28 Reacties

20 dagen geleden

Heey mijn zoontje is een uitslapen en slaapt daarnaast nog 2 keer op de dag hij word rond 9 uur wakker gaat om 11 uur naar bed en meestal rond 4 uur word hij moe en slaapt hij ook nog 2/3 uurtjes en dan gaat hij savond rond 9 uur weer naar bed toe

20 dagen geleden

Mijn dochtertje is van 31 maart en slaat de laatste dagen het derde dutje over. 7 uur wakker 9.15 - 10 uur ochtenddutje 12.30 - 14.30 a 15 uur middagdutje Ik hoop meestal 15 uur want dan redt ze het om om 18.30 haar flesje te drinken en om 19 uur de nacht in te gaan. Is het 14.30 dan 18.00 uur de fles en 18.30 de nacht in.

20 dagen geleden

Ik twijfel ook om al naar 2 te gaan of in iedergeval even kijken hoe het gaat want de ene keer slaapt ze 15 min en de andere keer bijna 3 uur

20 dagen geleden

Die van ons doet al sinds dat ze een maand of 4 oud is 2 dutjes 🤷‍♀️ Ik maak haar vak rond 7:30 wakker. Dan gaat ze rond 10:30 slapen en is ze rond 12.00/12:30 weer wakker. Dan rond 15:00 weer naar bed en ergens rond 16:30 er weer uit. En dan tegen 18:30 de nacht in. Ze is van 30 april, dus nu 5,5 maand.

20 dagen geleden

Die van mij doet ook al een hele lange tijd 2 dutjes, denk nog voor de 4 maanden. Als het er 3 zijn dan gaat hij in de avond pas rond 22 uur slapen. Hij zal meer niet nodig hebben.

20 dagen geleden

Mijn zoon slaapt nog wel 3 keer per dag, maar het dutje gaat wel altijd heeel moeizaam ondanks dat hij wel moe is. Vaak lukt het uiteindelijk wel na een halfuur liedjes zingen 😅. Meer ouders die dit herkennen?

20 dagen geleden

Reactie op TessM1997

Mijn zoon slaapt nog wel 3 keer per dag, maar het dutje gaat wel altijd hee ...
Ja, ik dus! Haha. En daarom dacht ik; misschien is hij wel toe aan 2 dutjes. Want met 3x zijn het vaak ook 3 hazenslaapjes…

20 dagen geleden

Reactie op CaliR

Ja, ik dus! Haha. En daarom dacht ik; misschien is hij wel toe aan 2 dutjes ...
Hier zijn het dutjes van: 1 uur, 1,5/2uur en 45min. Het lijkt alsof hij die laatste wel echt nog nodig heeft…

20 dagen geleden

Thuis doet hij vaak 2 dutjes, ik houd dan ongeveet de 2-3-4 methode aan. Hij is vaak rond 7 wakker en gaat rond 7 weer de nacht in. Op de opvang of oma gaat dat nog niet, dan zijn het 3 dutjes, slapen gaat daar nog niet zo goed. En door de vele prikkels en minder knuffels heeft hij meer dutjes nodig.

20 dagen geleden

Hier, al 3 weken zoiets. Het laatste dutje lukt 9vd10x niet meer. Dus ik probeer haar nu tot 14.30/15.00u te laten slapen. Als ze eerder wakker is leg ik haar wel nog in maar meestal slaapt ze dan niet meer. Ze wordt wel vanaf 17.30 zoiets echt moe dus het laatste uurtje is wel nog wat vermoeiender

19 dagen geleden

Reactie op Laarrriiiissa

Mijn dochtertje is van 31 maart en slaat de laatste dagen het derde dutje o ...
Wat een heerlijk schema! Bij ons lukt het slecht om dat middag dutje langer te krijgen. Is alleen op de opvang

19 dagen geleden

Ik zit het nu te overwegen! Dochter wordt volgende week 7 maanden. Ze had een heerlijk ritme met 1 nachtvoeding (19/20u-7u). Ze trekt nachtvoeding nu door naar 5-6u in ochtend maar weigert daarna nog te slapen.. plus laatste slaapje is echt een struggle en na 17u daardoor. Vandaag bijv: 5:30 wakker (nog 10 min gedut om 6:30) 8:30-10 geslapen 12:30-14:30 geslapen 17:10-17:30 geslapen En nu om 19:30 slaap ze. Als ze morgen weeeer om 5:30 wakker wordt ga ik even kijken of ik het ritme wat kan herinrichten. Mijn zoon was later (8/9 maanden) maar dit werkt zo ook niet..

11 dagen geleden

Hier een week lang geprobeerd op allerlei manieren het 3e slaapje te laten slagen. Nu maar voor gekozen om het middag slaapje zo ver mogelijk uit te stellen. Zo jammer. Precies voor de klok as zondag. Dat wordt straks half 6 wakker🥲

8 dagen geleden

Reactie op shauny1ebaby

Hier, al 3 weken zoiets. Het laatste dutje lukt 9vd10x niet meer. Dus ik pr ...
Worden jullie ochtenden alweer beter ? Hier precies hetzelfde met 5/6 uur wakker worden en dan later weer in slaap vallen.

8 dagen geleden

Ik keek altijd naar mijn kinderen. Soms hadden ze derde nog wel nodig en soms niet. Me oudste was 8 maanden toen ze de derde slaapje niet meer nodig had. Mijn jongste krijgt langzaam beetje de overgang. Soms wel nodig en soms niet. Ze is nu bijna 7 maanden. Dus denk dat zij met 8 maanden die derde ook niet meer nodig heeft.

8 dagen geleden

Mijn dochter van 15-04 doet al best lang geen derde dutje meer, denk zeker al 2 maanden niet. Heel soms als we dan toevallig in de auto zaten, maar thuis viel ze niet echt in slaap. Ze ging dan gewoon om 19 uur naar bed en haar wakker tijd was dus best lang van laatste dutje tot bedtijd. Ik heb er nooit echt een probleem van gemaakt want het werkt prima voor haar.

5 dagen geleden

Hier heel wisselend. Soms slaapt ze 2x10 minuten en soms 3x meer dan een uur. Ik kijk gewoon naar wat zij nodig heeft en hoe de dag loopt. Houd ongeveer 2,5 u wakkertijd aan.

5 dagen geleden

Wij overwegen het ook, sinds een paar dagen is het laatste slaapje echt een strijd. Hij weigert het, in de kinderwagen of auto wil het soms nog wel lukken maar het duurt erg lang. We kijken het hier nog even aan maar anders gaan we eens proberen hoe hij het doet op 2 slaapjes. Hij is nu 6,5 maand.

5 dagen geleden

Hier is ieder slaapje een drama. Ik wil wel graag naar 2 omdat 3 altijd drama is, maar dan moet hij wel zijn slaap pakken. Maar dat doet hij dus niet. In de ochtend hoogstens een half uur, hij is dan wel echt moe. In de middag weer een half uur en dan wil hij einde middag weer niet slapen. Dus hij slaapt al met al een uur, anderhalf uur overdag en dan is hij de avond en nacht mega onrustig… Ik weet niet wat ik moet doen.

5 dagen geleden

Reactie op CaliR

Hier is ieder slaapje een drama. Ik wil wel graag naar 2 omdat 3 altijd dra ...
Hier ook echt minimale slaap. Maar gaat inde avond op zich wel goed naar bed. Dusja dan maar de weinige slaapjes even voor lief nemen. Totdat haar sprongetje en slaapregressie voorbij is denk ik maar 🤷🏽‍♀️