7 Reacties
3 maanden geleden
Uit de folder: Tijdlijn voor herstel van het bekken en bekkenbodem na de bevalling.
(Van NVFB)
Dus kan weer, maar doe de eerste keren extra voorzichtig.
Zolang je borstvoeding geeft, is je bindweefsel nog iets zachter. Je kunt dan weer best sterk worden, maar je blijft kwetsbaarder.
Succes en veel plezier.
(Hopelijk is de tekst te lezen)
3 maanden geleden
Zolang het goed voelt kan het zeker! Ik ben na 6 weken weer rustig aan in de fitness begonnen, onder begeleiding van een trainer daar een schema gemaakt om op te bouwen. Ben nu weer zo'n 10 weekjes bezig en dat schema helpt me echt goed! Ik kan echt wel aanraden om onder begeleiding te starten.
3 maanden geleden
Ja Hoor! Lekker gaan! Ik ben al vanaf 6 weken na de bevalling rustig gaan opbouwen en na 3 maanden heeeeel rustig het hardlopen weer gaan opbouwen, juist even het uurtje voor jezelf nemen werkt hier magisch voor mijzelf
Tip: ze zeggen dat de moedermelk direct na het sporten een andere smaak heeft en dan babies dat niet lekker vinden, voeden/kolven voor het sporten is dan aangeraden of 2 uurtjes erna
Ik heb er tot nu toe nog geen problemen mee gehad met de smaak, krijg alleen bij een goede workout iets meer stuwing maar een goede bh helpt dat ook
3 maanden geleden
Yea maar nog niet gaan rennen. Echt pas na een half jaar en liefst zo lang mogelijk uitstellen (was het advies van mn bekkenbodem fysio). Als ze nog diastase heeft ook de rechte buikspieren niet te hard trainen. Dus geen plank of opdrukken op de grond, beginnen met opdrukken tegen de muur en voorzichtig opbouwen.