37 Reacties

3 maanden geleden

Nee ik niet maar had het wel na de geboorte van mn 1e uit 2016...je bent op zn meest vruchtbaar vlak na je zwangerschap 🙈 sowieso moet je het op een bepaalde manier veilig doen als je geen baby meer wilt😅 je weet nu immers hoe makkelijk het kan gaan

3 maanden geleden

Ik vind het vooral dom als je ongepland zwanger raakt vlak na de bevalling. Je weet hoe een baby gemaakt wordt, je zou onderhand echt moeten weten dat je meteen weer vruchtbaar bent. Dus als je dan ongepland zwanger wordt dan is dat behoorlijk ondoordacht zacht gezegd. Als je bewust er voor kiest prima, maar kom niet aan met dat het een ongelukje was want mensen moeten echt beter weten onderhand 😒

3 maanden geleden

Reactie op Marinae

Ik vind het vooral dom als je ongepland zwanger raakt vlak na de bevalling ...
Dit is heeeeeeeel kort door de bocht. Na mijn eerste ben ik ook in verwachting geraakt toen zij 5 maanden was. Dit terwijl mijn man en ik moeilijk tot niet natuurlijk zwanger konden worden. Dit was tegen alle verwachtingen in. Als je het verhaal niet kent, niet gelijk zo oordelen! Een condoom kan ook knappen, of met je ontzwangerbrein een anticonceptiepil vergeten!

3 maanden geleden

Reactie op MBBB.

Dit is heeeeeeeel kort door de bocht. Na mijn eerste ben ik ook in verwacht ...
Jep! Hier ook zwanger van 2e geworden ondanks dat we het met een condoom deden. Harde uitspraak idd om het dom te noemen.

3 maanden geleden

Mn dochter is 5 april geboren en nu perongelijk weer zwanger ja 4 week

3 maanden geleden

Reactie op Marinae

Ik vind het vooral dom als je ongepland zwanger raakt vlak na de bevalling ...
Maar hier vroeg ik niet om ? Er kunnen allerlei redenen zijn waardoor je ongepland zwanger kan raken. We zijn ook zeker allemaal op de hoogte van hoe je zwanger raakt 😒. Next time reageer gewoon op de topic en anders niet, sommige mensen hebben dit soort commentaar niet nodig 😊.

3 maanden geleden

Het mag een harde uitspraak zijn maar sta er wel op die manier achter. Er kan altijd iets zijn, maar ondertussen komt het zo vaak voorbij dat dit niet onder de zeldzaamheid per ongeluk valt, maar ook gewoon dom het risico nemen. Mensen die nog geen voorbehoedsmiddel gebruikten omdat ze denken dat ze toch niet zwanger worden. De kans dat ik natuurlijk zwanger wordt is vrijwel nihil, maar de kans is nooit 0% dus dan houd ik daar rekening mee. Dus dat vind ik een slechte reden om toch maar risico te lopen van iemand. Want de verhalen dat het toch kan gebeuren zijn er genoeg.

3 maanden geleden

Reactie op Marinae

Het mag een harde uitspraak zijn maar sta er wel op die manier achter. Er k ...
Maar ondanks dat het een ‘ongelukje’ is, is het toch niet direct minder gewenst? Ik ben het met je eens dat het inderdaad niet verstandig is om na je bevalling zonder enige vorm van voorbehoedsmiddelen seks te hebben, als je liever niet gelijk weer zwanger wordt. Maar om zwanger te kunnen worden van een prachtig mooi gezond kindje vind ik niet te omschrijven als dom ☺️

3 maanden geleden

Reactie op MBBB.

Dit is heeeeeeeel kort door de bocht. Na mijn eerste ben ik ook in verwacht ...
Precies hetzelfde hier. Ook zwanger na 5 maanden. Totaal niet verwacht dat het vanzelf zou lukken en al helemaal niet zo snel. Was er blij mee dat het ook zonder alle medische poespas ook kon.

3 maanden geleden

Reactie op Marinae

Het mag een harde uitspraak zijn maar sta er wel op die manier achter. Er k ...
Waarom wil je nogmaals jouw mening benadrukken, terwijl er niet om gevraagd wordt? Er wordt gevraagd naar verhalen van mensen die ongepland weer zwanger zijn. Die hoeven jouw negatieve mening over dit onderwerp toch niet te lezen? Zou fijn zijn als het wat aardiger en behulpzamer kan. En is wat je wil zeggen niet aardig of behulpzaam zeg dan niets.

