23 Reacties

4 maanden geleden

Ik heb precies hetzelfde! Het is wachten totdat de wakkertijden langer worden. Nu kun je inderdaad niets doen. Er zijn baby’s die in een wagen oid slapen, maar dat zijn niet de onze denk ik ;) Ik ben dus ook aan huis gebonden. Helaas.

4 maanden geleden

Wij nemen haar gewoon overal mee naartoe. Ik geef geen borstvoeding dus voeden kan tussendoor en slapen doet ze dan in de wagen. Werkt voor ons goed. Genieten zolang ze in de wandelwagen kunnen slapen.

4 maanden geleden

Onze dochter slaapt onderweg vaak cyclussen van 45 minuten. In haar bed lukt het langer te slapen, maar ik neem haar dus wel mee. Maar ik houd ook wel rekening met haar wakkertijden. Als ze bijvoorbeeld van 9 tot 10 slaapt en om 12 uur weer verwacht te gaan slapen, dan ga ik er op uit en neem ik de fles mee.

4 maanden geleden

Ik ga bijna elke dag wel eventjes weg met haar, anders komen de muren op me af 😬 Maar ik ben dan wel wat makkelijk met waar en wanneer ze slaapt, dus het moet ook wel werkbaar zijn voor je kindje natuurlijk! Wij houden ons nu wel aan een langer middagdutje in bed zodra ze moe wordt, maar de andere dutjes in de ochtend en namiddag kan ze ook in de wandelwagen, draagzak of op schoot doen als ik ergens een koffie doe. Ik geef borstvoeding dus die voeding kan ze dan overal krijgen en een flesje kan je bijvoorbeeld meenemen en dan opwarmen?

4 maanden geleden

Ik pak me gewoon op en geef evt de fles op locatie. Ze slaapt dan onderweg wel en zo niet dan loopt de dag met slaapjes die dag iets anders

4 maanden geleden

Dit is heel herkenbaar! Ik heb echt exact hetzelfde ritme met mijn zoontje van 3,5 maand oud. Voeding om 7u, 11u, 15u en 19u. Wakkertijden hou ik idd zo veel mogelijk aan, 90 min wakker. En hij slaapt ook tussendoor in zijn bedje het beste. Vind het ook lastig… in het begin kon ik hem overal mee naartoe nemen toen hij nog veel meer sliep, hij sliep toen echt overal. Maar nu met meer ritme en structuur slaapt hij moeilijker op andere plekken en heel goed in zijn eigen bedje… toch ga ik morgen gewoon weer lunchen met een vriendin. Om 11u de fles, om 12u ga ik dan rijden (is 45 min. rijden). Ik hoop dat hij dan op een gegeven moment onderweg in slaap valt en tijdens onze lunch in de kinderwagen verder slaapt. Ik neem een fles mee om hem evt om 15u te voeden daar, en dan weer terug in de hoop dat hij dan terug ook weer in de auto in slaap valt. Ben benieuwd hoe het zal gaan.

4 maanden geleden

Reactie op MerlevB

Ik ga bijna elke dag wel eventjes weg met haar, anders komen de muren op me ...
Maar hoe doe je dat dan in de ochtend? Bij mij ligt ze vaak ‘s ochtends dan al rond half 9 weer in bed en dan tot 11. Haal je haar dan uit bed om dan tussen die tijden in weg te gaan of? 🙈

4 maanden geleden

Misschien val ik in de categorie loedermoeder, maar ik neem haar gewoon overal mee naartoe. Ik zorg dat ik een hydrofiele doek en een speen bij mij heb zodat ze eventueel ergens een slaapje kan doen. Soms is dat in de kinderwagen, soms in de draagzak en soms gewoon op een plat oppervlak dat beschikbaar is (strand, bankje in de horeca etc). Als ik meerdere uren van huis ga dan neem ik ook wat luiers etc mee. Verder geef ik borstvoeding dus dat kan overal. Gekolfte voeding kun je ook koud geven, mocht je het niet prettig vinden om te voeden in het openbaar. (Als je borstvoeding geeft). Misschien kun je flesvoeding ook koud geven? Dat maakt je sowieso wat flexibeler. Het hangt er natuurlijk ook een beetje vanaf hoe makkelijk je baby is met slaapjes op andere plekken. Als de muren op je af komen is dat in ieder geval de moeite waard om te ontdekken :)

4 maanden geleden

Het eerste slaapje laat ik haar in bed doen en de volgende in de wagen of draagzak, daarna begin de middag probeer ik haar te laten slapen tegelijk met mn zoontje (2 jaar) en later in de middag weer in de draagzak of in de wagen. Zo kan ik in de ochtend weg en eind de middag ook als ik dat wil en leert ze wel slapen in haar bedje. Straks gaat ze toch minder slapen en kan ze die in haar bedje blijven doen ;) Mn zoontje altijd alleen in de draagzak gedaan, maar die slaapt nog steeds niet top zonder mij, maar dat ligt vast ook per kindje verschillend ;)

4 maanden geleden

Gewoon meenemen en maar kijken hoe het gaat. Soms slapen in de wandelwagen, in de draagzak of in de auto. Als je ergens op de koffie bent, en je baby moet eigenlijk slapen maar dat lukt niet goed. Dan ging ik wel eens wandelen met degene waar ik op bezoek was. Voor de voeding zou ik een oplossing voor onderweg bedenken. Thermosfles met heet water bijvoorbeeld.

