22 Reacties

één maand geleden

Maatje 3 hier nog. Ruim 8 kg zou hij nu moeten wegen en 68 cm🙈 het heeft echt met de bouw van je kindje te maken. Mn oudste had ook een wat dikkere bil en die zat sneller in 4!

één maand geleden

Maatje 4+ van Etos merk. Kleine is 68 cm en 8.5 kilo. Maatje 4+ is vanaf 9 kilo. Maar vind deze prettiger dan een maatje kleiner. Zeker voor de nachten.

één maand geleden

Ik gebruik maat 4 van kruidvat. Hij is 8kg en bijna 6 maanden.

één maand geleden

Wij gebruiken op de dag nummer 3 van pampers en in de nacht nummer 4 anders red ze de nacht niet en is ze nat. Ze is nu 6 mnd is 66cm en weegt 7 kilo

één maand geleden

Wij hebben maatje 3 van rascals zoontje is ongeveer 70 cm en 7,5 kg

één maand geleden

Nummer 3 van pampers premium protection Nummer 3 van rascall and friends Dochtertje is 7,65 kg

één maand geleden

Hier zit maatje 3 van de Etos luiers nog goed. Ik gok dat hij 67 cm en rond de 7 kg is. De eerste tijd groeien ze snel uit de maatjes, maar vanaf zo’n maand of 8 gaat het een stuk langzamer. Onze dochter ging over op maat 4 toen ze 8 maanden was en nu met 2 jaar en 2 maanden draagt ze nog steeds maat 4 (luierbroekjes)

één maand geleden

Wij gebruiken nummer 3 van kruidvat, 70cm en 7,2 kg

één maand geleden

Wij gebruiken overdag maat 3 en in de nacht maat 4 kruidvat luiers. Onze zoon is 66cm en 6,9 kilo

één maand geleden

Wij gebruiken maat 3 van pampers. Ons meisje is bijna 6 maanden en weegt 7,3 en is 67 cm lang

één maand geleden

Als je van het kruidvat een dicht pak hebt, mag je die in de winkel ruilen voor een grotere maat. Zonder bon.

één maand geleden

Maat 2 van pampers premium protection zit nog goed. 66 cm en ik denk rond de 7,2 kg. Hij is over een aantal dagen 6 maanden

één maand geleden

Reactie op Ariiane

Maat 2 van pampers premium protection zit nog goed. 66 cm en ik denk rond d ...
Oh echt? Ik gebruik ook pampers premium protection, maar maat 2 gebruikte ik eind juni met 2,5 maand al niet meer. Hoe zit het dan bij jouw kindje qua pasvorm en hoe vaak verschoon je? Want zo te zien zijn ze even groot en zwaar. Hier 5 luiers overdag en in de nacht geen verschoning.

één maand geleden

Reactie op tinavdk

Als je van het kruidvat een dicht pak hebt, mag je die in de winkel ruilen ...
Weet ik! Goeie tip idd, maar ik vraag me gewoon af hoe het verloop van die maten is. Blijkbaar doen we als moeders veel verschillend 😊

één maand geleden

Bedankt voor alle reacties mama’s! Het is blijkbaar overal een beetje verschillend

één maand geleden

Reactie op IFS

Oh echt? Ik gebruik ook pampers premium protection, maar maat 2 gebruikte i ...
Ohh serieus, wij zaten toen nog in maat 1, gingen in juli dacht ik pas over naar maat 2. Hij is best een kleine en slanke baby, ik ben zelf ook niet de langste (+-1,50M).. dus hij doet super lang bij elke maat voor hij eruit kan. Gaat nu ook sinds 1 maandje in 68, terwijl sommige 62 maten nog prima passen. Hij wordt elke 3/4 uur verschoont, dus ook ongeveer 5 luiers. Af en toe nog in de nacht 1x verschonen.

één maand geleden

Reactie op IFS

Bedankt voor alle reacties mama’s! Het is blijkbaar overal een beetje versc ...
Ik persoonlijk ga eigenlijk voor de aangegeven kilo's al over naar een grotere maat.. met 7 kilo ging ik naar maat 4 8 tot 14kg en dat heb ik bij vorige maten ook gehad.. puur omdat lekte of de luier te strak zat , nu begon die met maat 0 (2.8 kilo) en is flink gegroeid , 8 kilo nu en volgende week 6 maanden. Zit ook iets boven gemiddeld in de curve. Inhaalslag is gemaakt. Dus zou vooral kijken naar wat vind jij prettig en zit t prettig voor je baby.. ik vond t ook onwijs lastig.. en dan heb je ook nog luierbroekjes ipv luiers vanaf maat 4.. ik persoonlijk vind ze niet fijn, maar voor overdag is het wel lekker voor hem, meer bewegingsvrijheid..

25 dagen geleden

Ik heb een grote vent van 70 cm en 9 kilo, wij zitten in maat 5. Als hij teveel striemen krijgt stap ik over, want dan zit de luier te strak en niet lekker meer.

25 dagen geleden

Reactie op IFS

Bedankt voor alle reacties mama’s! Het is blijkbaar overal een beetje versc ...
Ja echt naar je kindje kijken! Hier ben ik vooral blij dat we nog in 3 zitten want 💸💸💸

25 dagen geleden

Pasvorm verschilt ook erg luier. We hadden bij ons zoontje eerst de premium protection van pampers maar die waren veel te smal voor zijn billen dan kom je beter uit met een maatje groter maar de pampers harmonie hebben een bredere pasvorm. Weet niet hoe het bij andere merken is maar dat viel ons toentertijd op. Nu weer gelijk voor de harmonie gegaan. Onze dochter is 9kg en 70cm maatje 4 en in de nacht gebruiken we de pants