23 Reacties
4 maanden geleden
Oeps! Gefeliciteerd. Dat kindje wil graag bij jullie gezin horen en kan niet wachten! 😅😘
4 maanden geleden
Ik had t zelfde toen mijn oudste zoontje 5 maanden was. 1x gemenstrueerd en die keer daarop meteen raak. Niet gepland maar wel hartstikke welkom! Gefeliciteerd met de zwangerschap mama ❤️.
4 maanden geleden
Ik heb hetzelfde🙊
Mijn dochter is nu 12 weken en ik ben nu ongeveer 6 weken zwanger.
Ik ben 1x ongesteld geweest, daarna 1x sex gehad en toen bleef mijn menstruatie uit. Had een testje gedaan deze was negatief. Dus ik dacht zal wel wat langer nodig hebben om goed op gang te komen, maar gister toch een positieve test.
Wij hebben 2x een heel intensief fertiliteits traject gevolgd om onze kindjes te mogen krijgen. Dus dit was voor ons echt een totale shock. Wij hadden werkelijk nooit gedacht dat het bij ons spontaan kon gebeuren.
Ik gebruik sinds mijn 19e al geen anticonceptie meer en nooit zwanger geweest zonder hulp van het ziekenhuis en ik ben nu 32🙈
4 maanden geleden
Oeps zo zie je maar, blijkbaar moet het zo zijn. Zo is hier nummer 3 ook ontstaan haha, dachten zal wel nooit meer lukken zonder hulp en na 9 maanden van nummer 2 ineens spontaan zwanger. Het is nu wel even heftig, 3 kids van onder de 4 maar ik denk ook dat het straks zo leuk gaat zijn voor ze, lekker dicht op elkaar dus elkaars leeftijdsgenoten.
4 maanden geleden
Reactie op MotherOf3
Oeps zo zie je maar, blijkbaar moet het zo zijn. Zo is hier nummer 3 ook on ...
Bizar he hoe leven kan lopen🙈
Lijkt mij inderdaad wel echt heel pittig als ze nog klein zijn.
Mijn zoontje is 2 weken geleden 3 jaar geworden en mijn dochter is nog geen 1 als deze geboren wordt🙈
Maar kindjes worden groot en worden ook steeds meer zelfstandig dus gaat vast goed komen
4 maanden geleden
Reactie op MotherOf3
Oeps zo zie je maar, blijkbaar moet het zo zijn. Zo is hier nummer 3 ook on ...
Het enige waar ik heel bang voor ben is dat ik het lichamelijk niet aan kan.
Heb al 2 hobbelige zwangerschappen gehad en nu was ik nog niet eens hersteld en weer opnieuw zwanger. Hoe was dat bij jou?
En het financiele plaatje? Is het met 3 kinderen allemaal echt heel veel duurder dan met 2?
4 maanden geleden
Reactie op -ohana-
Het enige waar ik heel bang voor ben is dat ik het lichamelijk niet aan kan ...
Snap ik, dat had ik ook gedacht maar eigenlijk was de laatste zwangerschap de meest makkelijke, ook weinig tot geen lichamelijke klachten tijdens de zwangerschap, maar merk wel dat het herstel langzaam gaat, buikspieren blijven nog erg slap en down under is nog niet alles onder controle als ik nodig moet plassen. Er is ook gewoon weinig tijd om te oefenen, en al heb je tijd er zijn nu 1000 dingen om aan te denken dus ik vergeet het gewoon. Financieel denken we dat vooral voor ons de kinderopvang het duurst is, ze gaan 3 dagen opvang en de oudste zo 4 dagen bso, gisteren uitgerekend kost zo’n 2000€ per maand na kinderopvangtoeslag, maar goed dit is tijdelijk maar wel zeker iets om even bij stil te staan. Verder qua spullen kost het weinig heb grote dingen in huis, hadden al een duowagen, alleen een extra ledikantje nodig maar die hebben we op marktplaats gekocht (je wordt toch makkelijker haha en er zijn op mp zoveel mooie spullen te koop).
Na zoveel zwanger zijn in 4 jaar er wel echt klaar mee, voelt toch alsof je lichaam in bruikleen is haha, bedoel na de bevalling is nog niet klaar, dan komt de bv, snak echt naar een keer iets kunnen aantrekken watik leuk vindt ipv constant rekening te moeten houden met een dikke buik of een borst die eruit moet haha maar goed dat zijn maar firstworld problems denk ik dan.
4 maanden geleden
Reactie op MotherOf3
Snap ik, dat had ik ook gedacht maar eigenlijk was de laatste zwangerschap ...
Oh pff ja die kinderopvang😵💫 wat een drama is dat zeg.
Mijn zoontje gaat over een jaar ook naar de basisschool, maar dan moeten we wel bso hebben en voorschoolseopvang voor 3 dagen in de week.