4 maanden geleden

Reactie op Lincy29

Wij nemen haar gewoon overal mee naartoe. Ik geef geen borstvoeding dus voe ...
Maar die van ons slaapt niet in de wagen, draagdoek etc. Hoe doe je het dan?

4 maanden geleden

Reactie op MerlevB

Ik ga bijna elke dag wel eventjes weg met haar, anders komen de muren op me ...
Maar dan heb je een makkelijke baby. Die van ons slaapt niet in wandelwagen, niet in draagdoek. Hoe moet het dan?

4 maanden geleden

Ik heb trouwens een draagbare flessenverwarmer. Van Vulpes Goods. Echt een uitvinding!

4 maanden geleden

Wij gaan weg wanneer we weg moeten. Het liefst ga ik in de ochtend of in de vroege middag omdat hij dan het beste slaapt. Ik laat hem dan slapen in de wagen of autostoel (die plat kan) of neem soms de draagzak mee. Als ik thuis ben doet hij ook alle slaapjes in zijn bedje en hebben we meer ritme. Toen onze oudste dochter baby was was het altijd een vreselijk drama om weg te gaan of uitjes te plannen. Ze was een huilbaby en hing zelf zo erg aan de schema’s, ik werd daar zelf helemaal krampachtig en gestrest van. Ik ging toen liever niet de deur uit. Met ons zoontje ben ik nu veel makkelijker en rustiger, hij is zelf ook rustiger dat scheelt haha maar daar geniet ik dan ook echt van. Probeer het een beetje los te laten en te kijken wat voor jullie werkt 😊. Misschien na een voeding dat ze heerlijk kan slapen?

4 maanden geleden

Reactie op CaliR

Maar die van ons slaapt niet in de wagen, draagdoek etc. Hoe doe je het dan ...
Wij doen hetzelfde en accepteren dan dat die kleine even wat minder slaapt! We proberen het altijd gewoon en als het niet lukt kan je altijd weggaan 😊

4 maanden geleden

Reactie op CaliR

Maar die van ons slaapt niet in de wagen, draagdoek etc. Hoe doe je het dan ...
Ja dat is een goede vraag. Daar heb ik eigenlijk geen ervaring mee. Maar dat maakt het wel een stuk lastiger inderdaad.

4 maanden geleden

Reactie op CaliR

Maar dan heb je een makkelijke baby. Die van ons slaapt niet in wandelwagen ...
En als ze in slaap is gevallen in bed en daarna in een keer met slaapzak en al overhevelen in de wandelwagen en dan doorlopen? Doe ik wel eens als ik zin heb om naar buiten te gaan

4 maanden geleden

Ik neem mijn baby overal mee naartoe, ik kan overdag makkelijk gaan winkelen, laatst 4 uur lang gaan shoppen en heeft 4 uur lang geslapen in de kinderwagen. Ben hem wel na een week al mee naar buiten gaan nemen. Ik zorg altijd dat ik een voeding bij me heb.

4 maanden geleden

Reactie op biancaLS

Maar hoe doe je dat dan in de ochtend? Bij mij ligt ze vaak ‘s ochtends dan ...
Ja is lastig denk ik om elkaar tips te geven als de kindjes een ander ritme hebben ☺️ Nyah slaapt namelijk vaak tot half 9 vanuit de nacht door. Dus het eerste dutje is dan ongeveer anderhalf uur later pas en die doet ze dan waar ik op dat moment ben. En ze slaapt maar kort in de ochtend. Ik denk dat het voor jou makkelijker is om te kijken na dit eerste dutje ergens heen te gaan en dan de middagdut bijvoorbeeld deels onderweg of in een kinderwagen? Of rond het slaapje in de namiddag die vaak wat korter is? Als je daarmee begint heb je wel al wat meer bewegingsruimte.

4 maanden geleden

Ik geef borstvoeding en ik ga overal heen. Ik voed voor vertrek en verschoon ook als dat nodig is. Ze valt onderweg in de wagen of in de auto in slaap. Wordt meestal 3 uur later wakker en dan zorg ik ervoor dat ik weer ergens comfortabel kan voeden en verschonen. Dit doe ik sinds week 3. Inmiddels zijn we 8 weken verder. Ik leer haar in huis overal te slapen. Op me eigen bed, in haar eigen bed, in de wieg, in de box en op de bank(uiteraard staat veiligheid en reinheid boven op alles). Ik leg altijd haar eigen hydrofiele doeken eerst neer) Zo heb ik dat ook bij de eerste gedaan, dit zorgt ervoor dat je kindje overal kan slapen en niet gebonden is aan 1 plek en jij meer bewegingsvrijheid hebt. Probeer het je zelf het makkelijker te maken en doe wat goed voelt voor jou. Dit werkt voor mij, maar wil niet zeggen dat dat ook voor jou zo is. Succes!! Je kan het!