33 Reacties

één maand geleden

Reactie op anoniemx

Net een telefonisch consult met de kinderarts gehad. Zij adviseert om door ...
Jaa dat heb je goed.. het is zeker het proberen waard.

één maand geleden

Je schrijft dat het goed ging totdat je op moest hogen. Heb je al geprobeerd om naar de oude hoeveelheid terug te gaan? Misschien ligt het wel aan het volume. De natuurlijke maaginhoud van je kleintje is op dit moment 100ml. Dus zo gek zou dat niet zijn…?

één maand geleden

Klinkt als verborgen reflux. Mijn dochter had dit al vrij vroeg. Ik heb hier ranitidine voor gekregen en start volgende week met omeprazol. Dit kun je wellicht morgen met je ha bespreken😊 sterkte met je kleintje! Mijn dochter is hier echt van opgeknapt!

één maand geleden

Reactie op Robertaa

Goed zo! Onze dochter begon ook met refluxklachten. Het CB verwees toen naa ...
Jeetje! Voor jullie ook een hele zoektocht geweest of niet? Wat een gedoe hè.. dat afbouwen van de Pedippi? Wij hebben afgelopen vrijdag besloten alle stekkers eruit te trekken bij het ziekenhuis, gestopt met de Pedippi waren we al een week omdat we niemand te pakken konden krijgen bij jet ziekenhuis en geen nieuw recept konden krijgen daardoor. Hoe merken jullie aan je dochter dat stoppen niet werkt?

één maand geleden

Reactie op Snoopie96

O wat verschrikkelijk zeg! Hier een meisje van 13 april die na 2,5 week zee ...
Pfff wat een heftig verhaal.. voor jullie maar ook voor jullie kleine meid! Wat lastig hè dat er zo moeilijk gedaan wordt?! Ik weet niet hoe het voor jou is maar ik merk gewoon ook dat dit zoveel meer energie kost, je merkt zelf toch wel aan je eigen kindje of er iets niet klopt of niet en als er dan niet geholpen wordt is dat zo frustrerend. Is er bij jullie dochtertje ook onderzocht of er sprake was van KMA?

één maand geleden

Reactie op Nicole1995

Ja dit is een enorme zoektocht geweest. Ons meisje is met 2 weken erg ziek ...
Dankjewel! Je woorden echt als een oppepper, die had ik echt even nodig. Afgelopen vrijdag alle stekkers eruit getrokken bij jet ziekenhuis, het advies bleef omeprazol gebruiken en forlax voor de ontlasting.. mijn moedergevoel wist gewoon zeker dat dit niet de oplossing was maar de kinderarts wil niet naar ons verhaal luisteren rondom KMA. Sinds vandaag op eigen initiatief begonnen met Pepti voeding, 5 flesjes gegeven vandaag en ik weet niet of het gelijk iets doet maar hij was voor het eerst rustig aan de fles, geen harde boeren en geen drukkende geluiden tijdens het drinken en geen scheten wie hij constant aan het laten was.. wij kijken het twee weken aan! Indikken met JBPM is lastig merken wij, mag ik vragen waar jij gelilact koopt en hoe je de voeding daarmee indikt? Ik lees overal dat het nog best een klusje is, klopt dat?

één maand geleden

Reactie op Nicole1995

Waar woon je? Ik heb nog een dicht blik nutramigen staan. Scheelt weer. Moc ...
Ik stuur je even een PB! 😊

één maand geleden

Reactie op anoniemx

Dankjewel! Je woorden echt als een oppepper, die had ik echt even nodig. Af ...
Ik ga enorm hard voor jullie duimen dat de pepti werkt! 😘 ik weet hoe zwaar het is, maar het wordt echt een keer beter. Wij kopen gelilact online, bij newpharma. Het is inderdaad een klus om het te mengen met voeding maar daar zijn we inmiddels expert in haha. Wij doen elke avond het volgende: - 800ml water in een maatbeker (moet even kijken hoeveel ml water de voedingen totaal zijn bij jullie. Das bij ons rond de 800 per dag) - 6 afgestreken schepjes erbij (dosering hebben we opgebouwd) - alles glad mixen met een staafmixer (het blijft troebel) - het gemixt water in een sodastream fles (kan uiteraard elke fles zijn) - fles in de koelkast Bij elke fles voeding die we geven pakken we het water uit de fles die in de koelkast staat. Water goed warm maken en dan juiste aantal schepjes voeding erbij. Goed schudden, eventueel met vork klontjes eruit kloppen. Tip is echt lekker warm water, dan lossen de laatste klontjes sneller op. Dan even afkoelen en tadaaa! Als je zo elke avond de gelilact al mixt met water en apart zet, heb je veeeeeel minder klonten en mengt het de dag erna veel makkelijker met de voeding. Even zoeken naar de juiste speen (wij gebruiken 2 van dr Brown). Geen krampen van de gelilact. Heel fijn spul.

één maand geleden

Reactie op anoniemx

Ik stuur je even een PB! 😊
Heb je verzoek geaccepteerd, zie nog geen berichtje maar dat zal wel komen! Haha

één maand geleden

Reactie op anoniemx

Jeetje! Voor jullie ook een hele zoektocht geweest of niet? Wat een gedoe h ...
Inmiddels helemaal gestopt met de pedippi. We dachten dat dit niet ging, omdat ze weer zuur rook en overstrekte, maar blijkbaar kan dat de eerste paar dagen gebeuren. Wij hadden en recept via de huisarts en konden die dus iedere keer gewoon herhalen. Opvolging van de dosering ging wel via de kinderarts. Wat vervelend dat het zo’n gedoe was.

één maand geleden

❤️ voor jullie …

één maand geleden

Reactie op Robertaa

Wij hebben ook nog 4 potten pepti staan 👍
Heb jij deze potten nog staan toevallig? Zou ze graag van je over willen nemen als dat mogelijk is! 😊

één maand geleden

Reactie op anoniemx

Heb jij deze potten nog staan toevallig? Zou ze graag van je over willen ne ...
Ja. Je mag een PB sturen. 😊