14 Reacties

2 maanden geleden

Hi, ik ben gewoon gestart met groentes. Ik begon met broccoli daarna bloemkool, yoghurt, wortel en komkommer. Ik heb niet echt een volgorde of iets aangehouden hoor. Mijn zoontje is deze week 5 maanden dus ga nu een start maken aan fruithapjes 😁

2 maanden geleden

Wij gaan het mama Roos kookt schema doen. Ideeën zijn : idd wortel , courgette, en: - Pastinaak -Zoete aardappel - Pompoen - Broccoli - Bloemkool Je zou nog kunnen denken aan spinazie, bietjes, nouja alles wat in het groente schap staat denk ik?😅 Het wordt wel aangeraden vooral op groente te focussen en fruit wat later of minder te geven. Fruit is vaak zoet en gaat er vaak wel in 😋 Ik heb het gekookt, gepureerd en in diepvries blokjes gedaa, dan heb je een voorraadje.

2 maanden geleden

Wij geven wat we avondeten zeg maar dus als we iets eten waar wortel in zit,dan eet ze dat. En zo door. En als ik een avond niks heb, dan iets uit de vriezer wat ik heb bewaard of een groentepotje met 1 enkele groente😊

2 maanden geleden

Bloemkool was hier echt geen succes. Nu erwten geprobeerd en dat vond ie gelijk fantastisch! Is een zachte smaak, we geven het even 5 dagen achter elkaar. Hierna gaan we wortels en sperziebonen proberen, dat komt nu vers van het land bij m'n ouders dus daar profiteren we even goed van 😀😉

2 maanden geleden

Hier afgelopen donderdag 5 maanden en vandaag gestart. Begonnen met pastinaak. Hij leek het best lekker te vinden. Trok niet echt een vies gezicht en wilde nog meer hapjes. Deze smaak gaan we nu een aantal dagen doen. Daarna verder met andere groente en later pas fruit. Zo bij onze 1e ook gedaan. Ik kook het, pureer of stamp het en dan in de vriezer in ijsblokjesvorm.

2 maanden geleden

Wij houden dit schema aan. Niet omdat het moet, maar omdat het lekker makkelijk is :-)

2 maanden geleden

Ze eet hier mee wat wij ook eten aan groente. Dan maak ik extra hapjes voor als wij een ander soort maaltijd eten. Dus geen schema. Ze heeft nu op: Aarbeien Appel Banaan Perzik Wortels Bieten Erwten

2 maanden geleden

Reactie op Jootje91

Ze eet hier mee wat wij ook eten aan groente. Dan maak ik extra hapjes voor ...
Hoe heb jij het fruit aangeboden? Ook pureren?

2 maanden geleden

Wij zijn met ruim 4 maanden gestart met wortel daarna pompoen en ik geef nu peer. Het gaat eigenlijk heel goed, doet zijn mond goed open, slikt goed en lijkt het ook lekker te vinden haha! Ik geef steeds alles een paar dagen achter elkaar. Ik heb van te voren wortel, pompoen, avocado, banaan & peer ingevroren in een ijsblokvorm, dit zijn allemaal zachte smaken. Wortel viel wat minder in de smaak, dus dit ga ik na de peer weer een paar dagen geven. Binnenkort ga ik de vormpjes opnieuw vullen en ga dan bloemkool, erwtjes, meloen, zoete aardappel & courgette aanbieden. En dan misschien ook al wat mixen met pindakaas & ei ivm allergieën. En hierna ga ik ook smaken mixen die los goed gingen.

2 maanden geleden

Hier al op: Wortel Pompoen Knolselderij Pastinaak Courgette Bloemkool Broccoli Rode bieten Zoete aardappel Banaan Mandarijn (sap zeg maar)

2 maanden geleden

Reactie op Robín

Wij houden dit schema aan. Niet omdat het moet, maar omdat het lekker makke ...
Waar heb je dit schema van als ik vragen mag

2 maanden geleden

Reactie op Robín

Wij houden dit schema aan. Niet omdat het moet, maar omdat het lekker makke ...
Wat is het fruit onder de blauwe bes in de legenda? Perzik?

één maand geleden

Reactie op SiStitch

Wij gaan het mama Roos kookt schema doen. Ideeën zijn : idd wortel , courg ...
Wij volgen dit schema inmiddels 5 weken en gaat hier erg goed! Kan het zeker aanraden! 🙌🏼

één maand geleden

Reactie op Shad13

Waar heb je dit schema van als ik vragen mag
Dit is van mama Roos kookt, zeker een aanrader! 🙌🏼