzelf wateriger als ze dat nodig hebben. Ook kunnen de niertjes van een baby de verwerking van puur water nog niet goed aan.

één maand geleden

Hier geven we nog geen water. Hij drinkt lekker zijn flesjes en we zijn aan oefenen met hapjes en smaken. Met een broodje eten doop ik dit dan ook in melk zodat hij het makkelijker kan eten.

één maand geleden

Ik had online gelezen dat extra water niet nodig is bij bv. Maar onze dochter had wat harde ontlasting en moeite met persen, dus zijn we toch water gaan aanbieden bij de hapjes. Werkt enorm goed! Ze laat vaak wel een deel weer uit haar mond lopen, maar slikt ook een deel door.

één maand geleden

Reactie op Knuffeldoekje

Wij hebben een tuitbeker en een rietjesbeker, kan allebei. Allebei met twee oren zodat ze het zelf kan vasthouden

één maand geleden

Reactie op Knuffeldoekje

Wij gebruiken nu eerst een open bekertje.

25 dagen geleden

Ja hierzo! Elke dag na fruit en groente. Adviseert cb ook. Staat ook overal op internet dat het beter voor ze is vooral om harde ontlasting te voorkomen. Hij drinkt het uit een glas vindt hij prettiger dan uit een fles😂

25 dagen geleden

Nee, tot 1 jaar blijft borstvoeding onze hoofd voeding/ vocht

24 dagen geleden

Niet elke dag maar soms met een fruit of groenten hapje wat slokjes water. Maar meer omdat ze een open bekertje van haar grote zus geweldig vind om haar mondje aan te zetten en mee te ‘spelen’ . Kwamen nu wel wat goeie slokjes en dat vind ze leuk, dus helemaal prima!

23 dagen geleden

Wij kregen van de kinderarts het advies om elke keer na vast voedsel wat water aan te bieden.