Nu gaan ze straks beide 3 ochtend in de week naar het kdv en zijn dan €1599,- kwijt en dan krijgen wij nog wel toeslag.
Verder hebben we wel echt alles al in huis voor een baby voor beide geslachten ook. Want heb van mijn zoontje ook alles bewaard qua kleding. Enige wat we zouden moeten doen is nog een kamertje inrichten en een duowagen kopen.
Wel super fijn dat je de zwangerschap zelf zo fijn hebt ervaren! Wel balen dat je wat langer met je herstel bezig bent! Maar dat komt ook vast wel goed!
4 maanden geleden
Ik hoop dat je je hart er voor kunt open stellen. Ik weet dat er andere opties zijn maar hopelijk kies je daar niet voor.. Ik hoop oprecht dat je ervoor gaat. Voor je pasgeboren kindje is het geen mooier geschenk (weet ik uit ervaring, mijn zus is maar een jaar ouder) en ik weet zeker dat het goed gaat komen! You got it! 🤎
4 maanden geleden
Ik en mijn zusje schelen 11 maanden! Mijn dochters schelen 13 maanden. (ook een verrassing).
Het is nu pittig met een dreumes maar kan niet wachten op de komende jaren.
4 maanden geleden
Gefeliciteerd! Onze derde kwam ook zo snel na de tweede en ze is nu bijna 10 weken. Zag er best tegen op maar oprecht vind ik het reuze meevallen. Klinkt beetje gek misschien maar de derde doe je er gewoon bij (hier dan). Vind het minder schakelen naar de newborn fase omdat we er pas net weer uit waren. We kunnen haar nu echt niet meer wegdenken uit het gezin en ook onze andere 2 kinderen zijn dol op ze.
Ja tuurlijk huilen ze wel eens alle 3 tegelijk, hebben de oudste 2 ruzie als ik de jongste de fles geef en lopen hele planningen in de soep. Maar ja dat hoort er ook bij en rustig aan bij het begin beginnen en dan komt het goed.
Laat alles even goed bezinken, even (financiele) plaatje op papier. Voordeel bij ons is dat de jongste 2 meiden zijn en beiden van april dus alle kleding kan nog een keer gebruikt worden
4 maanden geleden
Dat is wel even slikken, mijn zoontje van nu 3 maand scheelt 18maand met zijn broer en dat was voor ons ook slikken toen ik er met 9 maand en achterkwam. Ik had vooral angst aangezien ik een keizersnede had gehad, maar alles is top gegaan. Nu ik de baby zie kan ik me niet bevatten dat ik zo moest wennen aan de zwangerschap, het is zo’n engeltje.
4 maanden geleden
Oeps!
Gefeliciteerd 😄
Wel een hele omschakeling zo van Newborn naar weer zwanger !
Hier 3 dochters onder de 4. Nummer 2 was meer schakelen dan nummer 3. Ik moet zeggen bij nummer 3 lijkt het allemaal vanzelf te gaan!
En ja het is druk. Ik ben fulltime thuis. Ik werk zometeen ook weer vanuit huis.
Maar ze hebben het wel heel gezellig met elkaar 😄
En ik zou het zo weer overdoen !
4 maanden geleden
Reactie op demis1994
Bij ons word het dan ook de derde die bij ons woont! Mijn man heeft nog een ...
Ja best wel! Al klinkt dat misschien gek haha. Ik heb nu nog verlof en mijn dagen zijn wel druk met alle 3 thuis maar over het algemeen komt alles precies achter elkaar aan. Zit soms wel met schuldgevoel of ze alle drie wel genoeg aandacht krijgen. Probeer dit op te lossen door het meeste van het huishouden in de avond te doen als ze slapen en kinderen te betrekken bij andere activiteiten zoals koken, de jongste in bad doen/verschonen, bijv. flesje geven als ik op de grond bij de bank zit als ze op het kleed aan het spelen zijn om zo meer aanwezig te zijn.
Vind ook dat je bij elk kind steeds makkelijker wordt. Waar ik bij de eerste bijvoorbeeld in zat over wakkertijden en slapen overdag laat ik dat nu compleet los. Ze slaapt wanneer ze slaapt en als ze lang wakker is, dan is dat maar zo.
Onze 2 andere kinderen zijn niet de moeilijkste en de jongste ook niet. Dat maakt ook wel wat uit natuurlijk.
Denk wel goed om je lichaam hoor! Je hebt natuurlijk nog een kleintje die je je hele zwangerschap moet tillen etc. Ik werk in de zorg en achteraf mijzelf toch teveel belast waardoor ik dat nu nog in mn bekken verneem. Dus ook al voel je je goed, denk er om! Het is toch een flinke belasting voor je lichaam dat zeker nog niet hersteld is van de vorige keer