12 Reacties

3 maanden geleden

Herkenbaar! Onze dochter sliep de eerste 12/13 weken perfect, lange nachten en geen voeding. Ineens werd ze elke keer wakker, voor een speen of zelfs voeding. Snapte er niks van en ik was bang dat ik het zou verpesten met voeding maar ik kon niet anders dan nacht voeding geven. Nu is ze bijna 17 weken en gaat het 1,5 week weer goed. We zijn gestopt met de droom voeding om 22:30. We leggen haar op bed rond kwart over 8 en ze slaapt dan door tot 6, meestal met een speen geven dan tot 7. Het zijn echt fases!

3 maanden geleden

Reactie op Jannekebrouwer94

Herkenbaar! Onze dochter sliep de eerste 12/13 weken perfect, lange nachten ...
Oh gelukkig ja ik ken het niet van mijn 3 andere kids. Dus dacht echt wow wat is dit?!?! Ja precies ik kan ook niet anders dan voeden gilt alles bij elkaar anders :) kwam ze bij jullie ineens niet meer dan snachts?

3 maanden geleden

Slaapregressie

3 maanden geleden

Ja is (helaas!) heel herkenbaar bij zowel mn eerste als tweede kind! Dit komt echt weer goed en naar het “normale” wat je gewend was, alleen ze gaan door én een ontwikkelsprong én door een slaapregressie. Dat is eigenlijk juist heel goed want ze boeken cognitief mega sprongen vooruit maar daardoor verstoord hun slaap ze en kan ook zijn dat ze tijdelijk meer voeding vragen. Komt goed!!

3 maanden geleden

Reactie op xkimxvx

Ja is (helaas!) heel herkenbaar bij zowel mn eerste als tweede kind! Dit ko ...
Bij die van ons duurde het overigens 3,5 week en 4 weken

3 maanden geleden

Misschien zit hij in de slaapregressie! 😊 dat komt vanzelf wel weer

3 maanden geleden

Herkenbaar! Ons zoontje sliep ook van 23 tot 6 en dan weer tot 9:30/10:00 uur tot hij 13 weken was, en nu is het iedere nacht om de 3 uur of zelfs om de 2 uur. Hij is morgen 15 weken. Zal wel weer overwaaien, het is de eerste fase van nog vele die zullen volgen met minder goed slapen haha.

3 maanden geleden

Mijn zoontje wordt ook in de nacht weer 2x wakker. Ik gaf hem s nachts altijd alleen bv maar nu moet ik ook met kv bijvoeden. Dus ik weet niet of me bv onvoldoende is of toch slaapregressie.

3 maanden geleden

Welkom bij de 4 maanden ontwikkeling / sprong 4 / slaapregressie. Gewoon afwachten, komt wel weer goed. En voor jezelf wat meer rust en ontspanning overdag inbouwen.

3 maanden geleden

Ja joh, bizar wat een verandering hier! Dochtertje van 22 april sliep al zo’n 4 weken door van 22.00 uur tot 7.00-8.00 uur. Dus echt hele nachten. De laatste nachten komt ze om de 2-2,5 uur🫣😂 Zelf in de kraamweek kwam ze dus minder🤪 Even pittig dus. Zal wel weer overgaan. Mijn zoontje sliep ook een tijdje door rond de 2-3 maanden, daarna niet meer tot hij 2 jaar was. Hoop toch dat het dit keer een kortere fase is🫣

3 maanden geleden

Reactie op Mimi Oktober

Mijn zoontje wordt ook in de nacht weer 2x wakker. Ik gaf hem s nachts alti ...
Hej! Misschien ongevraagd advies, maar bijvoeden kan juist nadelig zijn. Na een paar nachten veel aanleggen gaat je productie omhoog en is het weer genoeg. Dat seintje krijgt je lichaam niet als je kv bijgeeft. Mijn dochtertje sliep van 22.00-7.30 door, nu komt ze een paar nachten om de 2-2,5 uur voor een voeding. Mijn borsten voelen als verlepte theezakjes🤪 maar vertrouw erop dat mijn kindje en mijn lichaam vanzelf weer meer afgestemd raken op elkaar. Succes!

3 maanden geleden

Herkenbaar hoor! Hier elke 2 uur wakker, sommige nachten elke 1.5 uur