9 Reacties

één maand geleden

Een grote speelmat op de grond leggen, speeltjes verspreiden en lekker laten ontdekken, voelen, in de mond steken 😃 Muziekjes met geluid en die bewegen, zo een piano'tje ofzo ook leuk! Gaan zwemmen, eens gaan wandelen langs de bomen, ...

één maand geleden

Eerlijk, ik zit heel veel binnen. Ik zing veel voor haar, speel met haar op de mat, dansen met haar in mijn armen etc. Ik heb gewoon de puf niet om haar naar beneden te tillen in haar ligbak om te gaan wandelen.

één maand geleden

Reactie op ElineB1994

Eerlijk, ik zit heel veel binnen. Ik zing veel voor haar, speel met haar op ...
Snap ik volledig! Maar ik denk eerlijk gezegd dat je kindje minstens even graag gewoon thuis speelt en bij jou is dan constant uitstapjes te gaan doer hoor 😊

één maand geleden

Reactie op Shanin

Snap ik volledig! Maar ik denk eerlijk gezegd dat je kindje minstens even g ...
Gaan wandelen is vaak meer voor mijn welzijn dan voor de baby 😃

één maand geleden

Wandelen met de hond, naar een tuincentrum met aquaria (kan ze uren kijken), op visite gaan (bij mensen met huisdieren/kleine kinderen), badje met waterspeelgoed (ze kan al aardig goed zitten), spelen in de babygym, spelen in de box, samen op de grond liggen neus aan neus op de buik en haar nadoen (als ze haar amen en benen optilt doe ik dat ook en anders opdrukken op de armen), boekje "lezen", voorlezen, zingen, dansen (in de armen en anders zij in de box liggend en ik staand), was vouwen (zij ligt dan met een hydrofiel of een speeltje naast de stapel was en vindt ze helemaal leuk), samen douchen, balletje rollen, aan dingen ruiken (bijvoorbeeld een tshirt met mijn parfum, aardbei, koffiepoeder, etc), proeven (laten likken aan [bevroren] fruit/groente die je rauw kan eten), naar de winkel een boodschapje halen en dan elk gangpad door en haar laten kijken, kleertjes shoppen in een fysieke winkel en haar dan alles laten zien/voelen als ze schone handjes heeft en dierenparkje

één maand geleden

(Onze kleine is morgen precies 5maanden) Ik probeer elke dag met zoontje te gaan wandelen. We gaan ook wel eens naar het bos, met mooi weer haalde ik hem dan eventjes uit de wagen en liet de bosrijke omgeving zien. Soms heb ik wel momenten dat ik het ff niet weet wat we moeten doen. Zingen vind hij leuk zoals in de maneschijn, dan hou ik z'n handjes vast en doen we samen de bewegingen die erbij horen. Ook heb ik een kinderliedjes playlist op Spotify gemaakt, soms zet ik die bijv aan op de tv en ga met hem dansen. Zwemmen in het weekend met m'n man erbij, dat vind hij fantastisch. Niet lang hoor, 45-60min zwemmen ongeveer. Verder heeft bij heel veel speelgoed. Een bal die hij zelf kan vastpakken wat hij leuk vind https://www.prenatal.nl/speelgoed-en-cadeau/baby-en-peuterspeelgoed/oball-classic---bal-rammelaar-1465670099.html?dwvar_1465670099_kleurnaam_60=Multi&cgid=#q=Oball&start=1 laatst heb ik een balletje voor 1-2euro bij de action gehaald waar licht in zit, vind hij ook heel leuk. Of speeltjes waar geluidjes oid in zit. Dit is ook een aanrader, sleutels; https://www.bol.com/nl/nl/p/nuby-bijtspeeltje-koelbijtsleutels-blauw-3m/1004004012188739/?Referrer=ADVNLGOO002031-S--1004004012188739&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI06j96KzviAMVSmRBAh0hoRLlEAQYBiABEgJQB_D_BwE hij kan ze tegelijk in z'n mond stoppen en ontdekken Verder doe ik regelmatig een "tour de jour" rondje door het huis en elke kamer even langs gaan. Dan ziet hij weer nieuwe dingen. Gister ging ik mijn zonnebril op en af doen en dat aan hem laten zien in de spiegel, hij lag in een deuk. Ik laat hem ook veel dingen voelen, zoals de lampenkap, de spiegel of andere gekke structuren. We hebben ook nog een vliegen kralenketting voor de deur hangen, dat vind hij ook leuk om te zien. Als ik op zolder de was ga ophangen, neem ik hem mee en zet ik hem neer in de hoek van een stoel die daar staat. Hij gaat dan met de knijpers spelen, op die manier probeer ik hem overal wel in te betrekken. Soms is het ook zelf een beetje zoeken en uitproberen. M'n kleine vind het ook leuk als ik hem op m'n benen zet en hem dan vast hou, als ik dan zachtjes M'n benen ga trillen, ligt hij in een deuk. Soms leg ik hem met zijn rug op m'n benen terwijl ik zit en dan zitten zijn benen tegen mijn buik aan. Dan ga ik ook zachtjes trillen met m'n benen zodat zijn rug en lichaam ook gaat trillen, dan ligt hij ook in een deuk en hij word er tegelijk moe van. Soms als ik het even niet weet dan zet ik hem in zijn wipstoel, dan zet ik even spongebob aan en daar word hij ook wel rustig van. En dan kan ik tegelijk ff m'n ding doen bijvoorbeeld.

één maand geleden

Hier gaat ze vooral mee in de routine van de dag en van dr grote zus haha. Ze ligt veel op dr speelmat met speelgoed of in de box, of zit in de stoel met wat te spelen. En verder entertaint dr grote zus haar vooral haha. Ze kijkt mee als ik kook, we gaan geregeld naar de winkel/hond uitlaten of op bezoek bij vrienden bijv. Maar ik onderneem nu nog geen speciale uitjes voor haar. Ze is nu een aantal keren meegewerst naar monkeytown voor dr grote zus en dat vond ze erg interessant. Verder zing ik ook verhaaltjes met haar en knuffel/speel ik met haar, maar het is echt nog niks bijzonders 😂 ik ben juist blij als de oudste een dag weg is en ik alleen met de baby ben, dan kan ik het huishouden bijwerken terwijl ze zichzelf vermaakt 😂😂😂

één maand geleden

Hier in de buurt zit een zeehondenopvang en die valt onder de museumpas van deze gemeente en daarmee gratis naar binnen. Ze hebben daar ook veel aquariums en dat vind ze fantastisch. Ik ga daar graag even heen, zelf een kopje koffie met een gebakje doen en daarna lekker met de kleine in de draagzak rondkijken.

één maand geleden

We hebben een lage spiegel waar het speelkleed naast ligt, ze kan hele tijd in de spiegel naar zichzelf kijken, naar speeltjes en wat er achter haar gebeurd, speelt zo ook graag kiekeboe met ons op afstand. Verder regelmatig naar een winkel, tuincentrum, ergens een kopje koffie drinken, langs bomen wandelen is altijd plezier, dansen en muziekjes luisteren. Bij mijn man zit ze wel eens op schoot en gaat hij piano spelen. En verder laat ik haar ook vaak zichzelf vermaken, dan ben ik in de keuken bezig en spelen we ondertussen kiekeboe via de spiegel De liedjes van Muziwijsjes op Spotify vind zij heel leuk en ik ook prima om te horen (niet zo'n typische kinderliedjesstemmetjes)