28 Reacties

4 dagen geleden

Komen nu ook echt in de fase dat 1- ze hem niet wil of 2- wel wil maar huilt met naar bed gaan omdat ze dan een langere wakkertijd heeft (2-3-4 ritme). Herken dit wel duidelijk van mijn zoon destijds. Alleen zitten we hier nog met vroege vogels na de klok dus die combinatie is rot 😂

2 dagen geleden

Hier slaapt ons zoontje van 6 maanden nog steeds wel tussen elke voeding

2 dagen geleden

Hier met bijna 7 maand ook aan de 2 slaapjes. Met mazzel een half uurtje extra in een auto of wandelwagen - maar verder niet meer. Ochtend ongeveer 2 uur na eerste fles. En dan in de middag rond 2 uur. Dan de laatste stretch tot aan bedtijd maar uitzitten met een baby die om 6 uur eigenlijk al aan haar tax zit 🙃

één dag geleden

Van een hele slechte slapende baby die altijd wakker werd na 30 min of 3kwartier met hulp verder kon slapen of niet.. heb ik nu ineens een hele goede slapende baby die nu sochtend 2 tot 2.5 uur slaapt en smiddags anderhalfuur tot 2 uur. Kan t zelf niet geloven ineens kan ze t en slaapt ze goed! Maar haar wakkertijd varieert nog steeds tussen de 1.5 a 2 uur en heel soms 2.5 met moeite. Nu ze zo goed en lang slaapt komt dat laatste slaapjes altijd rot uit pas laat na 5e nog en heb gelezen om slaapje niet meer ja 5e te doen.. maar ik kom gewoon niet anders uit doordat ze nog niet langer wakker kan blijven.. 2 slaapjes gaat ze dus nooit redden helaas.. meer babys van bijna 7mnd nog zo kort wakker kunnen zijn??? En om ze nou wakker te maken wil ik ook weer niet aangezien ze altijd slecht sliep.. kon ik hier wel van dromen. Meer babys die na 5e nog kort dutje doen? Waarom na 5e eigenlijk geen dutje meer?

één dag geleden

Reactie op MiniMe-Me

Van een hele slechte slapende baby die altijd wakker werd na 30 min of 3kwa ...
Ik zit eigenlijk in een andere groep (baby is nu 4 maanden), maar mijn idee is dat de meesten willen dat hun baby rond 7 uur de nacht in gaat. Vandaar geen dutje meer na 5u, want dan zijn ze niet moe genoeg om 7. Wij doen onze jongen zo rond 8u naar bed zodat hij om 7u 's ochtends wakker wordt. 6u wakker komt heel rot uit met de opvang (en is voor ons ook te vroeg). 3 uur wakker redt hij echt nog niet dus hij doet nog even een power nap beneden voor hij naar bed gaat.

één dag geleden

Reactie op TessM1997

Mijn zoon slaapt nog wel 3 keer per dag, maar het dutje gaat wel altijd hee ...
Was hier even een fase dat de derde moeilijk was 🤞🏼

één dag geleden

Hier af en toe, ligt eraan hoelaat hij smiddags wakker word. Als hij om tussen 15:30 en 16:00 wakker word leg ik hem niet meer terug tot na zijn avondfles van 18;30/19:00. Merk dat hij dan ook wel goed in slaap valt als ik hem niet meer in bed leg voor zijn 3e dutje!

één dag geleden

Reactie op MiniMe-Me

Van een hele slechte slapende baby die altijd wakker werd na 30 min of 3kwa ...
Ja hier ook.. vandaag zelfs laatste dutje van 18:30-19:00 🫣 dan pas bedtijd om 21:00. Vind het zo lastig ik kom ALTIJD laat uit met het derde dutje. Reden van waarom na 17u geen dutje meer is omdat je 2 uur voor bedtijd (19u, wat alle slaapcoaches aanhouden als bedtijd) Wakkertijd moet rekenen