17 Reacties
2 jaar geleden
Persoonlijk vermijd ik de magnetron het liefst met alles! Ik zou voor het uitkoken gaan. Maar als je het fijner vind om het met de magnetron te doen dan moet je dat doen
2 jaar geleden
Ik heb zelf geen magnetron sterilisator. Ik heb er een van philips avent die doe je in de stekker beetje water en druk op een knopje en hij gaat dan zelf uit na 10 minuten dja is het helemaal schoon kunnen 6/7 flessen tegelijk in en een eigenlijke plekje voor de spenen en doppen heel Fijn ga hem deze x ook gebruiken had bij mijn 1e geen sterilisator en vond het uitkoken zelf wel een gedoe dit is echt zoveel prettiger en sneller. Ik zal het je dus wel aanraden
2 jaar geleden
Ik vind de magnetron sterilisator vooral handig voor de kolfspullen. Je weet dan dat alles weer helemaal schoon is.
2 jaar geleden
Magnetron sterrilisator werd hier iedere avond even gebruikt. Van prenatal heb je er eentje voor 20/30,- en het werk hetzelfde als de duurdere merken. Ik vond het ideaal. Stuk makkelijker dan uitkoken haha
2 jaar geleden
Reactie op Wensmama4
Ik heb zelf geen magnetron sterilisator. Ik heb er een van philips avent di ...
Weet je toevallog of daar ook andere merken flesjes in passen? Klinkt als n handig toestel maar heb flesjes van madela die bij mijn kolfsetje horen dus weet niet of het voor mij zin heeft die aan te schaffen? 😅
2 jaar geleden
Ik heb er dit keer een van philips gekocht, passen medela flesjes en onderdelen zo te zien ook gewoon in. Uit voorzorg gedaan omdat ik vorige keer -zeker in de kolffase toen ik weer aan t werk was echt zo enorm klaar was met dat uitkoken. Elke dag voelde ik weer weerzin dat dat als laatste taakje van de dag moest en met mn vermoeide hoofd stond ik ook regelmatig onhandig te klooien met een tang en stomme flesjes waar heet water uit droop. Dus ga voor meer gemak dit keer. Zal vast ook nog wel eens kleine hoeveelheden in een pannetje doen, maar dan kan ik kiezen.
2 jaar geleden
Natuurlijk is uitkoken in een pan ook voldoende. Tegenwoordig zijn de “regels” ook veel minder streng. Uitkoken alleen voor het eerste gebruik + evt in de kraamweek wat vaker? Ik deed de flessen gewoon in de vaatwasser. Puur voor mijn gevoel eens in de maand ofzo nog uitgekookt.
2 jaar geleden
Een van de dingen die we gekocht hebben maar amper gebruikt(eentje van difrax). Vond het echt een onding, stond in de weg en had nog niet het idee dat het schoon was. Pan op het fornuis en even uitkoken vond ik fijner werken.
En zoals aangegeven zijn de richtlijnen ook veranderd aantal jaar terug. Uitkoken voor 1e gebruik en daarna gewoon met een sopje of vaatwasser is voldoende, tenzij verminderde weerstand.
2 jaar geleden
Ik vond het super handig, ook voor speentjes etc. In 6 minuten helemaal klaar, geen gedoe met pannen en wachten. Als je hem dicht hield bleef het ook lang 'steriel'. Omdat het zo snel ging, deed je het ook veel vaker. Flesjes werden ook brandschoon. Het was echt een fijne gedachte.
2 jaar geleden
Nouuu gewoon de flessen in de vaatwasser, en 1/2 keer in de week even uitkoken. Zal in het begin het wat vaker doen, ik vind het zonde geld.
2 jaar geleden
Mij lijkt het zonde van je geld. Althans, als je net als wij de nieuwe richtlijnen gaat volgen. Daarin wordt aangegeven dat uitkoken eigenlijk alleen voor het 1e gebruik nodig is.
Dit hebben we ook bij onze dochter gedaan + heel af en toe eens een keertje als we het flesjes een hele nacht vies op de salontafel hadden laten staan.
2 jaar geleden
Je kan ook het flesje vullen met water en de speen in het flesje stoppen. En een bakje met water met de flessenhals/dop erin en dan in de magnetron.
2 jaar geleden
Reactie op jongensmama15
Je kan ook het flesje vullen met water en de speen in het flesje stoppen. E ...
Zo doen wij het op werk (kinderopvang), zonde geld zo’n apparaat 🫣