19 Reacties

2 maanden geleden

Lijkt op eczeem. Nieuw hapje geprobeerd? Of ander wasmiddel?

2 maanden geleden

Hapjes wel inderdaad! Geen ander wasmiddel!

2 maanden geleden

Heeft je kindje geen koorts? Drinkt goed? Is alert?? Als dat allemaal normaal is zou ik zeggen een allergische reactie van nieuw hapje, parfum, wasmiddel, douchegel, kleren?

2 maanden geleden

Het lijkt op eczeem.. heeft je kindje er last van/jeukt het? Heb je misschien een ander wasmiddel gebruikt? Als je het niet vertrouwt zou ik voor de zekerheid even langs de huisarts gaan gaan.

2 maanden geleden

Het lijkt mij op het eerste oog eczeem/ extreem droge huid. Even goed in de gate houden, iedere dag een foto maken en wanneer er wat veranderd. Maandag de dokter bellen. Als je kleintje goed blijft drinken en slapen, plasluiers normaal zijn en zn temperatuur stabiel blijft is er hoogstwaarschijnlijk weinig aan de hand.

2 maanden geleden

Reactie op CaliR

Hapjes wel inderdaad! Geen ander wasmiddel!
Zou ik even in de gaten houden wat je gegeven hebt. Dat even niet meer geven en kijken of t weggaat. Onze oudste heeft ook enorm eczeem gekregen van banaan. Kwamen we pas met 1,5 achter dat t dat was :(

2 maanden geleden

Lijkt idd op eczeem

2 maanden geleden

Reactie op ChrM

Het lijkt mij op het eerste oog eczeem/ extreem droge huid. Even goed in de ...
Mocht het inderdaad eczeem zijn, wij hebben heel veel baat gehad bij deze crème

2 maanden geleden

Oeh best vurig ook. Ik zou even de huisarts mee laten kijken. Het zou een allergische reactie kunnen zijn, maar ook zomaar een kinderziekte. Als je twijfelt kun je altijd met de hap overleggen of maandag naar je huisarts. Cetomacrogol hieronder is een vette crème. Het wordt door huisartsen vaak voorgeschreven, maar kun je zonder recept ook bij de apotheek kopen of een variant o.a. bij de kruidvat.

2 maanden geleden

Mijn zoontje van nu 2 jaar heeft dit ook gehad rond de 5 maanden. Nu heeft hij nergens meer last van. Hier lijkt het meer een gevoelige huid.

2 maanden geleden

Hij is gewoon alert en blij (buiten sprong 5 om) drinkt goed, maar het lijkt soms wel te jeuken! Het enige wat anders is dat we afgelopen week met hapjes zijn begonnen. We gaan de vaseline met cetomacrogol proberen, dat hebben we nog wel in huis. En maandag even de huisarts bellen.

2 maanden geleden

Zijn het alleen vlekken of voelt de huid ook anders? Mijn dochter heeft het laatste gehad. Die zat ineens onder de knalrode vlekken. Begon met een paar puntjes en daarna zat ze helemaal onder. Huisarts, CB, niemand weet wat het was. Woensdag was het ‘t ergste en donderdagochtend werd ze zonder vlekken wakker

2 maanden geleden

Reactie op Klootje

Zijn het alleen vlekken of voelt de huid ook anders? Mijn dochter heeft het ...
Het voelt ook wel echt schraal. Wat gek dat het ineens is ontstaan en ook ineens weer weg was bij jouw dochter!

2 maanden geleden

Reactie op CaliR

Het voelt ook wel echt schraal. Wat gek dat het ineens is ontstaan en ook i ...
Dan denk ik eczeem. Zou beginnen met smeren. Het was heel raar maar ze had er gelukkig geen last van

2 maanden geleden

Lijkt erg op exceem mijn zoontje had ook van die plekken met begonnen met baby bepanthen en sinds dien zijn ze weg getrokken

2 maanden geleden

Reactie op CaliR

Hij is gewoon alert en blij (buiten sprong 5 om) drinkt goed, maar het lijk ...
Kan zijn dat je kleintje ergens heftig op reageert met de hapjes ik raad baby bepanthen aan met mijn zoontje gesmeerd en zag vrij vlot de huidkalmeren dat kun je gewoon bij een kruidvat of etos ofzo halen

2 maanden geleden

Lijkt op eczeem! Zoonlief en dochterlief hebben er veel last van. Wat echt goed helpt is sheabutter. Dat is ook natuurlijk, zit geen zooi in. Bepanthen werkt ook!

2 maanden geleden

Mijn dochtertje heeft schrale wangetjes, daar doe ik amandelolie op. Gisteren heel vurig, vanmorgen alleen nog wat ander gevoel van de huid. Exceem is vaak extreem droog. Vet helpt dan

één maand geleden

Volgens huisarts is het idd eczeem en hebben een zalfje meegekregen. Hydrocorti-nogwat. En moeten we smeren icm vaselinecetamacrogolcrème. Thanks all!