12 Reacties

één maand geleden

Lastig hè! Je wilt je kind(eren) zoveel mogelijk alle aandacht geven, terwijl je ook al ballen hoog moeten houden. Wij werken hier beide onregelmatige diensten en dat is nu echt heel fijn. Rond 15.30 thuis of pas om 15.00 uur beginnen. Hierdoor veel tijd voor onze dochter! Ik probeer echt van alle minuten te genieten en anders heb ik in m’n achterhoofd dat ik ‘maar’ 3 dagen werk en ik snel weer een dag vrij ben om haar de hele dag te knuffelen🤭. Het is nou eenmaal het leven denk ik dan maar🤷🏻‍♀️

één maand geleden

Ik weet niet hoeveel je werkt maar ik ben ook sinds 3 weken weer begonnen en neem een dag per week ouderschapsverlof op. Ik werk dan ma, di en donderdag, ben ook rond 18 uur thuis. Ik vind vooral de ma, di inderdaad lastig omdat je dan de baby weinig ziet. Ik probeer maar zo makkelijk mogelijk te eten, bijvoorbeeld vooruit gekookt en gebruik soms ook mijn kolfrecht om wat eerder naar huis te gaan zodat ik de einde middagvoeding zelf thuis kan geven, dat geeft ook al wat rust. Heb je het 70% ouderschapsverlof al op? Ik had ook een collega die dan einde middag daar een paar uurtjes van inzette zodat ze eerder thuis was. Als je een paar uurtjes per dag gebruikt kun je dat best lang rekken, zonder dat je er financieel heel erg op achteruit gaat.

één maand geleden

Reactie op JeanD

Ik weet niet hoeveel je werkt maar ik ben ook sinds 3 weken weer begonnen e ...
Hoi hoi, ja ik neem mijn ouderschapsverlof al gespreid op. Ik werk nu 2 dagen per week in plaats van 3. In ieder geval tot januari kan ik dit zo rekken. Dat geeft wel iets rust maar hierdoor maak ik mij alleen maar meer zorgen als ik wél weer 3 dagen moet gaan werken.

één maand geleden

Ik vind de combinatie ook pittig, zeker ook omdat ik het gevoel heb dat de werkdagen bestaan uit geplan rondom kolven en het gevlieg ervoor en erna. Ik had de hoop dat ik gewoon moest wennen maar nu na 7 weken vind ik het echt nog heel intens. Ik ervaar hetzelfde als jij - zou ook graag willen stoppen maar financieel kan dat niet.

één maand geleden

Heel herkenbaar! Ik moet mijn hele werkdag plannen rondom kolven op kantoor of het borstvoeding geven als ik thuis werk. Daardoor lukt het me nauwelijks om echt lekker te werken en het een dag vol regelen is en voor mijn gevoel alles half doen is. Heb niet echt tips, behalve dat ik mezelf eraan herinner waarom ik werk: mijn zoon laten zien dat vrouwen ook gewoon werken, dat zijn moeder financieel onafhankelijk is van zijn vader en dat ik mijzelf mentaal uit wil blijven dagen. Daar hou ik mij maar aan vast, totdat het langzaam makkelijker wordt (hoop ik). Succes, en zet 'm op! 💪

één maand geleden

Reactie op noortje539

Heel herkenbaar! Ik moet mijn hele werkdag plannen rondom kolven op kantoor ...
Super lastig! Daar heb je ook gelijk in en uiteindelijk word het ook makkelijker. Dat weet ik van de oudste maar des te meer realiseer ik mij ook hoe snel ze opgroeien en hoe de tijd voorbij vliegt 😔

één maand geleden

Reactie op saffiee

Ik vind de combinatie ook pittig, zeker ook omdat ik het gevoel heb dat de ...
Ik had ook de hoop dat het na een aantal weken wel zou wennen/verbeteren maar helaas blijf ik het ook zo moeilijk vinden! Inderdaad het vliegen ervoor en erna. Het haasten in de ochtenden. Inmiddels sta ik om 05.30 op om niet vreselijk te moeten haasten maar dan toch is het op het laatste moment altijd stress

één maand geleden

Ik vind het ook niet fijn! Vandaag laat thuis. Uurtje met de baby die dan te vermoeid is al. Boven een uur bezig. Beneden alles weer klaarzetten en voorbereiden. Wasjes draaien. En zit nu te wachten op 1 wasje en dan ga ik naar bed Voel me soms echt schuldig tegenover zoontje, ik doe al express extra eten maken als ik vrij ben en invriezen. Hebben we snel een gezonde maaltijd op tafel. Hoeven we daar weinig aandacht aan te besteden. Maar nog blijft er amper tijd over.

één maand geleden

Ik snap dat het heel lastig is. Tips van anderen om iets vrij te nemen kunnen misschien helpen. Je zou misschien ook 2u minder kunnen werken zodat je 1 dag om 4u al thuis bent, dan heb je wel wat meer tijd voor de oudste ook. En onthoud ook dat je straks ‘maar’ 3 dagen werkt, dus dat je 4 dagen er wel volledig bent voor je kids!

één maand geleden

Hier werken duidelijke afspraken over wie doet wat en heldere week structuur. Naar bed brengen doen we om-en-om. Man zorgt voor eten. Ik kom om 18.00/18.15u thuis met de kinderen en we schuiven aan tafel. Om 19.00u breng ik de baby naar bed (borstvoeding, dus die is nog even voor mij). Dan om 19.15/19.30u brengt een van ons de oudste naar bed. De ander ruimt de keuken/beneden op. Mijn nachten zijn nog gebroken. Dus mijn bedtijd is vaak om 21.00u. Dan is de dag weer voorbij. Ik werk 4 dagen. Ik herken wel dat het nu even pittig is.

één maand geleden

Het is soms even wat het is. Heb je je oudste ook gevraagd hoe bij het ervaart? Ik werk fulltime met2 kinderen, 3 jaar en 6 maanden. Maar..ik heb de luxe van 2 dagen thuiswerken waardoor we samen lunchen en ik optijd klaar ben zodat ij ook met de oudste een potje kan voetballen. Kleine tips: - zo nu en dan bij familie eten, zij kijken en knuffelen met de jongste. Jij alle aandacht voor de oudste. - in het weekend een uitje met de oudste plannen. Stukje wandelen, half uurtje voetballen, spelletje spelen. - soms de boel de boel laten of juist samen met de oudste deze taken doen. Muziekje aan, lekker gek dien en ondertussen samen de vaat doen en anders.. Afwas kan wel wachten tot na jullie moment. Het komt goed!