Hallo dames,
Momenteel zitten ik en mijn man er echt even doorheen. Ons zoontje is morgen precies 5 maanden, hij is op 19 april geboren. De eerste weken ging het drinken goed, totdat wij moesten ophogen, hij begon onrustiger te drinken, moeite met poepen en hij gaf veel melk terug.
Op advies van het CB zijn wij toen gaan indikken en AR voeding gaan gebruiken. Dit leek niet voldoende, ons zoontje slikte constant maagzuur weg en dit kwam heel vaak omhoog waardoor hij echt heel veel heeft gehuild en moeite had met slapen.
Vanuit de huisarts zijn we doorgestuurd naar de kinderarts, zij gaf aan dat het geen KMA was omdat ons zoontje de avond fles wel rustig kon drinken (die van 23:00 uur, ik haal hem slapend uit bed, geef hem een flesje en kan hem daarna weer terugleggen). Volgens de kinderarts is KMA er altijd, dus ook bij die fles.
In het ziekenhuis hebben ze meegekeken met het drinkgedrag van onze zoon, slaappatroon en interactie etc. Hier hebben we tips gekregen voor onder andere therapeutisch voeden, verder indikken van voeding etc. Tot 2 maanden terug, onze zoon bleef onrustig en hij bleef zoveel zuur terug spugen dat hij er constant overstuur door was. Mijn man heeft toen het ziekenhuis gebeld en een andere kinderarts heeft toen Pedippi (omeprazol) voor geschreven, dit hebben wij 1,5 maand gebruikt. Onze zoon was rustiger aan de fles en daarna maar de zure mondjes zijn gebleven. Nu wil het ziekenhuis dat wij afbouwen, dit hebben wij nu gedaan maar het is nu sinds twee weken weer helemaal mis, ons zoontje huilt veel en is onrustig aan de fles. Gisteren heeft hij een hele fles teruggegeven. Tijdens de controle bij het CB kwam ik erachter dat hij 900gram is gegroeid in 2 maanden, ik ben hier een beetje van geschrokken en maak mij nu zorgen om het spugen, waarschijnlijk komt hij gewoon tekort omdat hij veel melk teruggeeft.
Mijn man en ik weten het echt even niet meer… we hebben al zoveel dingen ingezet en geprobeerd en zijn het zat om ons zoontje zo te zien, het breekt echt ons hart. Het CB heeft als advies gegeven om te starten met pepti voeding, zijn er dames wie hier ervaring mee hebben? Ik vind het zo lastig om dit zelf te beslissen maar mijn gevoel zegt dat dit de laatste optie is. Morgen hebben wij contact met de kinderarts maar ik verwacht daar niet heel veel meer van..
Ik ben op zoek naar begrip en misschien moeders wie hier ook ervaring mee hebben..