23 Reacties
2 jaar geleden
Hai hai, ik ben momenteel 6 weken en 5 dagen, en was en ben dus ook zwaar vermoeid. Heb mijn best gedaan om alles bij te benen waardoor ik afgelopen week ook ziek ben geworden(verkoudheid etc en duizelig enzo) maar merk nu nog steeds als ik dan nu niet rustig aan dor het weer erger wordt. Ik heb mij dan nu ook ziekgemeld op maandag en voor de aankomende 2 weken blijft dat zo tot ik terug ga dan naar de doktor. Als jou lichaam zegt rustig aan doen doe dat ook want ik merk nu ik dat niet gedaan heb ik er moeilijker bovenop kan krabbelen. Als het voor mijzelf was geweest was ik doorgegaan maar heb ook gezegt voor de baby doe ik het dan maar
2 jaar geleden
Hier ook 8 weken zwanger en ik werk in de zorg & ik lig al een week ziek thuis, doordat ik me vermoeid en totaal niet lekker voel. Vind dit ook lastig. Familie en vrienden zeggen hetzelfde: thuisblijven en aan mezelf en de zwangerschap denken.
We kunnen ons wel schuldig blijven voelen, maar ik troost mezelf door te zeggen: mijn werk heeft ook niet veel aan mij wanneer het echt misgaat omdat ik niet naar mijn lichaam hebt geluisterd en ik bijvoorbeeld neerval. Het is ook niet zo dat we ons hele leven thuisblijven. Maar in de 1e trimester (en de hele zwangerschap) is het inderdaad verstandig om de benodigde rust te pakken.
Als ik niet naar mijn lichaam luister en het gaat ook mis met mijn zwangerschap, ga ik mezelf ook kwalijk nemen.
Dus ja, er zijn genoeg redenen om inderdaad effe de tijd voor jezelf te nemen
2 jaar geleden
Jullie hebben helemaal gelijk. En ik weet ook dat ik wel aanwezig ben, maar mij dat op dit moment geen goede juf maakt. Ik kan er ook voor de kinderen niet optimaal zijn. Maar de stap om mij morgen ziek te melden is erg groot. Al weet ik wel dat het de beste beslissing is.
2 jaar geleden
Veel mensen zeggen dat het eerste trimester heftiger is. Dat komt omdat de hele basis van je kindje in no time wordt aangelegd. Daar gaat heel veel energie naar toe. Dus logisch dat we ons zo moe voelen. Je lichaam is heel hard aan het werk.
In de meeste gevallen zou het na het eerste trimester beter worden. Dus neem die tijd voor jezelf
2 jaar geleden
Heb mij ook ziek moeten melden! Met 6 weken al en doe het zeker rustig aan op werk! Zeker voel ik me schuldig maar ook weer niet want je lichaam is al full time aan het werk! Vergeet dat niet. Er wordt een heel nieuw mensje gemaakt in jouw lichaam. Wees er voor jezelf, en kies voor jezelf dan kies je ook voor je kindje.
2 jaar geleden
Ik ben vandaag weer voor het eerst op kantoor maar ik voel mij zo ziek en lamlendig ik heb de neiging om weer naar huis te gaan ik voel mij echt waardeloos herkend iemand dit?
2 jaar geleden
Reactie op Schippie06
Ik ben vandaag weer voor het eerst op kantoor maar ik voel mij zo ziek en l ...
Dat herken ik zeker. Ik ben nu een week thuis(ziekgemeld) en zou morgen weer moeten werken. Maar ik voel nog weinig verbetering. En als ik wel iets ga doen in huis. Word ik duizelig en misselijk. Dus ik denk dat ik deze week ook nog thuis ben. Al voel ik mij wel rot tegenover werk en collega's.
2 jaar geleden
Reactie op WennyPenny
Dat herken ik zeker. Ik ben nu een week thuis(ziekgemeld) en zou morgen wee ...
Ah vervelend zeg! Hopen dat het tweede trimester beter wordt.
Ik ben uiteindelijk toch naar huis gegaan om daar te werken en blijf voorlopig maar even thuis en goed uitrusten.
2 jaar geleden
Reactie op WennyPenny
Dat herken ik zeker. Ik ben nu een week thuis(ziekgemeld) en zou morgen wee ...
Je moet denken aan je eigen en vooral aan je baby’tje. Ik heb het ook werk in de zorg maar door m’n bloedverlies geregeld moet ik ook thuis blijven tot einde van de maand en voel ook schuldig tegenover andere collega’s
2 jaar geleden
Ik heb me sinds vandaag ook ziek gemeld ( 6.4w).
Gisteren was ben ik nog gaan proberen met als resultaat dat ik op het werk moest overgeven & vervolgens de hele middag/avond ook nog > over mn eigen grens heen gegaan dus.
Ik voelde al langer aan dat werken wat veel was maar durfde me ook niet ziek te melden. Werk op dagbehandeling voor jonge kinderen waar ook slecht vervanging geregeld kan worden.
Nu ik het toch heb gedaan geeft het wel rust. Dus ik raad je wel aan om inderdaad naar je lichaam te luisteren!!
Ik heb vandaag medicatie gevraagd aan de huisarts in de hoop dat dit me helpt om weer te kunnen werken. Maar als dit niet werkt dan is het even niet anders..
succes!!! 🍀
2 jaar geleden
Ik ben deze zwangerschap ook heel erg vermoeid en heb echt mijn rust nodig. Ik ga tussen de middag ook altijd even in bed liggen en slaap dan gerust een paar uurtjes.
