17 Reacties

2 jaar geleden

Wij hebben deze co sleeper ook, maar een extra matras is niet nodig hoor! Een baby is zo licht… Wij hebben er alleen een molton en hoeslaken overheen.

2 jaar geleden

Reactie op mars90

Wij hebben deze co sleeper ook, maar een extra matras is niet nodig hoor! E ...
Zo doen wij het ook

2 jaar geleden

Hier ook zelfde cosleeper, zonder extra matrasje. Te zacht is ook niet goed😊

2 jaar geleden

Wij hebben deze ook en vind t matrasje echt geen fijne kwaliteit, dun en synthetisch. Ik heb deze gekocht met daarover heen een molton en hoeslakentje (voelt veeeel fijner voor de kleine): https://www.zoombee.nl/contents/nl/p111482_wiegmatras_maxi_cosi_iora_air.html

2 jaar geleden

Wij hebben deze ook, zonder extra matrasje. Voelt idd best dun en hard aan, maar ga er vanuit dat dit met een reden zo gemaakt is en een stevig matrasje is beter / veiliger dan een zacht matras. ☺️

2 jaar geleden

Reactie op Kristina123

Wij hebben deze ook en vind t matrasje echt geen fijne kwaliteit, dun en sy ...
Dankjewel voor je reactie! Welke molton heb jij eromheen? En welk formaat? 🥰

2 jaar geleden

Reactie op mars90

Wij hebben deze co sleeper ook, maar een extra matras is niet nodig hoor! E ...
Super!! Dankjewel voor je reactie. Welke molton heb jij precies? 🙈🥰

2 jaar geleden

Wij hebben deze ook, niks overheen gedaan. Wel spijt van want ons zoontje slaapt op dat harde niet goed helaas. Veel gebroken nachten gehad, 3 ,5 week bij ons gelegen, nu gaat hij lekker naar zijn eigen bedje. Overal slaapt hij goed behalve in de co sleeper is voor hem te hard. Ieder kindje is anders natuurlijk.

vorig jaar

Vraagje. Ik wil proberen om mijn zoontje met reflux op zijn buik te laten slapen. Hij is nu 7.5 weken. Nu lees ik dat ik hiervoor een aerosleep matras moet gebruiken. Wij hebben zelf ook de iora air, maar wat voor matrasje zit hier standaard in? Dat kan ik namelijk niet vinden. Iemand verder tips voor het buikslapen van zo'n jonge baby?

vorig jaar

Reactie op Anoniem_97

Vraagje. Ik wil proberen om mijn zoontje met reflux op zijn buik te laten s ...
Aerosleep is schijnveiligheid. Mijns inziens geldklopperij. Volgens de richtlijnen is 7,5 maanden te jong om op de buik te slapen dus als je het kan vermijden is beste. Helpt de reflux stand niet? Bovenstaande gezegd hebbende, ik heb ook twee buikslapers die al vroeg op hun buik sliepen overdag. Vanaf 3 maanden sliepen ze snachts ook op hun buik (op een normaal matras). Ik wist toen wel zeker dat ze hun hoofdje netjes opzij hielden. Ik checkte het ook vaak, snachts werd ik daar op de een of andere manier even wakker voor. Ik zou het buikslapen overdag oefenen. Sterkte met de reflux, lijkt me heel pittig

vorig jaar

Reactie op Parkbewoner

Aerosleep is schijnveiligheid. Mijns inziens geldklopperij. Volgens de rich ...
7,5 weken bedoel ik in zin 3 haha

vorig jaar

Reactie op Parkbewoner

Aerosleep is schijnveiligheid. Mijns inziens geldklopperij. Volgens de rich ...
Dat kwam ik ook tegen ja. Dat aerosleep niet wetenschappelijk is bewezen? Jouw kids sliepen dus op de buik zonder aerosleep? Zoontje zit bijna 16-20 uur per dag ik de draagzak...we slapen zelf amper, alleen in afwisselende shifts. En dan heb ik geluk dat mijn man pas vanaf maandag hoeft te beginnen met werk. Anders had ik het echt niet getrokken :( Als de kleine overdag ook maar 1 uurtje na elke voeding op zijn buik zou kunnen slapen zou dit een wereld van verschil zijn. Hoe het nu gaat is niet vol te houden. Vandaar dat ik het overdag wil proberen.

vorig jaar

Reactie op Anoniem_97

Dat kwam ik ook tegen ja. Dat aerosleep niet wetenschappelijk is bewezen? J ...
Jep zonder aerosleep. Pff klinkt inderdaad heel pittig! Mijn oudste wilde overdag ook niet slapen, veel gedoe mee gehad altijd (nog steeds vindt ze het niet top) en de tweede leefde de eerste 12 weken in de draagdoek😅. De tweede dus vanaf 12 weken op de buik weggelegd en ging echt zoveel beter. Dus echt wel het proberen waard! Maar eerst gecontroleerd, dus vaak checken of hij goed ligt enzo. Ik zit niet zo goed in reflux klachten bij baby's (wel bij volwassenen, is mijn werk bij de maagdarmlever😂). Maar kun je zijn voeding niet wat indikken? Of dat Nutrilon AR (zo heet het geloof ik?). Of Nexium voor kinderen via de huisarts?

vorig jaar

Reactie op Parkbewoner

Jep zonder aerosleep. Pff klinkt inderdaad heel pittig! Mijn oudste wilde o ...
Ah toevallig dat van de draagdoek. Mijn man draagt hem dus want ik kan dat fysiek niet aan door de bevalling. Mijn zoontje krijgt sinds anderhalve week nexium. Daarvoor was het 20+ uur in de draagzak!!! Eens in eenbof twee dagen lukte het om hem in de woonkamer slapend in zijn autostoetje te leggen. Dat is de grootste helling die we kunnen maken waarbij hij zelfstandig doorslaapt op zijn rug en dat gaat dan ongeveer 45 min tot een half uurtje goed, maar lijkt ook steeds minder te werken.. Op zijn buik op onze borst slaapt hij zo 2.5 uurtjes door. Af en toe draait hij zijn hoofd zelf naar de andere kant. En soms heeft hij even zijn fopspeen nodig om het opkomende maagzuur makkelijker weg te slikken. Ik heb een gevoel dat op zijn buik slapen in de box voor ons een oplossing zal zijn! Mag een baby eigenlijk wel een fopspeentje in wanneer hij op zijn buik slaapt?

vorig jaar

Reactie op Anoniem_97

Ah toevallig dat van de draagdoek. Mijn man draagt hem dus want ik kan dat ...
Zou het dan gewoon proberen inderdaad op de buik! Hopelijk werkt het. En ja speentje mag gewoon op de buik. Als hij zijn hoofd naar de andere kant draait heb je wel risico dat hij hem verliest, maar dat heb je altijd wel. Wij hebben vanaf 3-4 maanden altijd het speentje aangegeven ipv in haar mond gedaan. Ze kon hem al vroeg zelf in haar mond doen. Dat was wel handig😁. Je leert toch wat dingen van de eerste die bij een tweede makkelijker gaan.

vorig jaar

Reactie op Parkbewoner

Zou het dan gewoon proberen inderdaad op de buik! Hopelijk werkt het. En j ...
Dankje! Hahaha goede tip van dat aangeven