33 Reacties
één maand geleden
Mijn dochtertje (18 april is zij 5 maanden geworden) had in het begin ook last van reflux (wel minder heftig dan jullie zoontje als ik het zo lees) en ook was zij zeer onrustig en echt aan het krijsen tussen voedingen door, zelfs met AR voeding. Ze leek hier juist meer kramp van te krijgen, terwijl de reflux wel minder werd. Op een gegeven moment wisten wij het ook even niet meer en mochten we dan toch eindelijk aan de Pepti beginnen.. na 2 flesjes had ik al een ander kind. Tevreden, rustig en weer vrolijk. Hopelijk is de Pepti bij jullie ook een uitkomst. Wij hebben deze in het begin nog een tijdje ingedikt met Nutriton van Nutrilon en dat ging ook goed
één maand geleden
Lieve mama, hier geen ervaring, maar even een oppepper: er komen écht andere tijden!! Heel zwaar om je kindje zo te zien.. houd vol, jullie kunnen dit 🤍
één maand geleden
Ik heb hier zeker ervaring mee.. mijn dochter was tijd onrustig met drinken ook huilen/gillen. Ze spuugde vrij veel ook veel last van lucht in de buik veel scheten en harde boeren.. op gegeven moment ging ze steeds minder drinken. Het werd erger en erger. Ik ben naar de huisarts gegaan en toen doorverwezen naar de kinderarts daar kon ik snel terecht. Die heeft ons pepti gegeven en na 1 fles was ze al stuk relaxter dronk beter en rustiger terwijl we nog wat gewone nutrilon erin hadden gedaan.. ze drinkt nu echt een stuk beter dan voorheen. Ze laat soms nog wel voeding staan maar ze zit dan gewoon vol. Ik had eerst mijn twijfels of het wel KMA was omdat ze vaak de nachtfles wel rustig en goed dronk. De kinderarts bij ons zei dat je dat vaak ziet met kinderen met KMA omdat dan de darmen de tijd hebben gehad even tot rust te komen en dan kan het lichaam het iets beter aan.
één maand geleden
Heel veel ervaring mee! Uiteindelijk bleek voor ons meisje de combinatie tussen nexium (maagzuurremmer), gelilact (verdikkingsmiddel) en Neocate voeding (pepti, koemelkvrij) de oplossing. Nu gaat het een stuk beter. Met welk middel dikte je in?
één maand geleden
En even een dikke knuffel voor jou! Weet hoe heftig dit is. Ik wil je graag helpen met alle tips die ik heb ☺️
één maand geleden
Reactie op wondertje28
Ik heb hier zeker ervaring mee.. mijn dochter was tijd onrustig met drinken ...
Bedankt voor jouw verhaal.. dit klinkt heel stom maar dit geeft ons echt wel heel veel goede hoop omdat het heel erg lijkt op ons verhaal. Hebben jullie ook officieel vast moeten laten stellen dat het om KMA gaat?
één maand geleden
Reactie op anoniemx
Oh wat fijn voor jullie en jullie dochtertje! Dit klinkt heel erg als ons v ...
Yes in 1x.. dacht ze moet toch weer wennen aan een nieuee voeding en heeft toch al zoveel last dus we proberen het gewoon direct en het ging ook meteen goed gelukkig :)
één maand geleden
Reactie op Nicole1995
Heel veel ervaring mee! Uiteindelijk bleek voor ons meisje de combinatie tu ...
Wij dikken nu in met puur JBPM, ik koop het bij de biologische winkel en op die manier dik ik zijn voeding in. Hij boert soms nog na 2,5 a 3 uur en als hij mondjes teruggeeft dan is het vaak alleen zuur en geen echte melk, had jullie dochtertje dit ook?
Wat fijn dat het bij jullie nu zoveel beter gaat zeg! Is dit bij jullie ook een zoektocht geweest?
één maand geleden
Reactie op anoniemx
Bedankt voor jouw verhaal.. dit klinkt heel stom maar dit geeft ons echt we ...
Ik heb een pot pepti meteen meegekregen van de kinderarts ze zei als het goed gaat dan bel maar maak ik een machtiging dus dat heb ik gedaan toen dag later kreeg ik meteen 5 potten thuis voor 1 maand. Ze belt 10 oktober om te evalueren en dan moeten we ook een provocatie test doen dus 1 dag weer nutrilon geven kijken hoe ze reageert.
één maand geleden
Reactie op anoniemx
Bedankt voor jouw verhaal.. dit klinkt heel stom maar dit geeft ons echt we ...
Succes morgen bij de kinderarts. Laat je even weten hoe het gegaan is?
één maand geleden
Net een telefonisch consult met de kinderarts gehad. Zij adviseert om door te gaan met de omeprazol en ziet niks in het KMA verhaal… het CB adviseert om te starten met de pepti, ik ga een pot bestellen en het gewoon proberen…. Het is zo’n strijd en het kost zoveel energie!
één maand geleden
Reactie op anoniemx
Net een telefonisch consult met de kinderarts gehad. Zij adviseert om door ...
Goed zo! Onze dochter begon ook met refluxklachten. Het CB verwees toen naar naar de huisarts en we zijn toen op advies direct met pedippi en pepti begonnen. Los van of het KMA is of niet kan Pepti ook refluxklachten verbeteren.. uiteindelijk zijn wij bij de kinderarts beland en overgestapt op Neocate. Naast refluxklachten had ze nog meer klachten, maar dat terzijde. Wij moeten nu ook de pedippi afbouwen en dat is drama. Dus wij proberen het begin oktober nog een keer…
één maand geleden
O wat verschrikkelijk zeg!
Hier een meisje van 13 april die na 2,5 week zeeeer onrustig dronk. Alleen de nachtflessen gingen goed.
Na ALLES geprobeerd te hebben, zijn we op eigen initiatief gestart met pepti. Wat een verademing al bij de eerste fles.
We dachten nog 'yes, dit is het' maar na 2 weken ging het elke dag weer een klein beetje achteruit. Na flink aandringen bij de kinderarts mochten we over op neocate. Haar uitslag verdween, maar onrustig drinken bleef. Waardoor we hebben aangedrongen op een ziekenhuisopname met verder onderzoek. Daar kwam uit dat ze verborgen reflux heeft. We moesten de voeding indikken en daarmee konden we naar huis. Sindsdien dronk ze nog maar max 500ml per dag, wat veeeel te weinig is natuurlijk! Dus toen ben ik echt heel boos geworden (want we zijn hier al vanaf 1 mei mee bezig) aan de telefoon met de kinderarts en nu hebben we sinds een week nexium. Het lijkt wel weer stapjes vooruit te gaan.
Kortom: volg je gevoel, op eigen initiatief met pepti beginnen is geen slecht idee.
Sterkte lieve mama, hopelijk hebben jullie gauw de oplossing!
één maand geleden
Reactie op anoniemx
Wij dikken nu in met puur JBPM, ik koop het bij de biologische winkel en op ...
Ja dit is een enorme zoektocht geweest. Ons meisje is met 2 weken erg ziek geworden, hersenvliesontsteking. Ze dachten lang dat haar klachten eventuele restverschijnselen waren. We hebben moeten vechten voor de nexium. Daarnaast op eigen initiatief met gelilact gaan indikken. Dat werkte zoveel beter dan JBPM. Ik voel je onmacht, weet als geen ander hoe het voelt!
één maand geleden
Reactie op anoniemx
Net een telefonisch consult met de kinderarts gehad. Zij adviseert om door ...
Waar woon je? Ik heb nog een dicht blik nutramigen staan. Scheelt weer. Mocht je toevallig in de buurt wonen haha.