11 Reacties

2 maanden geleden

Ik snap dat je het spannend vind om weer aan het werk te gaan. Denk dat veel moeders dit ervaren. Je hebt al die tijd zelf voor je kleintje gezorgd. Nu moet je die zorg aan een ander toevertrouwen. Geef dit ook bij de opvang aan. Dat je de eerste tijd wat meer updates wilt. Dan krijg je waarschijnlijk wel wat foto’s en uitleg. Maar ik vind het ook prettig om weer te werken. Even geen mama en gesprekken voeren met volwassenen. Ik heb nu een zoon van 3,5 jaar en een zoon van 22 weken. Ook ik had extra verlof en vakantie. En ben net 3 weken aan het werk. Tips voor de borstvoeding heb ik niet. Maar ik weet wel dat je extra tijd krijgt om te kolven. Dit is de werkgever verplicht te geven. Succes en veel plezier met het werk

2 maanden geleden

Ik vond het ook erg spannend! Probeer niet teveel werk op te pakken zou mijn tip zijn. Ik heb toch net teveel op m'n bordje en dat merk ik aan mijn stress. En voor het kolven: plan het echt in in je agenda, ook al weken vooruit.

2 maanden geleden

Ik start deze week ook weer..ben benieuwd. Hoop dat ik een beetje balans kan houden en niet teveel hooi op mn vork neem gelijk. Veel succes alvast!

2 maanden geleden

Reactie op Gerlinde3

Ik snap dat je het spannend vind om weer aan het werk te gaan. Denk dat vee ...
Ik ben vast niet de enige inderdaad haha. Het is zo wennen na al die tijd samen met je kleintje doorgebracht te hebben! Dankjewel alvast🥰

2 maanden geleden

Reactie op Emm2013

Ik vond het ook erg spannend! Probeer niet teveel werk op te pakken zou mi ...
Ik werk in de zorg dus ik heb altijd op verschillende tijdstippen pauze. Ik werk met kinderen met een beperking en eigenlijk lunchen wij altijd op een ander tijdstip wanneer dit uitkomt en het is echt keihard werken… ik hoop dat dus ik ook de kans krijg om op vaste tijdstippen te kunnen kolven

2 maanden geleden

Reactie op Knuffeldoekje

Ik start deze week ook weer..ben benieuwd. Hoop dat ik een beetje balans ka ...
Jij ook alvast succes!!

2 maanden geleden

Reactie op Rob_in

Ik werk in de zorg dus ik heb altijd op verschillende tijdstippen pauze. Ik ...
Ik werk ook in de zorg, dus herken dit wel. Het is echt echt echt belangrijk dat je je tijd gaat innemen om te kolven, anders is zó de (halve) dag voorbij voor je het weet. Je hebt recht op extra kolftijd van max25% van je werktijd. Dus 2uur op een 8-urige werkdag. Je kunt dit ook gebruiken om bijv een uurtje eerder naar huis te gaan, of later te starten. Ik heb div collega's die borstvoeding geven en ieder geeft weer een andere invulling aan die tijd. De zorg houdt nooit op en gaat 24/7 door. Ik heb 'ongeveer' tijden en zeg tegen collegas voor de dienst start rond welke tijden ik moet kolven, zodat zij ook weten dat ik rond die tijd even weg ben. Veel succes!

2 maanden geleden

Gaat goedkomen! Ik had ook tranen de dag voor mijn eerste werkdag. Ondertussen alweer 2 maanden verder. Met twee dagen werken, heb je nog 5 dagen waarop je gewoon je kindje voedt. Mocht je niet regelmatig genoeg hebben gekolfd op je twee werkdagen, dan regelt je kindje op de andere dagen weer dat je productie passend is.

2 maanden geleden

Reactie op SiStitch

Ik werk ook in de zorg, dus herken dit wel. Het is echt echt echt belangrij ...
Blijft lastig he… ik denk ook dat ik bij het ochtendoverleg ga aangeven op welke tijden ik wil gaan kolven. Ik kan in de auto die kant op kolven dus dan weet ik dat ik 2/3 uur daarna weer moet. Maar vind het wel een ding. Ik wil namelijk kijken of ik een jaar bv kan geven. Na de 1e 9 maanden krijg je niet meer betaald. En gezien ik eigenlijk geen pauze heb ben ik benieuwd hoe ik na de 9 maanden alsnog kan blijven kolven

2 maanden geleden

Reactie op Rob_in

Blijft lastig he… ik denk ook dat ik bij het ochtendoverleg ga aangeven op ...
Na 9 maanden kun je je melkproductie aanhouden met tweemaal daags voeden. Dus dat komt dan vast helemaal goed 😌 Stap voor stap, hè

2 maanden geleden

Reactie op bubble2024

Na 9 maanden kun je je melkproductie aanhouden met tweemaal daags voeden. D ...
Oh dat wist ik niet haha. Scheelt weer. Ja mijn werk is nogal lastig laat ik maar zeggen, vandaar dat mijn gedachten al die kant op gaan haha. Wat ik van een collega begreep, tevens ook een soort vriendin, is dat ik elke keer ergens anders moet kolven waar er ruimte is. Al onze lokalen en ruimtes kunnen niet op slot en iedereen kan zo naar binnen lopen. Dus dat wordt feest haha