Goede middag mede moeders,
Geven jullie al water aan jullie kindjes?
Hoeveel en hoe vaak per dag?
Mijn dochtertje wordt over een week zes maanden maar ik twijfel of ze het al nodig heeft voor bijvoorbeeld na het hapje of brood.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Hier oefenen we bij het fruithapje, brood en groentehap wat met water drinken. De ene keer is het meer spelen/tong erin steken en de andere keer drinkt hij echt wat slokjes, beide is helemaal oké. Hij krijgt nog 4 flessen van 180ml dus water heeft hij nog niet nodig, het is echt om te oefenen en wennen aan de smaak.
Hier oefenen we met water of lauwe kamillethee. Vooral het zelf oefenen en spelen met de beker vindt hij erg leuk.
Vaak na het hapje even of even tussendoor.
Veel krijgt hij nog niet binnen
Ik ben van plan voorlopig geen water te geven. Vind het persoonlijk loze vulling.
Lekker melk (bv) en wennen aan het eten.
Als ik haar wil laten wennen aan een beker dan komt hier bv in 😊
We oefenen wel met een beker van Munchkin, maar hij vindt het water niet lekker en snapt het ook nog niet helemaal 😂. Hij krijgt er dus weinig van binnen maar heeft het ook echt nog niet nodig, dus is puur om te oefenen.
Ik merk dat als ik hem brood geven. Ik hem tussendoor wat water geef hij beter zijn brood eet.
en ik geruster zit omdat ik ontzettend bang ben voor verstikking
Geen water. Borstvoeding word vanzelf wateriger als ze dat nodig hebben. Ook kunnen de niertjes van een baby de verwerking van puur water nog niet goed aan.
Hier geven we nog geen water. Hij drinkt lekker zijn flesjes en we zijn aan oefenen met hapjes en smaken. Met een broodje eten doop ik dit dan ook in melk zodat hij het makkelijker kan eten.
Ik had online gelezen dat extra water niet nodig is bij bv. Maar onze dochter had wat harde ontlasting en moeite met persen, dus zijn we toch water gaan aanbieden bij de hapjes.
Werkt enorm goed! Ze laat vaak wel een deel weer uit haar mond lopen, maar slikt ook een deel door.
Ja hierzo! Elke dag na fruit en groente. Adviseert cb ook. Staat ook overal op internet dat het beter voor ze is vooral om harde ontlasting te voorkomen. Hij drinkt het uit een glas vindt hij prettiger dan uit een fles😂
Niet elke dag maar soms met een fruit of groenten hapje wat slokjes water. Maar meer omdat ze een open bekertje van haar grote zus geweldig vind om haar mondje aan te zetten en mee te ‘spelen’ . Kwamen nu wel wat goeie slokjes en dat vind ze leuk, dus helemaal prima!