7 Reacties

3 maanden geleden

Misschien dat het een slaapassociatie wordt, maar het belangrijkste is dat hij het blijkbaar nu nodig heeft. Waarschijnlijk zit hij in een groeispurt en heeft hij de extra voeding gewoon nodig. Het zou kunnen dat hij daarna vanzelf weer doorslaapt, maar ik zou me daar niet te veel op focussen. Het is normaal dat baby’s (in fases) niet doorslapen. Groeien is nu het belangrijkste.

3 maanden geleden

Op deze leeftijd is een nachtvoeding nog volkomen normaal! Zeker wanneer ze een groeispurt hebben, is extra voeding nodig. Ik zou de fles gewoon geven!

3 maanden geleden

Mijn dochter zit flínk in de slaapregressie (ook 15 weken) en vraagt ook om de borst, bijna om de drie uur ‘s nachts, terwijl ze vanaf 7/8 weken ook doorsliep. Ik geef haar dan wat voeding. Soms slaapt ze meteen daarna door en soms niet. Dan moet ik haar wiegen of echt bij me in bed nemen. Dat wil ik haar niet aanleren maar anders ben ik heel de nacht met haar bezig. Ze weigert in de co-sleeper in slaap te vallen. Als iemand daar tips voor heeft hoor ik het graag…

3 maanden geleden

Ik ben van mening dat alles wat je (onbewust) misschien aanleert je ook wel weer af kan leren. Mijn oudste heeft tot 17 mnd nachtvoedingen gehad. Voor mij is slaap het belangrijkste dus ik was ( en ben nu met de jongste) altijd vrij snel met de fles. Als dat helpt, dan is dat waar de behoefte is. Als ze het niet meer nodig hebben vragen ze er niet meer om en als het echt de spuigaten uit gaat lopen kun je altijd stapsgewijs proberen af te bouwen. Maar dat zou ik het komende jaar persoonlijk niet doen..

3 maanden geleden

Het zou ook kunnen zijn dat je kleintje overdag meer voeding zou kunnen krijgen waardoor hij snachts weer wat beter gaat slapen?

3 maanden geleden

Reactie op MBBB.

Op deze leeftijd is een nachtvoeding nog volkomen normaal! Zeker wanneer ze ...
Precies dit. Mijn meisje heeft ook opeens de nachtvoeding weer nodig.

3 maanden geleden

Reactie op MBBB.

Op deze leeftijd is een nachtvoeding nog volkomen normaal! Zeker wanneer ze ...
Ja helemaal mee eens! Onze dochter heeft het ook weer een paar weken nodig gehad. Dit is plotseling weer over en ze slaapt nu weer door! Het is weer even een fase🙏🏻