3 maanden geleden

Reactie op AD104

Maar ondanks dat het een ‘ongelukje’ is, is het toch niet direct minder gew ...
Bij behoorlijk veel mensen is het dus niet gewenst en daar gaat het me om. Dat dan kinderen op de wereld komen die niet gewenst zijn, of dat er abortus wordt gepleegd. Natuurlijk is het niet dom als je je kind met alle liefde laat opgroeien, en als het gewenst is. Dat is hoe het hoort!

3 maanden geleden

Laat ik nog even duidelijk zijn (dat was wellicht niet duidelijk genoeg), ik noem de mensen dom die ongepland zwanger raken als het kindje (nog) niet gewenst is. Ik snap niet hoe dat verdedigd kan worden. Je wil toch dat een kindje in alle liefde opgroeit en gewenst is? Als dat niet het geval is dan moet je verstandig zijn en anticonceptie gebruiken en niet ongepland zwanger raken alsof je niet weet hoe een kindje gemaakt wordt. Dit lijkt me verre van een negatieve mening, want de ellende die het met zich meebrengt als een kind niet geheel gewenst op de wereld wordt gebracht is voor altijd voelbaar, en wie gunt dat een kind nou. Ik niet!

3 maanden geleden

Reactie op Marinae

Bij behoorlijk veel mensen is het dus niet gewenst en daar gaat het me om. ...
Er zitten veel verwijten in je tekst. Het is hier beneden al gezegd.. dit is off topic, negatief en totaal niet op zn plek nu. Er zijn hier vrouwen die net zijn bevallen en weer zwanger zijn (hormonen vermoeidheid etc). Hopelijk kan je je inleven en begrip tonen en anders laat het.. je berichtjes komen niet prettig aan en ik vind het persoonlijk erg onaardig.

3 maanden geleden

Reactie op Marinae

Laat ik nog even duidelijk zijn (dat was wellicht niet duidelijk genoeg), i ...
Je hoeft jezelf niet te verduidelijken. Jouw mening is in dit topic niet gepast. Tuurlijk mag jouw mening er zijn en mag je die uitspreken maar er is wel een tijd en een plaats. Ik hoop dat je de volgende keer nog een tweede keer denkt voordat je zoiets plaatst want nu voelt het voor de vrouwen die wel ongepland zwanger zijn geworden wellicht niet prettig meer om onder dit topic te reageren..

3 maanden geleden

De ongewenste kindjes zijn juist de cadeautjes.. 🥹 mijn baby van april 24 was ook een ongelukje) al wil ik het niet zo noemen. Want nu voelen we ons zo compleet met hem erbij. Had net een zoontje gehad zit 15 maanden tussen. En heb ook nog 2 dochters.

3 maanden geleden

Reactie op demis1994

Mn dochter is 5 april geboren en nu perongelijk weer zwanger ja 4 week
Wouw dat is echt heel snel maar hoe leuk straks zo 2 achter elkaar. Zo schattig 🥰

3 maanden geleden

Hi dames, Zullen we het vriendelijk houden? Ongepland staat niet meteen gelijk aan ongewenst. Ik stel voor dat jullie on-topic verder gaan, dus focus je op de vraag van ts. Liefs, Micky

3 maanden geleden

Respect hoor dames. Ik ben al gesloopt met alleen mijn dochtertje van 11 weken op te voeden. Laat staan ook nog eens zwanger te zijn! Powervrouwen ❤️

3 maanden geleden

Mijn eerste zoontje gekregen dmv medische hulp! Na 5 maanden werd ik zwanger van mijn 2e zoontje. Totaal onverwacht en echt een cadeautje 😍. Wij zijn heel blij met hem en zijn grote broer is mega lief voor hem! Ze schelen 13,5 maand.

3 maanden geleden

Reactie op believer77

Wouw dat is echt heel snel maar hoe leuk straks zo 2 achter elkaar. Zo scha ...
Ja! Maar wel druk heb ook een zoontje van 3 Maar weghalen kan ik echt niet