12 Reacties
2 maanden geleden
Onze zoon vond de wieg ook helemaal niks, want dan kon ie niks zien. We hebben toen de wagen geprobeerd, inderdaad in een stand waardoor hij redelijk naar achteren ligt, en dat vindt ie fantastisch! Zolang hij z’n hoofdje wel redelijk omhoog kan houden en dus niet helemaal met zn hoofd “wegzakt” lijkt me dat geen probleem.
2 maanden geleden
Zoals ik begrepen heb zijn de spieren enzo nog niet zo ver ontwikkeld dat hij zichzelf kan corrigeren naar links en rechts tijdens het wiebelen in de wagen, als ze nog niet goed rechtop kunnen zitten. Hier is ze 24 wkn en gaat nog in de ligbak anders draagzak. Ook rechtop in de kinderstoel stel ik zo lang mogelijk nog uit. Maar als hij helemaal plat is en niet te lang zou ik het misschien wel doen af en toe.
2 maanden geleden
Wij hebben nu ook het zitje op de kinderwagen gedaan, hier ook 20 weken. Onze zoon wil alleen nog op zijn buik liggen om vervolgens zijn hoofd uit de bak te steken. Onze zoon rolt inmiddels ook al alle kanten op en strekt continue zijn kont de lucht in, denk dat wij hem ook een enorm plezier doen met het zitje.
Als je de ligstand/ halve ligstand gebruikt lijkt het mij geen probleem.
Denk altijd maar zo, vroeger was er geen internet om alles op te zoeken en al die mensen zijn ook groot geworden en gezond, gewoon je gezonde verstand gebruiken dan doe je het altijd goed 😜
2 maanden geleden
Prima. 👌
Gewoon overstappen. In veel andere landen gebruikt men niet eens een reiswieg op de kinderwagen. 😉
2 maanden geleden
Hier ook de wieg bak weg en het zitje erin! Voornamelijk de lig stand zoals meerdere zeggen en soms iets rechter maar nooit helemaal rechtop want dat kan hij nog niet goed. Ik geloof niet dat het zoveel kwaad kan die paar keer dat hij erin zit 😅 en op mijn schoot zit hij ook bijna de hele dag. Lekker doen!
2 maanden geleden
Ik kreeg een leuke tip van de kinderfysio. Leg het kind op de buik in de bak (als het nekje sterk genoeg is. En dan de kap omlaag of als je kap dat heeft, flapje omhoog zodat je dat gaasje hebt waar ze doorheen kunnen kijken. Mijn dochtertje van 4 maanden vind het helemaal fantastisch!