Ik werk in de zorg en werk al een aantal weken voor 50%. Diensten van maximaal 4 uurtjes en alle dubbele diensten zijn uit mijn rooster gehaald. Ik werk in de thuiszorg dus ik had minimaal 2x in de week een dubbele dienst. Ik trok dat echt niet.
Nu ik halve dagen werk en maximaal 3 dagen in de week gaat het gelukkig redelijk goed en voel me sinds deze week al weer iets beter gelukkig. Hopelijk heb ik het ergste achter de rug😅
2 jaar geleden
Ik sta elke ochtend op hoe ik me ook voel, kleed me aan verzorg me doe m’n ding en ik ga beginnen met m’n werk, en elke dag kijk ik t aan tot hoe lang ik t volhoudt. Zo niet dan ga ik naar huis, maar ik blijf t wel elke dag proberen want ook heel vaak voel ik me ellendig smorgens maar als ik dan eenmaal bezig ben valt t toch mee, (soms ook niet natuurlijk). Dus ik blijf t proberen, gaat t niet, ga ik naar huis
2 jaar geleden
Ik heb mij tijdens mijn vorige zwangerschap ook ziek moeten melden. Wel maar een weekje maar mijn groep (groep 3) heeft toen ook gedraaid op stagiaires en onderwijsondersteuners. Na het eerste trimester voelde ik me ook een stuk beter en had ik veel meer energie.
Dus denk vooral aan jezelf, die lieve kids komen er wel in de klas!
Deze zwangerschap ben ik vooral heeeeeeeeeel moe en misselijk, dus breng de meeste tijd van de dag zittend op mijn bureaustoel (rijdend door de klas😅) door.
2 jaar geleden
Ik werk met de allerkleinsten. 0 tot 2,5 jaar... Om veiligheidsredenen ivm immuniteit voor cvm en rubella ben ik sinds vandaag thuis gezet door de arbeidsgeneesheer (dit is wel in België, want ik weet dat het in Nederland niet gebruikelijk is.) tot nu toe had ik weinig last van de zwangerschap alleen ontzettend moe en in de namiddag als ik niet even ging slapen erge hoofdpijn. Dus hoop dat dat vanaf nu beter gaat nu ik lekker kan thuisblijven.
Als het niet gaat, gewoon ziek melden.
2 jaar geleden
Reactie op Mijnkleinewonder
Ik werk met de allerkleinsten. 0 tot 2,5 jaar... Om veiligheidsredenen ivm ...
Ik had dat online gelezen en nagevraagd bij de verloskundige. En die zei meteen wel nee. Geen zorgen maken, alleen goed je handen wassen. Best bijzonder dat 2 landen er zo anders over denken. Fijn dat je lekker kunt thuisblijven. Lekker rusten.
2 jaar geleden
Loop hier ook enorm tegenaan, heb het idee dat ik echt op m'n tandvlees loop maar op werk is het ook enorm druk, met nog een collega die ook al half ziek gemeld is (andere medische reden). Dan denk ik zelf meteen, 'kom je niet aanstellen, je wilde zelf zwanger worden' , maar zo werkt het natuurlijk ook weer niet. Zit echt een beetje met m'n handen in het haar, als ik me ziekmeld weet ik dat er geen vervanging is dus dat ze niet gezien kunnen worden... Lastig 🥲
2 jaar geleden
Loop hier ook enorm tegenaan, heb het idee dat ik echt op m'n tandvlees loo ...
Dat klinkt ook heel lastig. Maar ergens ben ik blij dat ik niet de enige ben die zo denkt.
Al durfde ik het in het begin niet. Doe wat je hart je ingeeft. Ik ben blij dat ik thuis ben nu. Op mijn werk hadden ze nu niets aan mij gehad. En hadden ze mij op kunnen vegen. Daar zit ook niemand op te wachten. Hoe lastig ik, jou rust is heel belangrijk.
2 jaar geleden
Reactie op WennyPenny
Dat klinkt ook heel lastig. Maar ergens ben ik blij dat ik niet de enige be ...
Lief je reactie. Ben vandaag wel gaan werken maar toch weer ziek naar huis gegaan. Het ging echt niet, was mezelf ook niet met patiënten, kon amper een praatje met ze maken tijdens het behandelen (ben fysio). Hoop echt heeeeel hard dat dit de misselijkheidspiek van 9 weken is (ben 9+2) en dat het weer snel minder wordt 🙏
2 jaar geleden
Ik werk op een middelbare school. Nu met deze temperaturen zijn de klassen gewoon 37,5 graden (Dit is niet overdreven, wij hebben thermometers in de klas.) En de koolstofmeter staat op 1800, terwijl hoger dan 1000 niet mag.
Ik ben de hele dag ziek zwak en misselijk en kom hierdoor niet vooruit. Tussen m'n opvliegers door, ook telkens kletsnat en wordt er extra misselijk van.
Vandaag op m'n werk hier over gepraat met een collega. (Begeleider van personeel) Die geeft aan niet te weten wat zij voor mij kan doen en dat dit even 2 weken "door zetten" is,, maar ik ga echt kapot...
Iemand tips ? Bijna niemand weet het nog. Ben pas 7.5 week en echt net m'n proeftijd door. Het is echt chaos op werk en zitten natuurlijk in het onderwijs met personeels tekorten. Sta zelf al als onderwijs assistente wiskunde te geven. De directeur zal niet blij zijn om te weten dat ik vanaf april tot en met de zomervakantie er uit zal liggen...
2 jaar geleden
Lief je reactie. Ben vandaag wel gaan werken maar toch weer ziek naar huis ...
Dat hoop ik ook voor ons. Ik ben net zover als jij. Laten we hopen dat dit de ergste week is en dat het daarna alleen maar beter wordt.